Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
19.09.2012. Novi pametni potrošači određuju tempo promjena u maloprodaji
Dolazi era pametnog, omnikanalnog i omnipotentnog potrošača kojeg nazivamo "I-Con"

Ovaj tjedan u Londonu su se okupili vodeći svjetski maloprodajni predstavnici povodom ovogodišnjeg Kongresa maloprodaje (World Retail Congress).

Akteri europskog maloprodajnog sektora predviđaju da će mobilni telefoni prestići fizičke dućane, internetske stranice i pozivne centre te da će se do 2020. etablirati kao najvažniji komunikacijski kanal s kupcima, što pokazuje najnovija studija kompanije MasterCard. Međutim, samo 3% njih vjeruje da maloprodaja drži korak sa zahtjevima kupaca za multikanalnu maloprodaju.

Ova studija provedena je na 300 vodećih maloprodaja diljem Europe i dio je novog izvještaja o sektoru maloprodaje koji je sponzorirao MasterCard, a koje su izradili analitičari EIU (Economist Intelligence Unit).

U izvještaju se nagovještava era pametnog, omnikanalnog i omnipotentnog potrošača kojeg nazivamo "I-Con" i istražuju se inovacije kojima maloprodajne trgovine žele zadržati konkurentnost na tržištu, a koja se strelovitom brzinom revolucionarno mijenja te se daje i vizija toga kako će se tržište razvijati u budućnosti.

Ključna otkrića izvještaja ukazuju na glavne faktore koji sada definiraju branšu:

• Potrošač određuje smjer i promjene: Jedan od tri predstavnika maloprodaje kaže kako su osnažen potrošač (32%) i veća ponuda, tj. veći izbor (konkurencija od drugih maloprodaja 37%) glavni razlog promjena u maloprodajnom sektoru u zadnjih pet godina.

• Maloprodaje snažnije ulažu u nova tehnološka rješenja kako bi održale korak sa zahtjevima potrošača: U sljedećoj godini 44% maloprodaja ponudit će tehnologije beskontaktnog plaćanja u trgovinama čime ovo područje postaje najvažniji sektor kratkoročnih ulaganja. Više od trećine će uložiti u nove tehnologije kako bi poboljšali e-trgovanje i e-trgovanje.
• Podaci daju maloprodajama mogućnost da I-faktor sasvim prilagode pojedincu: usluga koja je prilagođena pojedincu jest ključ uspjeha u maloprodaji. Trgovci navode da su podaci drugo najvažnije područje za kratkoročna ulaganja kojima je cilj zadržati odanost kupaca i povećati udio u tržištu. Ukupno 41% njih kaže da će koristiti podatke kako bi optimizirali iskustvo kupaca u sljedećoj godini, dok 38% teži jačem segmentiranju potrošača, a 39% pruža personalizirane usluge kupcima putem raznih kanala.

• No, maloprodajni sektor smatra da nove tehnologije koje zahtijevaju potpunu promjenu poslovanja imaju gotovo nesavladiv utjecaj: 34% vjeruje da će do 2020. neka dosad nepoznata tehnologija biti glavni pokretač promjena u očekivanjima potrošača što onda onemogućava da se s pouzdanjem donesu odluke o tome u što treba ulagati.

• Manje tvrtke profitiraju na fleksibilnosti i brzini: Ovaj osjećaj nesigurnosti dostiže 49% u tvrtkama s godišnjim prometom od 500.000 eura ili više. Veće maloprodaje također češće navode probleme koje su naslijedile i koji koče sektor u pogledu multikanalnih mogućnosti koje kupci žele. Primjerice, 70% je navelo tempo prilagodbe na različitim svjetskim tržištima, dok se kod manjih maloprodaja radi o 60%. "Trenutno manji i agilniji igrači pokazuju više fleksibilnosti od 'velikih igrača'. No, glavne maloprodaje koje snažno ulažu u ovo područje također postaju agilnije", ističe Ian Cheshire, izvršni direktor Kingfishera.

Vizija 2020.
• Predviđa se da će mobilno trgovanje postati jedini imperativ: Bilo da se radi o beskontaktnoj NFC-tehnologiji (Near-Field Communication) ili korištenju opcija geografskog lociranja kako bi se pronašli ciljani popusti, mobilno trgovanje postat će izlog dućana budućnosti. Dok mobilne telefone za komunikaciju s potrošačima danas koristi samo 32% maloprodaja, 43% kaže da će do 2020. oni postati najvažniji kanal koji će prestići dućane, računala, pozivne centre i izravni mail.
• Dućani ostaju, ali budućnost je multikanalna: Dok maloprodaja kratkoročno ulaže u unaprjeđenje e-trgovanja i m-trgovanja, dugoročno žele revolucionarno promijeniti ponudu u trgovini kroz bežičnu uslugu putem svih kanala. Ukupno 41% maloprodaja planira do 2020. ponuditi mjesta u trgovini gdje je moguće mobitelom izvršiti kupnju, dok ih 33% namjerava postaviti kioske za samoposlugu, a 35% će koristiti tehnologije koje se zasnivaju na lokacijskim uslugama kako bi privukle nove klijente.

• Svjetska populacija pametnih potrošača strelovito će narasti: Postoji široko uvriježeno mišljenje da će prva generacija potrošača na tržištima u razvoju preoblikovati branšu. Samo 20% ljudi vidi ovo kao faktor koji je promijenio očekivanja u zadnjih pet godina, no 36% vjeruje da će ovo ipak biti pokretačka sila u ostatku desetljeća i jedini i najveći faktor promjena u očekivanjima kupaca tijekom godina koje dolaze.

"Ovo je izrazito uzbudljivo vrijeme za maloprodaju. Tehnologijske inovacije su transformirale sektor i omogućile maloprodajama da prošire svoje tržište van granica svoje regije i svoje zemlje", komentira Hany Fam, čelni čovjek odjela Strategic Alliances Europe pri MasterCardu Worldwide.

"Maloprodajni sektor je sada pod ogromnim pritiskom da održi korak s potrošačem, a to s obzirom na brzinu tehnologijskih promjena može biti prilično teško. Sada je više no ikad važno da se iskustvo kupca formira kroz bežične kanale i to od prvog kontakta pa sve do plaćanja. Još važnije od toga je da maloprodaje moraju razumjeti svoje kupce i njihovu povijest plaćanja, tako da mogu personalizirati svoje usluge i povezati se sa svojim kupcima na jednostavan i relevantan način i kroz kanale koji njima odgovaraju", zaključuje Fam.

Povezani članci
27.09.16 Vijesti
Hrvati „navučeni“ na digitalizaciju: žele mobilno plaćanje i autentikaciju otiskom prsta
25.07.16 Financije i gospodarstvo
U Hrvatskoj 79 posto građana ima barem jednu karticu za plaćanje
17.02.16 Europska unija
U Europi je provedeno više od milijardu beskontaktnih transakcija
07.12.15 Turizam
Čak 39% Hrvata planira putovati tijekom zime
01.12.15 Vijesti
VISA INSPIRE - prva virtualna kartica tekućeg računa na hrvatskom tržištu
23.11.15 DOP
MasterCard® pokrenuo je kampanju Priceless Causes
08.09.15 Istraživanja
Novo globalno istraživanje o maloprodaji otkriva želje kupaca za novim načinima plaćanja
30.07.15 Trgovina na malo
Samsung Pay preko MasterCarda u Europu
02.07.15 Trgovina na malo
U Hrvatskoj porasti internetske kupovine i mobilnog plaćanja
08.04.15 Vijesti
American Express Start Card za studente – prva beskontaktna American Express kartica na hrvatskome tržištu
02.03.15 Vijesti
Kompanija MasterCard surađuje s kompanijom Samsung u kreiranju usluge Samsung Pay
23.01.15 Financije i gospodarstvo
MasterCard najavljuje nove prilike za europske startupove
14.11.14 Financije i gospodarstvo
MasterCard: 22 posto korisnika plaća beskontaktno
03.11.14 Vijesti
AZTN: Naknade za plaćanje karticama u RH bi mogle pasti i do 80 posto
17.09.14 Vijesti
Potreba za kontrolom nad financijama otvara mogućnost da prepaid kartice zamjene čuvanje novca „ispod madraca“
10.09.14 Vijesti
MasterCard ubrzava prihvat mobilnih plaćanja širom Europe kako bi Europljani mogli svugdje plaćati beskontaktno do 2020. godine
08.04.14 Europska unija
Europljani vole obavljati svakodnevne kupnje beskontaktno
25.11.13 Vijesti
Internet kupovina sve popularnija otkada je Hrvatska u EU
12.11.13 Vijesti
Više od polovine Europljana doživljava kupovinu sitnih užitaka kao temeljno pravo
10.10.13 Trgovina
Okrugli stol Banke e-Trgovina: Postrecesijski boom
21.06.13 Trgovina na malo
Europljani kažu ne gotovini ovoga ljeta
19.06.13 Istraživanja
Plaćanje računa: navike i ponašanje
10.06.13 Istraživanja
94% građana posjeduje barem jednu debitnu ili kreditnu karticu
25.02.13 Vijesti iz svijeta
Kompanija MasterCard predstavlja MasterPass - Budućnost digitalnog plaćanja
16.01.13 Istraživanja
Google Hrvatska pokrenuo program za poticanje e-trgovine
19.12.12 Šira regija
MasterCard se širi u beskontaktnom plaćanju u Europi uz PayPass
20.11.12 Istraživanja
MasterCard MasterIndex 2012.
06.11.12 Vijesti iz svijeta
Google kreće u kartičarski biznis
24.10.12 Trgovina na malo
MasterCard proširio partnersku mrežu u Poljskoj
05.10.12 Trgovina na malo
Tako blizu, a tako daleko
27.09.12 Vijesti iz svijeta
Bank of America testira tehnologiju plaćanja mobitelima
24.09.12 Financije i gospodarstvo
GfK: Gotovo svaki odrasli građanin Hrvatske klijent banke
23.07.12 Osiguranja
Vipnet uveo mOsiguranje
19.07.12 Trgovina na malo
HT kreće s mobilnim plaćanjem na NFC tehnologiji
02.07.12 Vijesti iz svijeta
Suradnja Deutsche Telekoma i MasterCarda na usluzi mobilnog plaćanja
12.06.12 Financije i gospodarstvo
Broj debitnih kartica smanjen šest posto
11.05.12 Prikazi knjiga
Tin Matić - Pravo virtualnih pravnih odnosa: Elektronička trgovina
08.05.12 Vijesti iz svijeta
MasterCard lansirao PayPass Wallet uslugu
07.05.12 Financije i gospodarstvo
Sve više kartica, ali sve se manje peglaju
09.04.12 Seminari, konferencije
Održana konferencija o elektroničkom poslovanju "e-biz 2012"
05.04.12 Financije i gospodarstvo
PBZ predstavio karticu za beskontaktno plaćanje
01.03.12 Seminari, konferencije
Predstavljen prvi hrvatski priručnik za e‐poslovanje
01.03.12 Promocije
MasterCard otkriva budućnost mobilnog plaćanja
27.02.12 Trgovina na malo
I uz (pre)visoke naknade, mali trgovci ne mogu bez kartica
19.01.12 Trgovina na malo
Snažan rast internetske maloprodaje u Europi
02.11.11 Vijesti iz svijeta
Skok dobiti MasterCarda u trećem tromjesečju
11.10.11 Trgovina na malo
PBZ Card predstavio GlobalShop uslugu
27.09.11 Seminari, konferencije
U Hrvatskoj više od devet milijuna debitnih i kreditnih kartica
22.09.11 Trgovina na malo
Visa i Google pokrenule uslugu digitalni novčanik
23.08.11 Trgovina na malo
Regionalna suradnja RBA i Mercatora
04.08.11 Vijesti iz svijeta
Dobit MasterCarda porasla 32,8 posto
24.05.11 Trgovina na malo
MasterIndex: Karticama i dalje najviše po odjeću, hranu i benzin
03.05.11 Vijesti iz svijeta
Skok dobiti MasterCarda u prvom tromjesečju
02.11.10 Vijesti iz svijeta
MasterCard: Pojačano korištenje kartica, dobit 15% viša
10.06.10 Seminari, konferencije
Uloga trgovine u hrvatskom gospodarstvu u procesu uključivanja u EU
05.02.10 Financije i gospodarstvo
MasterCard: Dobit ispod očekivanja porasla 23 posto
20.01.10 Trgovina na malo
Eurostat: U Hrvatskoj 14 posto prometa kroz e-trgovinu
16.02.09 Vijesti
HGK: Osnovan Odbor za razvoj i promociju e-trgovine
06.02.09 Financije i gospodarstvo
MasterCard: Pad dobiti 21 posto
29.07.08 Trgovina na malo
Konzum proširio mrežu Internet prodavaonica
02.04.08 Financije i gospodarstvo
Opatija: 7. konferencija o elektroničkom poslovanju «e-biz»
21.03.08 Seminari, konferencije
Najava: 7. konferencija o elektroničkom poslovanju “e-biz2008”
04.09.07 Korisne informacije
Priprema se zakon o elektroničkom novcu
21.06.07 Vijesti
Ljerka Puljić: Nužno se izboriti za bolje mjesto trgovine
18.06.07 Financije i gospodarstvo
FINA i Zagrebačka banka predstavili prvu "B2G" karticu
12.06.07 Vijesti iz svijeta
London najveće svjetsko trgovačko središte
11.06.07 Seminari, konferencije
Oracleova konferencija "Izazovi novog doba"
04.06.07 Vijesti
Vlada predstavila eSPIS
23.05.07 Tvrtke i tržišta
FINA: konferencija ''Kako e?'' o elektroničkom poslovanju
01.03.07 Financije i gospodarstvo
Uspješna integracija kartičnog poslovanja PBZ Grupe
15.02.07 Financije i gospodarstvo
Promet MasterCarda u Europi 520 mlrd dolara u 2006.
14.01.07 Financije i gospodarstvo
PBZ Card zabilježio gotovo 3,5 milijuna EMV transakcija
27.12.06 Trgovina na malo
Blagdanska prodaja u SAD porasla 3%
22.11.06 Korisne informacije
Veliki rast e-trgovine u Hrvatskoj
17.11.06 Korisne informacije
Internet posebno važan za planiranje odmora i kupovinu elektroničkih uređaja
17.11.06 Trgovina na malo
Oglasnik: Prihodi od Internet izdanja učetverostručeni
02.11.06 Financije i gospodarstvo
MasterCard: dobit porasla 82 posto
28.09.06 Trgovina na malo
Istraživanje pokazalo da sve više Europljana kupuje preko granice
03.09.06 Trgovina na malo
Hrvatska e-trgovina narasla 66 posto, na 437 milijuna dolara
28.06.06 Korisne informacije
MasterCard International, mijenja ime u MasterCard Worldwide
21.06.06 Vijesti
Brazilci,Talijani i Meksikanci najveći potrošači tijekom SP-a
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa