O marketingu
Seniko studio
Brandovi
06.09.2012. Trgovačke marke kupuje 76 posto građana
Ovo je značajan rast od impresivnih 10% u nepune dvije godine, posebice što drugi podaci govore da bi se ovaj trend rasta popularnosti trgovačkih marki u Hrvatskoj mogao nastaviti već u mjesecima koji su pred nama

Najnovije Best Buy Award istraživanje za 2012./2013. godinu pokazalo je kako 76 posto hrvatskih građana kupuje trgovačke marke, a još 8 posto razmišlja da ih počne kupovati.

Istraživanje, koje je proveo Centar za istraživanje tržišta GfK, ukazalo je na povećanje kupnje i korištenje tzv. proizvoda trgovačkih marki u odnosu na klasične brand proizvode i pokazalo da su kriza i recesija značajno utjecali na potrošačke navike Hrvata.

"Uz iznimno zanimljivu činjenicu da danas već 76% hrvatskih građana navodi da kupuje trgovačke marke, jednako je toliko impresivan i podatak iz ovog Best Buy Award istraživanja da 59,5% ispitanika navodi kako trgovačke marke nude u prosjeku jednaku razinu kvalitete kao i 'klasični' brandovi, a čak 9,3% ispitanika smatra da je kod trgovačkih marki riječ o proizvodima i veće razine kvalitete. Ukupno 31,3% ispitanika ističe kako je kod trgovačkih marki, u prosjeku, riječ o proizvodima niže razine kvalitete. Porast popularnosti trgovačkih marki kod hrvatskih potrošača posebice je uočljiv kada se najnoviji rezultati usporede s onima iz Best Buy Award istraživanja iz 2010. i 2011. godine. U najnovijem Best Buy Award istraživanju, iz srpnja 2012, čak 76% ispitanika navodi da kupuje trgovačke marke, dok je u sličnom istraživanju iz rujna 2010.godine 66,6% potrošača navodilo da osobno kupuje privatne marke trgovačkih lanaca", navodi se u istraživanju.

Ovo je značajan rast od impresivnih 10% u nepune dvije godine, posebice što drugi podaci govore da bi se ovaj trend rasta popularnosti trgovačkih marki u Hrvatskoj mogao nastaviti već u mjesecima koji su pred nama. Naime, u najnovijem Best Buy Award istraživanju o trgovačkim markama, čak 8,1% ispitanika navodi da ne kupuje trgovačke marke, ali razmišlja da ih počne kupovati.

Nadalje, 59% od svih ispitanika navodi da trgovačke marke danas kupuje zato što ti proizvodi nude približno istu razinu kvalitete kao i klasični brand proizvodi, a da su cijenom povoljniji od njih. Istovremeno, 17% ispitanika navodi da proizvode trgovačkih marki danas kupuje zato što ih je kriza, odnosno recesija, prisilila na to, ali čim završi kriza, vratit će se klasičnim brand proizvodima.

K Plus - na uvjerljivom prvom mjestu
Na pitanje koja im trgovačka marka, općenito, po njihovu iskustvu i mišljenju nudi najbolji omjer cijene i kvalitete na hrvatskom tržištu - uvjerljivo se na prvom mjestu pozicionirao "K Plus" (30,5% glasova).

Potom ispitanici navode - "Konzum" (8,8% glasova), a potom slijede: "Kaufland" i "Clever" - svaki sa 7,3% glasova, "Lidl" sa 7% glasova i na koncu "Interspar" s 4,8% glasova hrvatskih potrošača.
Kad se ovi podaci usporede s rezultatima iz rujna 2010. godine, uočava se danas još veća dominacija Konzuma zajedno s njegovom trgovačkom markom K Plus, ali isto tako i popularizacija posve novih trgovačkih marki koje naši potrošači do prije nekoliko godina gotovo uopće nisu prepoznavali ni konzumirali.

Naime, 2010. godine hrvatski su potrošači navodili u značajnijem postotku samo dvije trgovačke marke: K Plus (28,3%) i Clever (5,5%), dok danas navode čak šest trgovačkih marki u postotku većem od 4% (K Plus, Konzum, Kaufland, Clever, Lidl, Interspar), zaključuje se u priopćenju.

Povezani članci
15.07.16 Promocije
Zvijezdin margarini, majoneza i ketchup dobitnici prestižne medalje Best Buy Award
08.07.16 Prehrambeni proizvodi
PIK Vrbovec nositelj nagrade Best Buy
30.03.16 Prehrambeni proizvodi
ABC svježi krem sir među tri najbolja na svijetu!
17.02.16 Prehrambeni proizvodi
Hrvatski i slovenski potrošači složni: ABC sir nam je prvi izbor!
24.08.15 Brandovi
Hrvatskim kupcima najkvalitetniji K plus proizvodi
31.07.15 Promocije
Lovranska trešnja novi Olea Miris Mediterana
24.03.15 Istraživanja
Intersport trgovine i dalje prvi izbor hrvatskih potrošača
01.10.14 Prehrambeni proizvodi
K Plus Muesli to go – za jednostavan i hranjiv obrok
25.03.14 Brandovi
BEST BUY AWARD: Podravka prehrambeni brand Br.1 u regiji
19.03.14 Istraživanja
Lidl ponovno na 1. mjestu Best Buy Award istraživanja
17.03.14 Tvrtke i tržišta
Best Buy Award - Agrokor ponovno apsolutni pobjednik
21.02.14 Vijesti
BAMBI nositelj prestižne oznake Best Buy Award
20.12.13 Tvrtke i tržišta
Billa je otvorila 59. supermarket u Hrvatskoj, 'novoostvarene vrijednosti ostaju u državi'
08.03.13 Istraživanja
Konzum apsolutni pobjednik „Best Buy“ istraživanja u Hrvatskoj
29.01.13 Trgovina na malo
Više od 200 tvrtki za Konzum proizvodi K Plus
25.01.13 Istraživanja
Pogodite kojeg proizvođača kućanskih aparata Hrvati najviše vole
22.01.13 Istraživanja
Franckova instant kava potukla Nescaffe
21.12.12 Trgovina na malo
Konzum - Br. 1 najpovoljniji trgovački lanac u Hrvatskoj
26.11.12 Promocije
Belje ABC sir - br. 1 u cijeni i kvaliteti sirnih namaza u Hrvatskoj
07.11.12 Trgovina na malo
K Plus vodeća trgovačka marka po omjeru cijene i kvalitete
11.10.12 Leasing
Erste nudi najbolji omjer cijene i kvalitete u leasinga uslugama
13.09.12 Trgovina na malo
City Center one Best Buy shopping centar
30.08.12 Trgovina na malo
Best Buy Award: Vindija nudi najbolji omjer cijene i kvalitete
03.07.12 Trgovina na malo
Trgovci na malo prilagodili su se krizi
16.05.12 Prehrambeni proizvodi
GfK: Oštar pad prodaje kategorije jogurta
05.04.12 Trgovina na malo
Qudal: Konzum vodeći trgovački lanac po kvaliteti i cijenama
19.01.12 Tvrtke i tržišta
Švicarski Icertas preuzima projekte Best Buy Award i QUDAL
03.01.12 Prehrambeni proizvodi
Čokolada za kuhanje: Količinski i vrijednosni rast kategorije
07.11.11 Trgovina na malo
Spar predstavio novu liniju proizvoda vlastite marke
29.07.11 Trgovina na malo
Mercator-H dobio ekskluzivu za Helen Harper asortiman
30.06.11 Vijesti
Sol paške Solane najboljeg omjera cijene i kvalitete
06.05.11 Neprehrambeni proizvodi
Ciciban - najbolja obuća za djecu u Republici Hrvatskoj
28.04.11 Trgovina na malo
Best buy nagrada za bio&bio lanac trgovina ekoproizvoda
10.03.11 Promocije
Podravka žitarice za doručak s Best Buy Award oznakama
28.02.11 Brandovi
Omjer cijene i kvalitete: Argument br. 1 za kupnju
11.02.11 Tvrtke i tržišta
Agrokoru 20 Best Buy nagrada za proizvode i usluge
14.01.11 Neprehrambeni proizvodi
Njega kože: Nivea nudi najbolji omjer cijene i kvalitete
11.01.11 Prehrambeni proizvodi
Best Buy Award oznake na Podravka konzervama
02.12.10 Trgovina na malo
Neckermannu dodijeljena best buy nagrada
18.10.10 Tvrtke i tržišta
Podravka nudi najbolji omjer cijene i kvalitete
18.10.10 Brandovi
Zagreb: Predstavljeni ključni Best Buy Award dobitnici
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa