17.07.2012.
JGL predstavio Izvješće o održivom razvoju za 2011.
Farmaceutska tvrtka "Jadran"-Galenski laboratorij d.d. iz Rijeke (JGL) ovih je dana objavila Izvješće o održivom razvoju koje donosi pregled ekonomskog, okolišnog i društvenog poslovanja tvrtke u 2011. godini.
Izvješće, u kojemu je obuhvaćen cjelokupni raspon djelovanja i aktivnosti tvrtke, kao i svi odnosi koje pri tome tvrtka gradi, JGL izdaje treću godinu u skladu sa Smjernicama Globalne inicijative za izvještavanje (Global Reporting Initiative – GRI).
Iz JGL-a ističu kako je značajan napredak postignut u proteklom razdoblju ne samo što se tiče financijskih rezultata, već i na svim ostalim područjima, od ljudskih potencijala do očuvanja okoliša.
"Temeljit je i prikaz upravljačke i vlasničke strukture poduzeća koji daje vrlo preglednu sliku, a posebno veseli i zaslužuje pohvalu uvođenje rezultata iz područja društveno odgovornog poslovanja u sustav ocjene Uprave što JGL postavlja u sam vrh poduzeća u Hrvatskoj s obzirom na ozbiljnost i visinu upravljačke razine u poduzeću koja je preuzela odgovornost za primjenu načela održivog razvoja. Kao prioritetna područja održivosti određeni su odnos prema zaposlenicima, upravljanje okolišem te odnos prema lokalnoj zajednici te su učinci u ovom području ujedno i kriteriji za ocjenu rada Uprave, a prema ovim prioritetnim ciljevima definirane su i donatorske, volonterske i druge aktivnosti poduzeća koje su također detaljno prikazane. Pohvaljujemo napredak koji je očit u pristupu izvještavanju o održivosti JGL-a iz godine u godinu te predlažemo JGL-u da za iduće izvještajno razdoblje razmotri mogućnost prelaska na B razinu izvještavanja, koja predstavlja značajan iskorak u kvaliteti izvještaja ne toliko zbog većeg broja pokazatelja već zbog zahtjeva za prikazom strateškog pristupa upravljanju utjecajima poduzeća na društvo i okoliš. Sigurni smo da je JGL dorastao toj zadaći te s veseljem očekujemo izvješće za iduće izvještajno razdoblje", mišljenje je komisije UV-a HR PSOR-a koja je jednoglasno utvrdila da Izvješće o održivosti JGL-a za 2011. odgovara zahtjevima C razine izvještavanja Globalne inicijative za izvještavanje te sadrži veliki broj dodatnih pokazatelja koji zajedno daju kompleksnu sliku poslovanja i učinaka u nefinancijskim područjima djelovanja.
|
Nakon teške recesijske 2009. godine, u kojoj se JGL po prvi put u svom postojanju suočio s padom poslovnih prihoda, te 2010. godine, koju je označio ponovni uzlet, 2011. godina je trend rasta potvrdila i tako pokazala da je JGL spreman i dalje nizati uspjehe i bilježiti rast prihoda.
Ukupni prihodi tvrtke u 2011. rasli su po stopi od 16% i iznosili su 518 milijuna kuna, od čega je 353 milijuna kuna realizirano na izvoznim tržištima. Pored već etabliranih tržišta, posebice tržišta CIS-a koje je i dalje najzaslužnije što su izvozna tržišta u 2011. godini rasla po stopi od 27% u odnosu na 2010. godinu, produbljeni su kontakti i inicijalna suradnja na onima koje JGL želi osvojiti u sljedećem ciklusu internacionalizacije - primarno tržištima Brazila, Velike Britanije i SAD-a, gdje je početkom godine registrirao i vlastitu tvrtku i tako formalno napravio korak k otvaranju tog izuzetno konkurentnog i velikog tržišta.
Udio izvoza u ukupnim prihodima tvrtke tako je porastao sa 66% u 2010. na 70% u 2011. i rezultat je daljnjeg jačanja partnerskih odnosa na ključnim tržištima, još snažnijeg etabliranja ključnih brendova i lansiranja novih proizvoda.
Poslovni rashodi u 2011. godini iznose 419.148,651 kuna i veći su za 8% u odnosu na 2010. Taj rast nije u skladu s rastom prihoda ponajviše zbog utjecaja smanjenja vrijednosti zaliha u visini 43.873,565 kuna.
Financijski rashodi su veći za 28% u odnosu na 2010. najviše zbog utjecaja rasta rashoda od tečajnih razlika, rasta financiranja od povezanih društava te rashoda od pada vrijednosti ulaganja u nekretnine. Rast ukupnih rashoda je shodno tome bio ukupno za 9% veći nego u 2010., ali značajno manji u odnosu na rast prihoda u istom periodu.
|
Ivo Usmiani
Takva pozitivna razlika u korist rasta prihoda u odnosu na rast rashoda rezultirala je povećanjem neto dobiti sa 36.062,103 kuna na 64.239,282 kuna, što predstavlja rast od 78%. Sukladno, takav rast prihoda i dobiti rezultirao je i povećanjem EBITDA sa 84,7 milijuna kuna na 101,1 milijuna kuna, što predstavlja rast od 19,4%.
Prema riječima Ive Usmiania, direktora JGL-a godina je bila značajna i zbog niza projekata koji su proizašli na temelju redefinirane strategije i strateške mape tvrtke.
Tržište CIS-a je vrlo uspješno, uz pozicioniranje proizvodnih ekstenzija brenda, realiziralo marketinšku kampanju rebrandinga Aqua Marisa. JGL je zaokružio implementaciju i integraciju zahtjevnih IT projekata u formi novih softvera za poslovno planiranje (COGNOS) i softvera za proizvodno planiranje (MEPIS), finalizirao značajan investicijski ciklus u proizvodne pogone i tehnologiju i u Kontrolno-analitički laboratorij od gotovo 10 milijuna eura, a važni pomaci učinjeni su i u daljnjem usvajanju novih kompetencija u gotovo svim područjima, ističe Usmiani.
On također naglašava kako su za daljnju internacionalizaciju poslovanja značajna novousvojena znanja u području registracija - JGL je potpuno ovladao procesom vođenja DCP postupka registracije lijeka (postupak istovremene registracije proizvoda na nekoliko tržišta) temeljem kojeg su stvoreni preduvjeti za ulazak u društvo najboljih, otvaranje prilika za realizaciju u uvjetima visoko zahtjevnog međunarodnog poslovanja.
Usto, učinjeni su i napori na jačanju sustava osiguranja kvalitete, što dokazuju dobivene dozvole i certifikati kao i odobrenja brojnih, partnera koji su upravo JGL odabrali za ugovornog proizvođača.
|
Značajan je napredak, kaže Usmiani, ostvaren u području razvoja sustava upravljanja okolišem – lokalnoj ali i široj društvenoj zajednici JGL želi biti primjer u brizi za okoliš i očuvanje prirode. Bila je to godina u kojoj je JGL zaokružio projekt rebrandinga tvrtke koji je svoj puni iskaz doživio na proslavi 20 godina osnutka tvrtke.
"Svi aktivni projekti, kao i oni koji još čekaju da budu lansirani, predstavljaju vrlo važan korak ka uspostavljanju modernog i razvijenog poslovnog sustava, s ciljem povećanja konkurentnosti tvrtke i vode nas ka ostvarenju ambicioznih ciljeva koje smo si postavili do 2016. godine", zaključuje direktor JGL-a.
|
|
|
|