Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Tvrtke i tržišta
21.06.2012. Iskorak JGL-a na američko tržište
Dunja Siuc Valković
Dunja Siuc Valković
SAD kao najveće farmaceutsko tržište na svijetu interesantno je zbog razvijenog tržišta i relativno visokih cijena u odnosu na EU, no barijere za ulazak su visoke i nose određene izazove. To su prvenstveno visoki zahtjevi kvalitete koji su preduvjet da bi se uopće pokrenula prodajna aktivnost

U strategiji riječke farmaceutske tvrtke JGL internacionalizacija poslovanja kao prioritet naznačena je vrlo rano, još početkom devedesetih godina i to kroz nekoliko pravaca realizacije a sve u skladu s razvojnom i tehnološkom platformom te uz jako marketinško vrednovanje proizvodnog portfelja.

Prva aktivnost u internacionalizaciji bilo je teritorijalno širenje na tržišta bivše države, a sljedeća ključna strateška odluka bila je otvaranje tvrtke na tržištu Rusije sa sjedištem u Moskvi.

Strategija izvoza bila je fokusiranje na registracije lijekova i ostalih kategorija proizvoda, prvo u Rusiji, a zatim koncentrično u ostale države CIS-a. Danas ove dvije regije dominantno doprinose da izvoz čini više od 70% prodaje JGL-a, ali i da je tvrtka 2009. i 2011. godine proglašena najvećim hrvatskim izvoznikom u Rusiju.

Stalnom analizom konkurenata i vanjskog okruženja u farmaceutskom poslovanju, koje je izuzetno dinamično u trendovima poslovnih strategija, a istovremeno legislativno visoko regulirano, strategija daljnje internacionalizacije tvrtke postepeno se mijenjala i usmjeravala na razvijanje suradnje s tvrtkama koje već imaju etabliranu tržišnu poziciju i aktivnu prodaju u određenim marketinškim segmentima na ciljanim izvoznim tržištima.

Preduvjet je pritom bila selekcija programa u portfelju, a postavljeni kriteriji bili su marketinška aktualnost, dugoročni potencijal razvoja, cjelovitost linije i snaga brenda, tehnološka platforma GMP statusa i dokumentacijski set koji je usklađen s visoko specifičnim zahtjevima registracija.

Na toj osnovi definirane su dvije programske cjeline, tzv. „internacionalni programi“ s kojima JGL u budućnosti vidi jaku polugu rasta na izvoznim globalnim tržištima, a o kojima više govori mr.sc. Dunja Siuc Valković, Direktorica Razvoja poslovanja u JGL-u: "Prva je cjelina vezana uz vlastite programe i brendove sprejeva za nos koji su bazirani na morskoj vodi i aktivnicama lijekova, a proizvedeni u vlastitim pogonima koji su certificirani prema svim zahtjevima GMP prakse za određena tržišta. Druga se pak vezuje uz vlastiti program oftalmoloških lijekova koji je razvijen u suradnji s relevantnim strateškim partnerima, a koji JGL također proizvodi, kako za partnere, tako i za vlastite potrebe u vlastitim proizvodnim pogonima sterilnih otopina, također prema GMP smjernicama. Obje strategije predstavljaju B2B poslovanje i usmjerene su na ispunjavanje zahtjeva današnjeg farmaceutskog poslovanja a to je brzi ulazak na tržište i premošćivanje vremenskog jaza te iskorištavanje komplementarnosti kompetencija partnera."
Novi proces, kako tumači Siuc Valković, u razvoju poslovanja i procesu internacionalizacije portfelja JGL-a je licenciranje i ugovorna proizvodnja.

"Veliki iskorak bio je pronalazak strateškog partnera i potpisivanje ugovora o suradnji sa švicarskom farmaceutskom kompanijom s kojom se realizirao rani licencni odnos u razvojnoj fazi generičkog lijeka Latanoprosta. On je na hrvatskom tržištu registriran kao prva generička paralela, a na tržištima EU, gdje je registriran DCP procedurom, također je bio lansiran kao prvi generik. Otvaranjem novog segmenta poslovanja - ugovorne proizvodnje bazirane na specifičnoj tehnološkoj platformi sterilnih otopina - omogućeno nam je daljnje planiranje suradnji na novim strateškim genericima u segmentu oftalmologije. Tako u našem 'pipeline-u' i potencijalnom programu internacionalizacije danas imamo niz proizvoda koji će biti prvi generici i s kojima ćemo nastaviti daljnju ekspanziju na tržišta EU, ali i ostala.“

S projektom Latanoprost JGL je danas posredno, preko švicarskog partnera, prisutan na deset tržišta EU i dobavljač je za desetak kompanija od kojih je nekoliko multinacionalnih.

Tržišni udio Latanoprosta značajan je na tržištu EU-a, posebno u Njemačkoj i Francuskoj, gdje su partneri zauzeli više od 30% tržišta. Osim EU, potencijal dva glavna programa internacionalizacije evaluiran je i za druga tržišta pa je temeljem analize poslovanja i prilika koje postoje u SAD-u prošle godine otvoren i JGL-ov ured u New Yorku, ističu iz tvrtke.

SAD kao najveće farmaceutsko tržište na svijetu, kažu, interesantno je prvenstveno zbog razvijenosti i relativno visokih cijena u odnosu na EU, no barijere za ulazak su visoke i nose određene izazove - prvenstveno visoke zahtjeve farmaceutske kvalitete koji su preduvjet da bi se uopće pokrenula prodajna aktivnost. Segment koji je nešto manje zahtjevan za ulazak na tržište SAD-a je program Aqua Maris, iako ne bez prepreka.

"Prve aktivnosti koje su realizirane je registracija nekoliko proizvoda iz linije Aqua Maris, a daljnje aktivnosti s kojima se nastavlja realizacija plana su istraživanje tržišta i evaluacija potencijalnih partnera. Također, do jeseni je u planu i funkcionalan e-commerce web site. Od tržišta SAD-a očekujemo izgradnju brenda kroz regionalno saturiranje distributivnih kanala i konačan ulazak u nacionalne trgovinske lance (tzv. mass market retailers) kao i uspješno komercijalno pozicioniranje u segmentu nazalne higijene", navodi Siuc Valković.

Paralelno sa strategijom ulaska s programom Aqua Maris, evaluira se i druga strategija - program Licenciranja oftalmičkog programa. Zbog specifičnosti patentnog zakona u SAD-u koji je rigorozan i dobro reguliran u smislu zaštite originatora, izrazito je važno provjeriti sve aspekte patentne zaštite prije samog ulaska na tržište.
S druge strane, benefit ulaska prvog generika je izuzetan. Sa strateškim partnerima JGL priprema nekoliko projekata koji će se nakon evaluacije rizika početi realizirati, a važan iskorak u tom segmentu bit će i investicija u tehnologiju i nove kapacitete sterilne proizvodnje.

Sam segment oftalmičkih lijekova u SAD-u je 40% svjetskog tržišta oftalmika, iznosi 6 milijardi dolara, a godišnji rast do 2025. godine u tom je segmentu predviđen na oko 5,3%.

Ako se uzme u obzir da će nekoliko bitnih patenata originalnih lijekova isteći, atraktivnost ovog segmenta je jasna kao i nastavak strategije JGL-a koja je provjerena u EU, a kojom se postiže i dugoročni balans programu Aqua Maris, zaključuje se u priopćenju riječke tvrtke.

Povezani članci
21.06.16 DOP
Zaposlenici JGL-a i Adrialaba ponovno darivali krv
28.04.16 Tvrtke i tržišta
JGL završio 2015. godinu rastom ukupnih prihoda i dobiti
21.10.15 Tvrtke i tržišta
Farmaceutska tvrtka JGL objavila izvješće o održivom razvoju za 2014. godinu
22.09.15 Zdravlje
Aqua Maris 4Allergy
10.07.15 Tvrtke i tržišta
JGL otvorio "Pharma Valley"
09.07.15 Tvrtke i tržišta
JGL: završena prva faza projekta Pharma Valley
04.09.14 Zaposlenost / plaće
JGL među top 5 poslodavaca
25.08.14 Tvrtke i tržišta
JGL završava investiciju vrijednu 361 mil. kuna
04.06.14 Financije i gospodarstvo
Treći „Zlatni ključ“ riječkoj farmaceutskoj tvrtki
22.05.14 Promocije
Jgl proizveo sto milijuna Aqua Marisa
28.04.14 Tvrtke i tržišta
JGL-ova inovacija na deset EU tržišta
03.04.14 Tvrtke i tržišta
JGL propulzivno raste, izvozi, investira i zapošljava
25.03.14 DOP
U Zagrebu održana Peta nacionalna konferencija o društveno odgovornom poslovanju
10.01.14 Tvrtke i tržišta
JGL načelno zainteresiran za Imunološki zavod
14.11.13 DOP
Tvrtka JGL, d.d. Iz Rijeke izdala je izvješće o održivom razvoju za 2012. godinu
28.10.13 Tvrtke i tržišta
Jadran Galenski Laboratorij preuzima tvrtku "BG Pharm"
28.09.13 Zaposlenost / plaće
JGL od početka ove godine do sredine rujna zaposlio 45 novih ljudi
30.07.13 Tvrtke i tržišta
JGL osvaja novo EU tržište
28.06.13 Šira regija
JGL spremna za izazove europskog tržišta
23.05.13 Zaposlenost / plaće
JGL ušao na listu top 5 poslodavaca partnera za 2012. godinu
04.04.13 Tvrtke i tržišta
JGL kreće u gradnju kompleksa Svilno 2
03.04.13 Korisne informacije
JGL lani ostvario blizu 70 milijuna kuna dobiti
04.03.13 Tvrtke i tržišta
JGL i u 2012. povećao izvoz
19.12.12 Tvrtke i tržišta
JGL će u 2013. rasti 18 posto i zaposliti 50 ljudi
04.12.12 Strateški savezi
Jgl i Aqua maris otvorili novo tržište ujedinjene kraljevine
28.09.12 Tvrtke i tržišta
JGL povećao broj zaposlenih unatoč recesiji
03.09.12 Tvrtke i tržišta
JGL povećao prihode za 12 posto zahvaljujući izvozu u Švicarsku
17.07.12 DOP
JGL predstavio Izvješće o održivom razvoju za 2011.
26.04.12 Zaposlenost / plaće
VIPnet i Coca-Cola HBC Hrvatska top poslodavci u 2011.
11.03.12 Zdravlje
JGL – vodeći svjetski proizvođač preparata na osnovi morske vode
02.01.12 Tvrtke i tržišta
JGL postao treća farmaceutska tvrtka u Hrvatskoj
07.11.11 DOP
"Jadran"-Galenski laboratorij objavio Izvješće o održivom razvoju
28.06.11 Promocije
JGL predstavlja Aqua Maris sprejeve za nos
18.05.11 Tvrtke i tržišta
Jadran-galenski laboratorij dobitnik nagrade "Zlatni ključ"
22.04.11 DOP
JGL je dobitnik Certifikata Poslodavac Partner
08.03.11 DOP
JGL prvi dobitnik Zlatne kune za društveno odgovorno poslovanje
17.02.11 DOP
JGL objavio Izvješće o održivom razvoju
08.02.11 Promocije
JGL - primjer uspješnog poslovanja unatoč recesiji
12.10.10 Sajmovi i izložbe
JGL izlagao na farmaceutskom sajmu u Parizu
24.06.10 Tvrtke i tržišta
JGL-u dodijeljen ISO 9001/2008 certifikat
08.05.10 Promocije
Adrience Aqualift zaštitna dnevna krema
23.04.10 Promocije
Holyplant lagana hidratantna krema iz JGL-a
08.03.10 Promocije
Nasine preparati za začepljen nos i otežano disanje
08.03.10 Promocije
Adrience Marine mattyfing cream iz JGL-a
10.02.10 Promocije
Balzam s arnikom iz JGL-a
23.11.09 Promocije
JGL predstavlja Holyplant vitaminsku kremu
23.11.09 Promocije
Holyplant AntiOx krema za učvršćivanje oko očiju
08.06.09 Promocije
Holyplant bademovo ulje s vitaminom E
14.05.09 Promocije
Bioslim čaj za regulaciju tjelesne mase
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa