Robe
Seniko studio
Prehrambeni proizvodi
16.05.2012. GfK: Oštar pad prodaje kategorije jogurta
Jogurti s malim udjelima mliječne masti generirali su pad cijele kategorije jogurta u kućanstvima, pokazalo je istraživanje GfK Consumer Panel.

Lani su kućanstva u Hrvatskoj kupovala manje jogurta u usporedbi s 2010. godinom. I količinski i vrijednosno riječ je o 9%-tnom smanjenju koje je posljedica značajnog pada kupnje jogurta s malim udjelima mliječne masti, dok je istovremeno segment s udjelom mliječne masti iznad 1,5% stagnirao u odnosu na 2010. godinu. Je li riječ o najavi novog trenda ili se radi o prolaznom fenomenu otkrit će tekuća godina, navodi se u istraživanju GfK.

Specifičnost kategorije jogurta u 2011. u odnosu na 2010. je u činjenici da se odnos kupovine tekućih i krutih, voćnih i običnih jogurta nije promijenio. Odnos brendova također je ostao gotovo isti a i cijene su se zadržale na razinama iz prethodne godine.

Ipak, kategorija je pretrpjela primjetan gubitak. Jogurti s udjelom mliječne masti ispod 1,5% su svega godinu prije činili trećinu ukupne kupovine za kućanstva, a u 2011. njihov je udio u košarici pao na četvrtinu ukupne potrošnje na jogurte. Ovaj segment lani je zabilježio pad količinske prodaje od -25%, dok je vrijednosno pad iznosio -23%
Udio trgovačke marke u Hrvatskoj kontinuirano raste linearnom progresijom i trenutno u Hrvatskoj na FMCG razini iznosi 18%. U kategoriji jogurta također je primjetan trend rasta trgovačke marke, s tim da su Konzumovi, Lidlovi te jogurti u Plodinama zabilježili značajniji rast u odnosu na druge trgovačke marke.

U 2011. godini trgovačke marke su uzele petinu ukupne vrijednosti koju su kućanstva utrošila na jogurte.

Iako mnogi trend rasta trgovačke marke pripisuju recesijskom ponašanju, GfK istraživanja ukazuju ne samo na promjenu potrošačkih navika, već i na sve pozitivniji stav prema trgovačkim markama.

Iako je kategorija u padu, odnosi krovnih brandova nisu se značajno promijenili u prošloj godini. Listu vodećih tradicionalno predvode dva jaka domaća brenda, Vindija i Dukat, svaki s po 30% tržišnog udjela.
U situaciji gdje top 7 brandova zauzima 90% tržišta najveći pad doživjeli su manji proizvođači uz već spomenuti rast Konzumove i Lidlove trgovačke marke te blagi rast Meggleovih jogurta.

Zanimljiva je i pozicija Danonea koji svega 1% količinskog udjela pretvara u 3% vrijednosnog udjela.

U kontekstu cjenovnih ratova, koji su tijekom posljednjih recesijskih godina sve izraženiji, treba istaknuti da su kućanstva u 2011. kupovala jogurte po gotovo jednakim cijenama kao i godinu prije.

Gledajući top 7 brendova, izuzimajući Konzumove i Lidlove marke, za istu količinu jogurta najmanje se novca trebalo izdvojiti za kupovinu Meggle jogurta. Iako su cijene jogurta kod većine stagnirale, Dukatove su cijene 6% niže u odnosu na 2010. godinu.

Povezani članci
30.10.15 Tvrtke i tržišta
Neto dobit Dukata 73,4 milijuna kuna
31.07.15 Promocije
Lovranska trešnja novi Olea Miris Mediterana
27.07.15 Trgovina na malo
Lidl: Jedna zemlja, jedna cijena
24.07.15 Tvrtke i tržišta
Dukat grupa sa znatnim rastom neto dobiti
01.07.15 Prehrambeni proizvodi
Šest DLG zlata za Vindiju
10.06.14 Vijesti
'Z bregov navijački jogurt
12.02.14 Promocije
VILIKIS GRČKI TIP JOGURTA IZ VINDIJE - novi vladar mliječnog Olimpa!
14.05.13 Vijesti
Dukat i Vindija poskupljuju za prosječno 4-5 posto
03.05.13 Vijesti
Dukat rast cijena pravda rastom ulaznih troškova
29.04.13 Tvrtke i tržišta
Dukat grupa: Gubitak prvog tromjesečja 14,2 milijuna kuna
06.12.12 Promocije
Zimske poslastice iz Vindije
13.11.12 Tvrtke i tržišta
Vindija dobila košer certifikate
07.11.12 Trgovina na malo
K Plus vodeća trgovačka marka po omjeru cijene i kvalitete
30.10.12 DOP
Dukat pokrenuo projekt "Dani otvorenih vrata Dukata"
29.10.12 Sajmovi i izložbe
Nastup Vindije na pariškom sajmu SIAL
17.10.12 Tvrtke i tržišta
Pogoršana situacija na jugu Europe pritisnula prihode Danonea
21.09.12 DOP
Suradnja Vindije s osnovnim školama i vrtićima
10.09.12 Sajmovi i izložbe
Vindija nastupila na Bjelovarskom sajmu
06.09.12 Brandovi
Trgovačke marke kupuje 76 posto građana
04.09.12 Promocije
Mlijeko 'z bregov za najveći cappuccino
30.08.12 Trgovina na malo
Best Buy Award: Vindija nudi najbolji omjer cijene i kvalitete
24.08.12 Promocije
Vindiland - dječji svijet na varaždinskom starom gradu
29.06.12 Izvoz
Vindijini sirevi i pekarski proizvodi na tržištu SAD
19.06.12 Tvrtke i tržišta
Danone očekuje manju zaradu zbog slabije potrošnje na jugu Europe
12.06.12 Brandovi
Nova DLG priznanja za Vindijine proizvode
30.05.12 Promocije
Dukat otvorio kuću Zagrebačkog sira i vrhnja
30.05.12 Promocije
Humanitarna i prodajna akcija Vindije povodom Svjetskog dana mlijeka
15.05.12 DOP
Ja volim mlijeko! - kreativni natječaj Dukata za osnovnoškolce
14.05.12 Brandovi
Danone u Sloveniji smije prodavati mlijeko i jogurte "Na planincah"
28.04.12 Tvrtke i tržišta
Dukat grupa: Neto dobit 11,8 milijuna kuna
05.04.12 Promocije
Domaće krem vrhnje iz Dukata – poznati okus hrvatskog sela
09.03.12 Trgovina na malo
Dukat snizio cijene najtraženijih proizvoda za 25 posto
06.12.10 Promocije
Dukat voćni jogurti
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa