|
Izdvajamo iz broja:
|
|
|
|
|
Ante Gavranović
|
|
|
|
|
Prodor u svjetski vrh muške konfekcije
|
Konfekcija KOTKA u Krapini svečano je pustila u rad automatizirani pogon krojnice u koji je investirano 250 tisuća eura, a riječ je o najsuvremenijim strojevima marke Bullmer iz Njemačke. Također je potpisan trogodišnji ugovor o suradnji s tvrtkom Baldessarini.
Otvorenje su svojim prisustvom uveličali pomoćnik ministra gospodarstva Darko Lorencin, predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec, dekan TTF-a prof.dr. Darko Ujević te predstavnici lokalne vlasti i gospodarstva.
Direktor tvrtke Baldessarini Burkhard Stuhlemmer i tehnički direktor HAKA Helmut Binder tijekom svečanosti su potpisali trogodišnji ugovor o suradnji s KOTKOM, koji domaćem proizvođaču osigurava proizvodnju oko 40.000 muških odijela po sezoni. Riječ je o vrhunskoj konfekciji, jer brand Baldessarini pripada u sam svjetski vrh muške modne konfekcije.
To je, zapravo, nastavak suradnje koja je uspostavljena s tim svjetskim brandom i potvrda da KOTKA svojom kvalitetom ulazi u sferu visoke konfekcijske mode. Otvaranje automatizirane krojnice nastavak je znatnih ulaganja u tehnologiju i organizaciju rada, a sve u pokušaju da se tvrtku i radnike osposobi za vrhunsku kvalitetnu proizvodnju muške konfekcije. KOTKA je, naime, u tehnološko unaprjeđenje i organizaciju rada dosad uložila blizu 5 milijuna eura, ističe se u priopćenju.
„Pregovori su bili dugotrajni i složeni. Odijela s brandom Baldessarini prije smo proizvodili u Italiji i bilo je dosta nedoumica hoće li KOTKA udovoljiti visokim kriterijima i zahtjevnim standardima koji su potrebni u proizvodnji. Nakon odluke da se ta proizvodnja prenese u Hrvatsku, razdoblje međusobnog prilagođavanja trajalo je punih šest sezona i uspješno je dovršeno. KOTKA se pokazala kao pun pogodak. Danas u Hrvatskoj imate 'dašak talijanskog konfekcijskog glamura', što će sigurno pridonijeti ukupnom imidžu hrvatske tekstilne industrije“, istaknuo je Burkhard Stuhlemmer.
|
On je dodao kako je uspjeh što se, uz uspješan prijenos know-how i implementaciju suvremene tehnologije, pokazalo da je cijeli kolektiv prihvatio ovu suradnju kao nov i značajan poslovni izazov, što je ocijenio bitnim elementom dugoročnije suradnje.
„KOTKA je pokazala da je osposobila vlastiti stručni tim spreman preuzeti samostalno sve tehničke zadatke koji se stavljaju pred njega u realizaciji vrlo složenih operacija“, naglasio je pak Helmut Binder. „To je dobar preduvjet za kvalitetnu i dugoročnu suradnju koju istinski priželjkujemo. Suradnja, nakon uhodavanja teče gotovo bez zastoja, što jer najbolji dokaz međusobnog prilagođavanja i međusobnog povjerenja. Na tome gradimo zajedničku budućnost“.
Ivica Cerovečki, većinski vlasnik i predsjednik Nadzornog odbora KOTKE, kazao je kako je cilj tvrtke afirmirati Hrvatsku i hrvatske proizvode kroz kvalitetu koju nudimo. „Svjesni smo relativno malih serija, relativno niskih cijena koje postižemo, malih plaća naših zaposlenika, ali i potrebe da se uspješno nosimo s oštrom konkurencijom. Stoga je visoka kvaliteta temeljni prioritet naše poslovne politike i jedini realni faktor našeg opstanka“, ustvrdio je Cerovečki.
Josip Pelin, direktor KOTKE, naglasio je pet ključnih godina u novijoj povijesti ove tvrtke: 1991., 1995., 1997., 2001. i 2012. U tim su se godinama donosilo odluke presudne za današnji položaj KOTKE na hrvatskom i europskom tržištu. Naime, tih godina je – uz kompletnu obnovu postrojenja – obavljena i tehnološka opremljenost, kadrovsko osposobljavanje za veliki iskorak, te izvršena privatizacija firme tako da je Kotka danas 100% privatno poduzeće kojem su vlasnici menadžment i bivši i sadašnji zaposlenici.
|
Darko Lorencin, pomoćnik ministra gospodarstva, istakao je kako tekstilna industrija u Hrvatskoj ipak ima budućnost, prije svega zbog svojih izvoznih rezultata. Još bolja koordinacija znanosti i proizvodnje može osigurati i bolji materijalni položaj ove industrije, a stjecanje povjerenja stranih partnera – kao što je slučaj KOTKE – garancija je uspješnijeg prodora na strana tržišta. Istakao je također da se razrađuju mjere koje bi trebale bitno popraviti položaj izvoznika.
Dekan Tekstilno-tehnološkog fakulteta prof.dr. Darko Ujević naglasio je vrlo dobru i uspješnu suradnju fakulteta sa Kotkom u pogledu školovanja i usavršavanja stručnih djelatnika na području organizacije proizvodnje, tehnologije, produktivnosti i kvalitete te je posebno naglasio da je ova tvornica u svim pogledima rada jedna od najboljih konfekcija u Hrvatskoj.
U to ime podijelio je priznanja i nagrade tvornici i mnogim pojedincima jer su isti kako je napomenuo mnogo doprinjeli napretku fakulteta u pogledu stručne nastave i školovanja kadrova koji su potrebni tekstilnoj industriji. Na kraju Cerovečki je napomenuo da tako velike investicije u opremu, strojeve, organizaciju i školovanje kadrova trebaju dati odgovor: „Što je Baldessarini u Njemačkoj to bi u Hrvatskoj trebalo značiti hrvatska kvaliteta, a što govori i definicija za hrvatsku kvalitetu“.
Naime, proizvodni brand firme je KOTKA, a modne linije su marke: MARTY - muško odijelo za mlađe poslovne muškarce; TEDY - moderno muško odijelo za suvremenog muškarca; BERY - muško odijelo za muškarce koji vole klasičnu obradu; CEREMONIJA - odijelo za svečane prigode: mature, promocije i vjenčanja; SMOKING - muško odijelo za specijalne prilike.
|
Naime KOTKA je nosilac znaka „Hrvatske kvalitete“ za domaće tržište i ovu mogućnost zajedno sa domaćim trgovcima –kupcima trebalo bi iskoristiti.
|
KOTKA danas zapošljava 614 radnika, a dnevno proizvodi 800 odijela. Od godišnje proizvodnje od 200.000 odijela čak 97 posto plasira se na inozemnim tržištima.
|
|
|
|