Seniko studio
Broj 3/2012
Izdvajamo iz broja:
Broj 3-2012 - prof. dr. sc. Nikola Knego
Godina strepnje i pritajene nade - Ante Gavranović
Zakonski okvir za poslovanje trgovine - Srećko Sertić
Lean (vitki) menadžment – rješenje za krizna vremena - doc. dr. sc. Ivona Vrdoljak-Raguž
Održano 16. Nacionalno savjetovanje o gospodarstvu i poduzetništvu
Poremećaji na tržištu ugrožavaju proizvodnju i trgovinu - Ante Gavranović i Srećko Sertić
Kongres menadžera i poduzetnika: Nastavak loših trendova
Održana Akademija povodom Dana HOK-a i 160. obljetnice organiziranog obrtništva
S a d r ž a j - 3 - 2012
Otvorena automatizirana krojnica u KOTKI
Ante Gavranović
Prodor u svjetski vrh muške konfekcije
Konfekcija KOTKA u Krapini svečano je pustila u rad automatizirani pogon krojnice u koji je investirano 250 tisuća eura, a riječ je o najsuvremenijim strojevima marke Bullmer iz Njemačke. Također je potpisan trogodišnji ugovor o suradnji s tvrtkom Baldessarini.

Otvorenje su svojim prisustvom uveličali pomoćnik ministra gospodarstva Darko Lorencin, predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec, dekan TTF-a prof.dr. Darko Ujević te predstavnici lokalne vlasti i gospodarstva.

Direktor tvrtke Baldessarini Burkhard Stuhlemmer i tehnički direktor HAKA Helmut Binder tijekom svečanosti su potpisali trogodišnji ugovor o suradnji s KOTKOM, koji domaćem proizvođaču osigurava proizvodnju oko 40.000 muških odijela po sezoni. Riječ je o vrhunskoj konfekciji, jer brand Baldessarini pripada u sam svjetski vrh muške modne konfekcije.

To je, zapravo, nastavak suradnje koja je uspostavljena s tim svjetskim brandom i potvrda da KOTKA svojom kvalitetom ulazi u sferu visoke konfekcijske mode. Otvaranje automatizirane krojnice nastavak je znatnih ulaganja u tehnologiju i organizaciju rada, a sve u pokušaju da se tvrtku i radnike osposobi za vrhunsku kvalitetnu proizvodnju muške konfekcije. KOTKA je, naime, u tehnološko unaprjeđenje i organizaciju rada dosad uložila blizu 5 milijuna eura, ističe se u priopćenju.

„Pregovori su bili dugotrajni i složeni. Odijela s brandom Baldessarini prije smo proizvodili u Italiji i bilo je dosta nedoumica hoće li KOTKA udovoljiti visokim kriterijima i zahtjevnim standardima koji su potrebni u proizvodnji. Nakon odluke da se ta proizvodnja prenese u Hrvatsku, razdoblje međusobnog prilagođavanja trajalo je punih šest sezona i uspješno je dovršeno. KOTKA se pokazala kao pun pogodak. Danas u Hrvatskoj imate 'dašak talijanskog konfekcijskog glamura', što će sigurno pridonijeti ukupnom imidžu hrvatske tekstilne industrije“, istaknuo je Burkhard Stuhlemmer.
On je dodao kako je uspjeh što se, uz uspješan prijenos know-how i implementaciju suvremene tehnologije, pokazalo da je cijeli kolektiv prihvatio ovu suradnju kao nov i značajan poslovni izazov, što je ocijenio bitnim elementom dugoročnije suradnje.

„KOTKA je pokazala da je osposobila vlastiti stručni tim spreman preuzeti samostalno sve tehničke zadatke koji se stavljaju pred njega u realizaciji vrlo složenih operacija“, naglasio je pak Helmut Binder. „To je dobar preduvjet za kvalitetnu i dugoročnu suradnju koju istinski priželjkujemo. Suradnja, nakon uhodavanja teče gotovo bez zastoja, što jer najbolji dokaz međusobnog prilagođavanja i međusobnog povjerenja. Na tome gradimo zajedničku budućnost“.

Ivica Cerovečki, većinski vlasnik i predsjednik Nadzornog odbora KOTKE, kazao je kako je cilj tvrtke afirmirati Hrvatsku i hrvatske proizvode kroz kvalitetu koju nudimo. „Svjesni smo relativno malih serija, relativno niskih cijena koje postižemo, malih plaća naših zaposlenika, ali i potrebe da se uspješno nosimo s oštrom konkurencijom. Stoga je visoka kvaliteta temeljni prioritet naše poslovne politike i jedini realni faktor našeg opstanka“, ustvrdio je Cerovečki.

Josip Pelin, direktor KOTKE, naglasio je pet ključnih godina u novijoj povijesti ove tvrtke: 1991., 1995., 1997., 2001. i 2012. U tim su se godinama donosilo odluke presudne za današnji položaj KOTKE na hrvatskom i europskom tržištu. Naime, tih godina je – uz kompletnu obnovu postrojenja – obavljena i tehnološka opremljenost, kadrovsko osposobljavanje za veliki iskorak, te izvršena privatizacija firme tako da je Kotka danas 100% privatno poduzeće kojem su vlasnici menadžment i bivši i sadašnji zaposlenici.
Darko Lorencin, pomoćnik ministra gospodarstva, istakao je kako tekstilna industrija u Hrvatskoj ipak ima budućnost, prije svega zbog svojih izvoznih rezultata. Još bolja koordinacija znanosti i proizvodnje može osigurati i bolji materijalni položaj ove industrije, a stjecanje povjerenja stranih partnera – kao što je slučaj KOTKE – garancija je uspješnijeg prodora na strana tržišta. Istakao je također da se razrađuju mjere koje bi trebale bitno popraviti položaj izvoznika.

Dekan Tekstilno-tehnološkog fakulteta prof.dr. Darko Ujević naglasio je vrlo dobru i uspješnu suradnju fakulteta sa Kotkom u pogledu školovanja i usavršavanja stručnih djelatnika na području organizacije proizvodnje, tehnologije, produktivnosti i kvalitete te je posebno naglasio da je ova tvornica u svim pogledima rada jedna od najboljih konfekcija u Hrvatskoj.

U to ime podijelio je priznanja i nagrade tvornici i mnogim pojedincima jer su isti kako je napomenuo mnogo doprinjeli napretku fakulteta u pogledu stručne nastave i školovanja kadrova koji su potrebni tekstilnoj industriji. Na kraju Cerovečki je napomenuo da tako velike investicije u opremu, strojeve, organizaciju i školovanje kadrova trebaju dati odgovor: „Što je Baldessarini u Njemačkoj to bi u Hrvatskoj trebalo značiti hrvatska kvaliteta, a što govori i definicija za hrvatsku kvalitetu“.

Naime, proizvodni brand firme je KOTKA, a modne linije su marke: MARTY - muško odijelo za mlađe poslovne muškarce; TEDY - moderno muško odijelo za suvremenog muškarca; BERY - muško odijelo za muškarce koji vole klasičnu obradu; CEREMONIJA - odijelo za svečane prigode: mature, promocije i vjenčanja; SMOKING - muško odijelo za specijalne prilike.
Naime KOTKA je nosilac znaka „Hrvatske kvalitete“ za domaće tržište i ovu mogućnost zajedno sa domaćim trgovcima –kupcima trebalo bi iskoristiti.
KOTKA danas zapošljava 614 radnika, a dnevno proizvodi 800 odijela. Od godišnje proizvodnje od 200.000 odijela čak 97 posto plasira se na inozemnim tržištima.

Izdvajamo iz broja:
Broj 3-2012
Godina strepnje i pritajene nade
Zakonski okvir za poslovanje trgovine
Lean (vitki) menadžment – rješenje za krizna vremena
Održano 16. Nacionalno savjetovanje o gospodarstvu i poduzetništvu
Poremećaji na tržištu ugrožavaju proizvodnju i trgovinu
Kongres menadžera i poduzetnika: Nastavak loših trendova
Održana Akademija povodom Dana HOK-a i 160. obljetnice organiziranog obrtništva
S a d r ž a j - 3 - 2012
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa