Info
Seniko studio
Vijesti iz svijeta
02.05.2012. Europljani štede na tehničkim uređajima
Izuzetak su pametni telefoni i razni informacijski gadgeti - „ultrabook“ i „touch“ uređaji, pokazuju rezultati GfK TEMAX-a i GfK Digital World Reporta

Rezultati istraživanja europskog tržišta tehničkih proizvoda široke potrošnje za prošlu godinu nešto su bolji od očekivanih, ali su lošiji od rezultata za 2010. godinu. Najbolje rezultate pokazuju sektori telekomunikacija i informacijskih tehnologija, dok u ostalim sektorima prodaja pada.

Rezultati GfK TEMAX-a i GfK Digital World Reporta za tržište tehničkih proizvoda široke potrošnje u 2011. pokazuju ukupni pad prodaje od oko 3 posto, ali postoje velike razlike među pojedinim zemljama.

Svaki treći prodani mobitel u Europi "smartphone"
Prodaja u sektoru telekomunikacija u Zapadnoj Europi povećana je za 6,8 posto u odnosu na 2010. godinu, a pozitivan pomak zabilježen je u većini zemalja. Iznimke su Španjolska, Portugal, Grčka i Velika Britanija.

Na 25 ključnih europskih tržišta lani je prodano 258 milijuna telefona. Pozitivan trend ponajprije je posljedica rasta prodaje pametnih telefona od 67 posto. U prošloj godini svaki treći prodani mobitel u Europi bio je "smartphone" - udjel pametnih telefona u ukupnom broju prodanih mobitela iznosi 36 posto.

U Velikoj Britaniji stopa rasta prodaje pametnih telefona dosegnula je 35 posto, a u euroazijskim zemljama (Kazahstan, Rusija, Turska, Ukrajina) čak 105 posto.

U globalnim razmjerima pametni telefoni u 2011. godini imali su oko 18 posto udjela među raznim prodanim internetskim uređajima. Predviđa se da će u ovoj godini njihov udjel porasti na 22 posto.

Prodaja u sektoru informacijskih tehnologija u prošloj godini porasla je za 4,6 posto. Negativan trend zabilježen je u Grčkoj, Portugalu i Španjolskoj. Ostale zemlje bilježe dvoznamenkasti rast. Količinska prodaja je rasla iako su rasle i cijene. Dodatni poticaj treba očekivati s pojavom novih „ultrabook“ i „touch“ uređaja.
Prodaja malih kućanskih aparata ostala je na razini 2010. godine. U Zapadnoj Europi najviše su kupovani usisavači prašine i potpuno automatski aparati za kavu, odnosno espresso uređaji. Pala je potražnja za muškim brijaćim aparatima, električnim četkicama za zube, sušilima za kosu i uređajima za ravnanje kose.

U segmentu malih kućanskih aparata Europa je s udjelom od oko 40 posto još uvijek najveće tržište.

Štedljivi uređaji
Prodaja velikih kućanskih aparata pala je za 2,4 posto. U svjetskim razmjerima ovo je tržište lani vrijednosno poraslo za 5 posto u odnosu na prethodnu godinu. Očekuje se i daljnji rast, posebno u prodaji strojeve za pranje rublja, perilica za suđe sa smanjenom potrošnjom vode (manje od 12 litara po pranju), svih „štedljivih“ uređaja te hladnjaka s dvoje vrata (gore klasičan hladnjak, dolje zamrzivač).

Pad potrošnje u sektoru fotografije iznosi 7 posto. Pad tržišta u velikoj mjeri prouzročila je prirodna i nuklearna katastrofa u Japanu kada je došlo do pada proizvodnje i zastoja u isporukama.

Premda su kućanstva već vrlo dobro opremljena foto uređajima, u 2012. očekuje se pozitivan trend. Određene sumnje javljaju se zbog mogućih posljedica razvoja pametnih telefona koji su opremljeni i kamerama.

Potrošači u svijetu su lani kupili 140 milijuna digitalnih fotoaparata, što je oko 3 posto manje nego 2010. godine. Najviše je novih potrošača u Rusiji, Ukrajini, Kazahstanu te Brazilu i Indiji. Najveći pad prodaje zabilježen je u SAD-u - prodano ih je oko 20 posto manje nego 2010. godine.

Sport potiče prodaju televizora
U sektoru potrošačke elektronike lani je prodaja pala za 13 posto, uglavnom zbog usporavanja u opremanju kućanstava razvijenih europskih zemalja te štednje potrošača prilikom posljednjih Božićnih blagdana.

Iskustva iz prošlih godina upućuju na oporavak prodaje televizora u tekućoj godini zbog velikih sportskih događaja - olimpijskih igara i europskog nogometnog prvenstva - što se prvenstveno odnosi na televizore s ravnim ekranom.

Novi trend kod televizora je Smart-TV (Web Connect Access, App Store, Web Browser, WiFi/DLNA, VoD, Skype) i trodimenzionalna televizija. Predviđa se da će u 2013. među televizorima s ravnim ekranima biti jedna trećina onih koji omogućuju trodimenzionalni prikaz (oko 80 milijuna jedinica u svijetu), te da će više od 40 posto ravnih televizijskih ekrana imati priključak za internet.
GfK Retail and Technology putem panela kontinuirano prati prodaju tehničkih proizvoda u 90 zemalja svijeta (oko 86 posto populacije). Obuhvaća oko 400 grupa proizvoda, a među njima je svake godine više od 150 tisuća novih proizvoda. (Bankamagazin)

Povezani članci
28.09.15 Vijesti
Jednostavnost funkcije susreće čisti dizajn
25.08.15 Tvrtke i tržišta
Miele bilježi rast prodaje za 8.3% što je 3.49 milijarde eura u poslovnoj 2014./2015. godini
17.07.15 Tvrtke i tržišta
Electrolux poslovao s dobiti u drugom tromjesečju
10.05.13 Promocije
ASKO kućanski aparati – stvoreni da traju
25.01.13 Istraživanja
Pogodite kojeg proizvođača kućanskih aparata Hrvati najviše vole
24.12.12 Trgovina na malo
U svijetu raste popularnost kupovine uz pomoć pametnih telefona
17.10.12 Vijesti iz svijeta
Broj korisnika pametnih telefona premašio milijardu
12.10.12 Vijesti iz svijeta
Američki sud ukinuo zabranu prodaje Samsungovih telefona
21.09.12 Korisne informacije
Prodaja smartphonea porasla 50 posto
06.07.12 Vijesti iz svijeta
Dobit Samsunga porasla 79% zbog prodaje smartphonea
21.06.12 Vijesti iz svijeta
Apple mora platiti odštetu Samsungu
14.06.12 Vijesti iz svijeta
Nokia otpušta 10.000 zaposlenika
08.06.12 Vijesti iz svijeta
Apple tužbom pokušava zaustaviti Samsung
27.04.12 Vijesti iz svijeta
Samsung pretekao Nokiju po broju isporučenih mobitela
23.04.12 Tvrtke i tržišta
Philips ostvario rast dobiti za 80 posto
17.04.12 Trgovina na malo
Ikea će prodavati i potrošačku elektroniku
06.04.12 Vijesti iz svijeta
Samsung očekuje udvostručenje dobiti
20.03.12 Vijesti
Dobra opremljenost trajnim dobrima
12.03.12 Tvrtke i tržišta
Gorenje u 2010. s prodajom od 1,4 milijarde eura
27.02.12 Vijesti iz svijeta
Nokia je predstavila jeftini smartphone, hvata korak s konkurencijom
22.02.12 Promocije
Porsche Design P’9981 smartphone - BlackBerry
15.02.12 Vijesti iz svijeta
Prodaja smartphonea skočila 67 posto
08.02.12 Vijesti iz svijeta
Nokia planira ukinuti još 4.000 radnih mjesta
06.02.12 Vijesti iz svijeta
HTC očekuje pad prihoda od 36% u prvom tromjesečju
03.02.12 Vijesti iz svijeta
Kvartalni gubitak Panasonica 2,6 mlrd dolara
02.02.12 Vijesti iz svijeta
Sony očekuje gubitak od 2,9 mlrd dolara
19.01.12 Vijesti iz svijeta
Neočekivano veliki gubitak Sony Ericssona
17.01.12 Financije i gospodarstvo
Deloitte: Usprkos krizi, rast će prodaja potrošačke elektronike
07.09.11 Neprehrambeni proizvodi
Veliki kućanski aparati: Trend rasta na svjetskom tržištu
11.07.11 Trgovina na malo
Tržište tehničkih proizvoda široke potrošnje u Zapadnoj Europi polagano raste
14.06.11 Trgovina na malo
Technomax u blokadi
08.06.11 Trgovina na malo
PD: Europatrade i dalje lider u prodaji, ali je Konikom sve bliže
12.04.11 Promocije
Novi modeli Lenovo ThinkPad Edge prijenosnika
12.03.11 Vijesti
Kako potrošača vratiti u središte interesa?
18.02.11 Tvrtke i tržišta
Miele u Hrvatskoj uložio 22 mil. kuna
15.12.10 Neprehrambeni proizvodi
Zlatna jesen za tržište tehničkih proizvoda u Njemačkoj
17.05.10 Trgovina na malo
GfK: Rast tržišta tehničkih proizvoda i elektronike u zapadnoj Europi
09.12.08 Tvrtke i tržišta
Gorenju otkazuju narudžbe
04.12.08 Vijesti
GfK o tržištu kućanskih aparata
27.06.08 Promocije
Linije proizvoda Precision line i Buon giorno iz Electroluxa
04.06.08 Trgovina na malo
U RH prodano 93 posto više prijenosnika
31.08.07 Neprehrambeni proizvodi
Poskupljenje perilica rublja i hladnjaka zbog eko pravilnika
20.09.06 Vijesti
Toshiba zamjenjuje 340.000 Sonyjevih baterija
29.08.06 Trgovina na malo
Lenovo: Skok na drugo mjesto isporučitelja računala
16.08.06 Trgovina na malo
Počinje zamjena Dellovih baterija u Hrvatskoj
16.08.06 Trgovina na malo
Sony gubi 225 milijuna USD zbog neispravnih baterija
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa