02.05.2012.
Europljani štede na tehničkim uređajima
Izuzetak su pametni telefoni i razni informacijski gadgeti - „ultrabook“ i „touch“ uređaji, pokazuju rezultati GfK TEMAX-a i GfK Digital World Reporta
Rezultati istraživanja europskog tržišta tehničkih proizvoda široke potrošnje za prošlu godinu nešto su bolji od očekivanih, ali su lošiji od rezultata za 2010. godinu. Najbolje rezultate pokazuju sektori telekomunikacija i informacijskih tehnologija, dok u ostalim sektorima prodaja pada.
Rezultati GfK TEMAX-a i GfK Digital World Reporta za tržište tehničkih proizvoda široke potrošnje u 2011. pokazuju ukupni pad prodaje od oko 3 posto, ali postoje velike razlike među pojedinim zemljama.
Svaki treći prodani mobitel u Europi "smartphone"
Prodaja u sektoru telekomunikacija u Zapadnoj Europi povećana je za 6,8 posto u odnosu na 2010. godinu, a pozitivan pomak zabilježen je u većini zemalja. Iznimke su Španjolska, Portugal, Grčka i Velika Britanija.
Na 25 ključnih europskih tržišta lani je prodano 258 milijuna telefona. Pozitivan trend ponajprije je posljedica rasta prodaje pametnih telefona od 67 posto. U prošloj godini svaki treći prodani mobitel u Europi bio je "smartphone" - udjel pametnih telefona u ukupnom broju prodanih mobitela iznosi 36 posto.
U Velikoj Britaniji stopa rasta prodaje pametnih telefona dosegnula je 35 posto, a u euroazijskim zemljama (Kazahstan, Rusija, Turska, Ukrajina) čak 105 posto.
U globalnim razmjerima pametni telefoni u 2011. godini imali su oko 18 posto udjela među raznim prodanim internetskim uređajima. Predviđa se da će u ovoj godini njihov udjel porasti na 22 posto.
Prodaja u sektoru informacijskih tehnologija u prošloj godini porasla je za 4,6 posto. Negativan trend zabilježen je u Grčkoj, Portugalu i Španjolskoj. Ostale zemlje bilježe dvoznamenkasti rast. Količinska prodaja je rasla iako su rasle i cijene. Dodatni poticaj treba očekivati s pojavom novih „ultrabook“ i „touch“ uređaja.
|
Prodaja malih kućanskih aparata ostala je na razini 2010. godine. U Zapadnoj Europi najviše su kupovani usisavači prašine i potpuno automatski aparati za kavu, odnosno espresso uređaji. Pala je potražnja za muškim brijaćim aparatima, električnim četkicama za zube, sušilima za kosu i uređajima za ravnanje kose.
U segmentu malih kućanskih aparata Europa je s udjelom od oko 40 posto još uvijek najveće tržište.
Štedljivi uređaji
Prodaja velikih kućanskih aparata pala je za 2,4 posto. U svjetskim razmjerima ovo je tržište lani vrijednosno poraslo za 5 posto u odnosu na prethodnu godinu. Očekuje se i daljnji rast, posebno u prodaji strojeve za pranje rublja, perilica za suđe sa smanjenom potrošnjom vode (manje od 12 litara po pranju), svih „štedljivih“ uređaja te hladnjaka s dvoje vrata (gore klasičan hladnjak, dolje zamrzivač).
Pad potrošnje u sektoru fotografije iznosi 7 posto. Pad tržišta u velikoj mjeri prouzročila je prirodna i nuklearna katastrofa u Japanu kada je došlo do pada proizvodnje i zastoja u isporukama.
Premda su kućanstva već vrlo dobro opremljena foto uređajima, u 2012. očekuje se pozitivan trend. Određene sumnje javljaju se zbog mogućih posljedica razvoja pametnih telefona koji su opremljeni i kamerama.
Potrošači u svijetu su lani kupili 140 milijuna digitalnih fotoaparata, što je oko 3 posto manje nego 2010. godine. Najviše je novih potrošača u Rusiji, Ukrajini, Kazahstanu te Brazilu i Indiji. Najveći pad prodaje zabilježen je u SAD-u - prodano ih je oko 20 posto manje nego 2010. godine.
Sport potiče prodaju televizora
U sektoru potrošačke elektronike lani je prodaja pala za 13 posto, uglavnom zbog usporavanja u opremanju kućanstava razvijenih europskih zemalja te štednje potrošača prilikom posljednjih Božićnih blagdana.
Iskustva iz prošlih godina upućuju na oporavak prodaje televizora u tekućoj godini zbog velikih sportskih događaja - olimpijskih igara i europskog nogometnog prvenstva - što se prvenstveno odnosi na televizore s ravnim ekranom.
Novi trend kod televizora je Smart-TV (Web Connect Access, App Store, Web Browser, WiFi/DLNA, VoD, Skype) i trodimenzionalna televizija. Predviđa se da će u 2013. među televizorima s ravnim ekranima biti jedna trećina onih koji omogućuju trodimenzionalni prikaz (oko 80 milijuna jedinica u svijetu), te da će više od 40 posto ravnih televizijskih ekrana imati priključak za internet.
|
GfK Retail and Technology putem panela kontinuirano prati prodaju tehničkih proizvoda u 90 zemalja svijeta (oko 86 posto populacije). Obuhvaća oko 400 grupa proizvoda, a među njima je svake godine više od 150 tisuća novih proizvoda. (Bankamagazin)
|
|
|
|