Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Šira regija
23.04.2012. Slab rast utječe na europske potrošače
Državne mjere štednje i niska stopa ekonomskog rasta osnovna su kočnica potrošačima za rast većih kupovina i kupovanja trajnih dobara u zemljama Europske unije, pokazuje istraživanje GfK.

Novi rezultati "GfK Consumer Climate Europe" za prvi kvartal ove godine pokazuju vrlo različite ekonomske pokazatelje za pojedine zemlje EU. Istraživanjem su obuhvaćene Austrija, Bugarska, Češka, Francuska, Njemačka, Italija, Poljska, Portugal, Rumunjska, Španjolska i Velika Britanija. Tih 12 zemalja čine oko 80% populacije 27 zemalja članica EU.

Početkom 2012. godine Europa je i dalje u ekonomskoj i financijskoj krizi. Akutna opasnost od Grčke se nastojala izbjeći, ali ostaje zabrinutost da će mnoge zemlje skliznuti natrag u recesiju. Postavlja se pitanje jesu li krute mjere štednje koje se primjenjuju u EU pravi put izlaska iz krize, ali sigurno je da će ove godine gotovo sve EU zemlje imati niži ekonomski rast nego u 2011. godini.

Ekonomska očekivanja: Francuska iznenađuje pozitivnim pokazateljima
U usporedbi sa zadnjim kvartalom prošle godine neke zemlje imaju bolje pokazatelje. Predvodi Njemačka s najboljim rezultatom. Određeno poboljšanje iskazuju i potrošači u Poljskoj te Francuskoj. Na drugoj strani, veliki pesimizam prisutan je kod potrošača u Češkoj, pa zatim u Grčkoj i Portugalu, premda i tu građani imaju nadu u izlazak iz krize.

Francuski potrošači vjeruju u osjetan oporavak u sljedećih nekoliko mjeseci. Ekonomija u Poljskoj snažno je rasla u prošloj godini (rast investicija i proizvodnje), ali potrošači sada procjenjuju nešto niže stope.

Građani Portugala također se nadaju da će oštre mjere štednje u srednjem roku donijeti ponovni rast ekonomiji. Kritičan problem je nezaposlenost od 15% koja i dalje raste. No, neki pozitivni rezultati se pojavljuju u izvozu Portugala, posebno s Japanom i Turskom.

Očekivani prihodi: visoke cijene benzina i energije uznemiruju EU potrošače
Vrlo su promjenjiva očekivanja potrošača pojedinih EU zemalja s obzirom na raspoložive prihode građana. Nijemci su najveći optimisti, premda su i oni pogođeni rastom cijena benzina i energije.

Na drugom i trećem mjestu, ali dosta iza Njemačke, su očekivanja rasta dohotka kod Poljaka i Austrijanaca. Naravno, najnegativnija očekivanja su kod Grka, Talijana i Portugalaca.

Prihod potrošača u Bugarskoj uzdrman je inflacijom (rast cijena benzina, električne energije, servisnih i transportnih usluga), te rastom stope nezaposlenosti (sada je oko 11% a do kraja godine se procjenjuje na 19%).

Španjolska je skliznula natrag u recesiju (prognoza negativnog rasta od 1,3%) s najvećim problemom u nezaposlenosti (sada oko 24%). Svi slojevi društva zahvaćeni su problemom nezaposlenosti, mladi uopće ne mogu doći do posla, a kontinuirano dolazi do bankrota poduzeća i daljnjeg značajnog pada raspoloživog dohotka građana.
Spremnost na kupnju: Britanci i dalje očekuju stroge mjere štednje
Državne mjere štednje i niska stopa ekonomskog rasta osnovna su kočnica potrošačima za rast većih kupovina i kupovanja trajnih dobara u ovoj godini. Prema ovom indikatoru najbolja je situacija kod potrošača u Njemačkoj koji stvarno planiraju nove kupnje (38,6 poena) i kod Austrijanaca (26,6 poena).

Na trećem su mjestu Poljaci ali s nešto manjom potrošnjom (-3,8 poena). Posve suprotna kretanja očekuju potrošači u Velikoj Britaniji – drastičan pad kupnji (- 49,5 poena) i rast poreza, slično kao i u Grčkoj (-48,5 poena), te u Portugalu (-41,5 poena), zaključuje se u analizi GfK.

Povezani članci
27.07.16 Vijesti iz svijeta
PwC analiza potencijalnih ekonomskih učinaka Brexita
13.03.15 Vijesti
Svjetski dan potrošača - 15. ožujka
07.11.14 Vijesti
RBA: Ne iznenađuje visoka razina pesimizma potrošača
23.06.14 Vijesti
Posustao optimizam europskih potrošača
23.01.14 Vijesti iz regije
EK: osjetno poboljšano povjerenje potrošača u eurozoni i EU u siječnju
16.07.13 Vijesti
GfK - Indeks povjerenja potrošača
14.05.13 Šira regija
Njemačka inflacija na najnižoj razini u gotovo tri godine
11.12.12 Šira regija
Poboljšano raspoloženje u Njemačkoj i poslovna izvješća poduprli europske dionice
06.12.12 Šira regija
Snažan uzlet njemačkih industrijskih narudžbi u listopadu
29.11.12 Šira regija
Blago poboljšana gospodarska klima u eurozoni i EU u studenom
26.11.12 Šira regija
Oprezna trgovina na deviznim tržištima u očekivanju odluke o Grčkoj
26.11.12 Šira regija
S dolaskom prosinca oslabilo povjerenja potrošača u Njemačkoj
12.11.12 Vijesti
Hrvatska po kupovnoj moći na 30. mjestu u Europi
31.10.12 Trgovina na malo
Ubrzao rast osobne potrošnje u Njemačkoj u rujnu
31.10.12 Trgovina na malo
Blagi rast osobne potrošnje u Francuskoj
29.10.12 Vijesti
Potrošačka klima i dalje bez naznaka oporavka
26.10.12 Vijesti
Njemačka potrošačka klima na najvišoj razini u više od pet godina
25.10.12 Vijesti iz svijeta
Velika Britanija izašla iz recesije
24.10.12 Vijesti
GfK indeks povjerenja potrošača na najnižoj razini
18.10.12 Trgovina na malo
Europski potrošači ne očekuju brzi ekonomski oporavak
10.10.12 Vijesti iz svijeta
Talijanski PDV bit će podignut na 22 posto
28.09.12 Vijesti iz svijeta
Oporavak prometa u njemačkoj maloprodaji u kolovozu
28.09.12 Vijesti iz svijeta
Neočekivano snažan pad potrošnje francuskih kućanstava u kolovozu
26.09.12 Vijesti iz svijeta
Neočekivano snažan pad prometa u talijanskoj maloprodaji
25.09.12 Vijesti iz svijeta
Očekivanja njemačkih potrošača za listopad nepromijenjena
12.09.12 Vijesti iz svijeta
Francuska traži formiranje strateških zaliha hrane radi obuzdavanja cijena
31.08.12 Vijesti iz svijeta
Neočekivani pad prometa u maloprodaji u Njemačkoj
30.08.12 Vijesti iz svijeta
Rast potrošačkih cijena u Njemačkoj u kolovozu ubrzao na 2,2 posto
28.08.12 Vijesti
Povjerenje njemačkih potrošača za rujan stabilno
23.08.12 Trgovina na malo
Hrvatima pri kupovini najbitniji omjer cijene i kvalitete
20.08.12 Vijesti
GfK: Hrvatski građani zabrinuti zbog krize kojoj ne vide kraj
23.07.12 Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
19.07.12 Vijesti iz svijeta
Potrošačka klima u Europi i SAD-u
16.07.12 Vijesti
GfK: Novi pad indeksa povjerenja potrošača
29.06.12 Trgovina na malo
Nastavljen pad prometa od trgovine na malo u Njemačkoj
27.06.12 Vijesti iz svijeta
Francuska povećava minimalne nadnice
26.06.12 Vijesti iz svijeta
Snažan pad prometa u talijanskoj maloprodaji u travnju
26.06.12 Vijesti iz svijeta
Očekivanja njemačkih potrošača za srpanj nepromijenjena
20.06.12 Vijesti iz svijeta
Dogovorena grčka vlada
20.06.12 Vijesti iz svijeta
GfK: Nijemci sve manje zabrinuti
18.06.12 Vijesti iz svijeta
Nakon grčkih izbora svjetske burze i euro rastu
15.06.12 Vijesti iz svijeta
Carrefour se povlači iz Grčke uoči izbora
12.06.12 Trgovina na malo
Nogometni artikli: Dobra zarada za trgovce
01.06.12 Vijesti iz svijeta
Šteta od potresa u Italiji 5 mlrd eura
25.05.12 Vijesti iz svijeta
Povjerenje njemačkih potrošača za lipanj stabilno
30.04.12 Vijesti iz svijeta
Banke hrane drže ljudima glavu iznad vode
27.04.12 Vijesti iz svijeta
Očekivanja njemačkih potrošača blago pogoršana
27.03.12 Vijesti
Potrošači i dalje u recesijskom raspoloženju
22.03.12 Vijesti
Gotovo polovina hrvatskih kućanstva jedva spaja kraj s krajem
15.03.12 Trgovina na malo
Potrošači najviše troše u Konzumu
28.02.12 Vijesti iz svijeta
Očekivanja njemačkih potrošača za ožujak blago poboljšana
10.11.11 Vijesti
GfK: Potrošači u Hrvatskoj sve manje optimistični
19.10.11 Vijesti iz svijeta
Istraživanje GfK: Eskalirajuća kriza slabi Europu
19.07.11 Vijesti iz svijeta
GfK: Raspoloženje potrošača u EU se popravlja
12.03.11 Vijesti
Kako potrošača vratiti u središte interesa?
11.03.11 Vijesti
U HGK održana Konferencija „Provedba politike zaštite potrošača – edukacija i informiranje potrošača i trgovaca“
17.11.09 Vijesti
GfK: Hrvatska kućanstva ne očekuju poboljšanje životnih uvjeta
03.03.09 Zaposlenost / plaće
Trećina zaposlenih ne osjeća krizu
12.08.08 Vijesti
Nastavlja se pogoršanje potrošačke klime u Hrvatskoj
30.05.08 Vijesti
Nisko povjerenje britanskih potrošača
20.12.07 Statistika
Tržište kapitala: 2007. godina javnih ponuda i 'masovnog dioničarstva'
19.12.07 Vijesti
GfK o potrošačkoj klimi u Hrvatskoj
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa