Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
12.04.2012. Viši PDV nije povećao kupovanje 'preko granice'
Usporedba istraživanja o navikama hrvatskih potrošača kada je riječ o odlasku u kupovinu u susjedne zemlje, koje je agencija GfK provela u prosincu 2011. i ožujku ove godine, pokazalo je kako povećanje PDV-a u Hrvatskoj domaće potrošače nije nagnalo da češće idu u kupnju ‘preko granice’.

Naime, dok je u prosincu 16% ispitanih građana navelo da odlaze u kupovinu preko granice, u ožujku se taj postotak čak i smanjio pa u nabavku u susjedne zemlje odlazi 15% potrošača.

Povoljne uvjete kupovanja u susjednoj zemlji u ožujku su najbolje koristili potrošači u Istri/Primorju, te u Slavoniji i sjevernoj Hrvatskoj, a najmanje oni iz Zagreba s okolicom, te iz Dalmacije. Kućanstva s niskim primanjima očito ne mogu iskoristiti prednost blizine granice, dok ona s višim ukupnim prosječnim primanjima kućanstva to bolje koriste, navodi se u istraživanju GfK.

Početkom ove godine najviše se u drugim / susjednim zemljama kupovalo:
- odjeću i obuću (65%),
- bezalkoholna pića, meso i mesne prerađevine (po oko 42%),
- mliječne proizvode, sredstva za pranje/čišćenje u kućanstvu (po oko 39%),
- proizvode osobne higijene, kavu, cigarete (po oko 32%),
- alkohol (25%),
- i drugo.

Istraživanje je obavljeno u četiri vala u prosincu 2011. i ožujku 2012. u kojima je sudjelovalo po 1.000 ispitanika starijih od 15 godina.

Povezani članci
12.11.12 Vijesti
Hrvatska po kupovnoj moći na 30. mjestu u Europi
06.08.12 Prehrambeni proizvodi
Premiumizacija u kategoriji instant kava
18.06.12 Prehrambeni proizvodi
Kriza smanjila potrošnju organskih proizvoda
12.04.12 Trgovina na malo
Spar s najvećim rastom među trgovcima u 2011.
12.04.12 Trgovina na malo
Maloprodaja u BiH: Konzum i Bingo najviše rasli u 2011.
28.03.12 Trgovina na malo
Hercegovački trgovci profitiraju povećanjem PDV-a u Hrvatskoj
19.03.12 Trgovina na malo
Sve više hrvatskih građana kupuje u BiH
27.02.12 Trgovina na malo
Hrvati "preko granice" najviše kupuju odjeću i obuću
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa