06.01.2012.
Za EU 60 posto građana koji će izaći na referendum
Samo 51 posto građana podržava ulazak Hrvatske u EU, no 'eurofili' će u većem broju izaći na referendum. GONG pak upozorava da je potrebna bolja informiranost građana i balansirana prezentacija obje strane
Hrvati će vjerojatno podržati ulazak u Europsku uniju, a nova Vladina kampanja dodatno ih pokušava uvjeriti u to, javlja Bloomberg, pozivajući se na rezultate istraživanje agencije IPSOS-Puls za prosinac 2011, objavljene prije desetak dana.
60 posto onih koji će izaći na referendum 22. siječnja rekli su da će poduprijeti članstvo, što je za jedan postotni bod manje nego u studenom. Oko 82 posto građanki i građana izjasnilo se da će izaći na referendum. No, ukupno je podrška EU pala s 54 na 51 posto, kada se gledaju svi odgovori.
Prema riječima Mirne Cvitan iz IPSOS-Pulsa, rezultati su i dalje u korist ulaska u EU, posebno stoga jer su podupiratelji ulaska motiviraniji za izlazak na referendum, ali ne možemo biti sigurni da će Hrvati glasati za ulazak.
Najveća podrška ulaska zabilježena je u lipnju 2003., kada je 82 posto bilo za ulazak. Istraživanje je provedeno na 950 ispitanika s pravom glasa, a mogućnost pogreške je 3,3 posto.
Vlada RH na promidžbu Europske unije planira potrošiti 4,8 milijuna kuna.
No, udruga GONG jučer je kritizirala propagandne spotove Ministarstva vanjskih poslova i integracija prethodne vlade, zaključivši da je njihova analiza pokazala kako je bila riječ o „diskursu propagande, a ne informiranju građana o prednostima i manama ulaska u EU“.
Vlada si je sama zadala jako ambiciozan cilj da u izuzetno kratkom vremenu provede referendumsku kampanju, no to je ne može amnestirati od odgovornosti za konačni rezultat, prvenstveno u odnosu na odaziv, informiranost građana i kvalitetu kampanje, poručili su iz GONG-a.
GONG je iznio preporuke za poboljšanje javne komunikacije o EU „u zadanim okolnostima krajnje skučenog vremenskog perioda“.
|
Što se tiče kampanje pred nama, GONG se u svojim preporukama poziva se na Kodeks dobre prakse o referendumima Venecijanske komisije prema kojem se preporučuje balansirana prezentacija ne samo pogleda izvršne i zakonodavne vlasti ili osoba koje dijele njihov pogled, nego i suprotne strane.
U preliminarnom osvrtu na novu komunikacijsku strategiju Vlade, Marina Škrabalo iz GONG-a napomenula je da postoje značajni pozitivni pomaci, ali istodobno su uočeni neki problemi. Pozitivno je što je prvi put euroskepticizam prihvaćen kao legitimna opcija na koju se Vlada ipak osvrće, što je vidljivo i kroz brošuru „Najveći negativni stavovi o EU i odgovori na njih“ gdje se na zabrinutosti odgovara argumentima, a ne samo općim deklaracijama i sloganima.
Pozitivno je i da je Vlada najavila više različitih komunikacijskih materijala i kanala. Međutim, najkvalitetniji i najsadržajniji materijal – brošura „što Hrvatskoj donosi članstvo u EU“ – planirana je za distribuciju u samo 14.000 primjeraka, dok će letak u diskursu propagande prošle Vlade „Sve što ste htjeli znati o EU“ biti distribuiran kućanstvima u preko 2 milijuna kuna primjeraka.
GONG je stoga uputio zahtjev Vladi da osigura sredstava za tiskanje i distribuciju dodatnih primjeraka brošure „Što Hrvatskoj donosi članstvo u EU“, kao adekvatno sadržajnog informativnog materijala, koji bi trebao poslužiti i kao podloga za medijske debate.
Preporuke iznesene na konferenciji za novinare u GONG-u, u četvrtak 5. siječnja 2012., temelje se na „Izvještaju o izvorištima i argumentima euroskepticizma u Hrvatskoj na pragu EU“, „Analizi teksta i diskursa propagandnih televizijskih spotova MVPEI-a 2011“), te najavama aktualne Vlade i dosadašnjeg djelovanja medija. (Bankamagazin)
|
|
|
|