12.12.2011.
Osiguravatelji o ulasku u EU: Što s cijenama osiguranja
Članstvo u EU osiguravateljima pruža mogućnosti za razvoj, ali otvara pitanja o zaoštravanju konkurencije, regulativi i cijenama osiguranja
Ulazak Hrvatske u Europsku uniju 2013. godine za osiguravatelje znači poboljšanje u upravljanju rizicima, razvoju prodajnih kanala i inovativnih proizvoda, no i zahtjevnu primjenu Solvencyja II, pokazala je nedavna anketa Sektora za bankarstvo i druge financijske usluge HGK.
Anketa je provedena među članovima uprava društva za osiguranje i reosiguranje tijekom listopada i studenoga, a rezultati su predstavljeni nedavno na Danima hrvatskog osiguranja. Na www.banka.hr predstavljamo detalje istraživanja, posebno one koji će presudno odrediti poslovanje društava te one koji su najzanimljiviji njihovim klijentima - osiguranicima.
Rezultati pokazuju kako osiguravatelji očekuju jaču konkurenciju te niže cijene osiguranja. Naime, 56% ispitanih odgovorili su kako će se vrlo vjerojatno ili vjerojatno sniziti cijene osiguravateljnih proizvoda, a ostali smatraju da su za to mali ili nikakvi izgledi.
|
No, ulaskom u EU doći će i do preslagivanja na tržištu, kroz spajanja i preuzimanja među postojećim društvima, smatra 52% ispitanih, dok 37% vjeruje kako će otvaranje tržišta rezultirati preuzimanjem društava od strane novih inozemnih osiguravatelja.
Izmjene osiguravateljnih propisa očekuje 74% anketiranih, od njih 29% vjeruje da će te izmjene olakšati poslovanje i učiniti ga jednostavnijim dok čak 71% računaju na otežano poslovanje.
Nakon pristupanja EU u fokusu osiguravatelja bit će najviše zdravstvena osiguranja te životna osiguranja, pokazuje anketa.
Doba Solvencyja II
Osiguravatelji očekuju i promjene u procesu prodaje, no većina ih smatra kako te promjene neće biti značajne, njih 62 posto.
Da će do promjene u procesu prodaje doći, odnosno da će postati složeniji i strože kontroliran vjeruje 15%, a isti postotak vjeruje da se mogu očekivati pozitivne promjene koje će pojednostavniti prodaju.
|
U kanalima prodaje, u kojima je zasad najviše zastupljena vlastita prodajna mreža, također bi moglo doći do promjena.
Za tržište životnih osiguranja očekuje se rast prodaje prvenstveno putem banaka, te posrednika i interneta, dok nitko ne očekuje značajan rast direktne prodaje. U sferi neživotnih osiguranja najviše bi mogla rasti prodaja putem posrednika i interneta.
Sveukupno, osiguravatelji smatraju da će članstvo pozitivno utjecati na njihovo poslovanje (72%), no jedan dio (23%) ipak je skeptičan i pribojava se damping cijena društava iz EU te otežanog poslovanja zbog Solvencyja II.
Podsjetimo, Solvency II je novi zakonski okvir ukupnog poslovanja društava za osiguranje i društava za reosiguranje u EU. Za osiguravatelje postavlja nova, čvršća pravila i zahtjeve za kapitalnom adekvatnošću i procesom upravljanja rizicima društava s ciljem zaštite osiguranika i korisnika osiguranja. (Bankamagazin)
|
|
|
|