12.12.2011.
Francuski konzorcij za ZLZ nudi 87 mil. eura
Na natječaj za davanje koncesije pristigle su samo dvije ponude, odbijena je švicarsko-austrijskog konzorcija, dok je ponuda Zagreb Airport International Company valjana
Za davanje koncesije za Zračnu luku Zagreb (ZLZ) pristigle su samo dvije ponude, pri čemu je ponuda švicarsko-austrijskog konzorcija Airport Zuerich/Strabag AG nepotpuna, a valjanu je ponudu podnio samo francuski konzorcij Zagreb Airport International Company.
Taj francuski konzorcij u svojoj ponudi nudi fiksnu naknadu za koncesiju u iznosu od 87,27 milijuna eura, rečeno je na otvaranju ponuda u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.
Odluku o ponudi, kako je najavljeno, donijet će hrvatska Vlada u roku sto dana.
Predmet koncesije je izgradnja novog putničkog terminala zagrebačke Zračne luke te upravljanje postojećim i novoizgrađenim terminalom ZLZ-a i pripadajućom infrastrukturom, a koncesiju daje Vlada na rok od 30 godina.
Ulaganje u prvu fazu projekta izgradnje novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb procijenjeno je na 190 milijuna eura.
Na javnom otvaranju ponuda, osim imena ponuditelja pročitani su samo podaci koje je moguće izraziti u brojkama, a nakon otvaranja ponuda očekuje se i konferencija za novinare predstavnika Ministarstva.
Prije toga, predstavnik radnika u Stručnom povjerenstvu za koncesiju za Zračnu luku Zagreb Ante Dujić zatražio je odgodu otvaranja ponuda za koncesiju koje se treba održati u ponedjeljak u 14 sati, obrazlažući taj zahtjev tvrdnjom da povjerenstvo nema legitimitet za to jer mu je taj zadatak povjerila sada već tehnička Vlada.
Dujić u pismu povjerenstvu podsjeća da je Zakonom o postupku primopredaje vlasti određeno kako "od dana raspisivanja izbora Vlada ne smije zaključivati ugovore značajnije vrijednosti", a da se u slučaju koncesije za Zračnu luku bez sumnje radi o ugovoru značajnije vrijednosti.
S obzirom da natječajna dokumentacija za dodjelu koncesije u sebi sadrži i obvezujući Ugovor o koncesiji posve je jasno da bi otvaranje pristiglih ponuda i proglašenje najpovoljnije ponude značilo stvaranje obveze budućoj Vladi potpisivanja Ugovora o koncesiji (i to samo takvoga kakav je bez ikakve potrebe uvršten u koncesijsku dokumentaciju), tvrdi Dujić.
Povjerenstvo svoj dosadašnji legitimitet crpi iz ovlaštenja koja mu je dala Vlada, ali ona je sada tehnička Vlada te ni ona niti njezini povjerenici i povjerenstva ne smiju donositi tako dalekosežne odluke.
Bilo kakva odluka donesena ni deset dana prije formiranja nove Vlade, koja treba preuzeti odgovornost i brigu za javni interes i upravljanje državnom imovinom, predstavljala bi "kukavičje jaje" novoj Vladi, ističe Dujić.
|
Predstavnik radnika podsjeća da su sindikati i radnici u više navrata javno iznosili stajalište da je davanje Zračne luke u koncesiju "nerazuman i sramotan čin", te da se radi o vrlo lošem poslovnom potezu jer se svi poslovi domaće profitabilne tvrtke prepuštaju nekom stranom poduzeću u koncesiju na 30 ili više godina.
Ta je odluke utemeljena na nikad javno prikazanoj studiji ekonomske opravdanosti, te potpuno kompromitiranom, katastrofalno loše vođenom postupku, što je rezultiralo višekratnim dopunama, izmjenama i produljenjima rokova, sve do danas.
Upozoravali smo i da se radi o vrlo sumnjivim osobnim interesima niza grupa i pojedinaca koji su sudjelovali u tom postupku, a nikakva ozbiljnija javna rasprava na tu temu nikad nije provedena, kaže Dujić.
On stoga traži da se otvaranje pristiglih ponuda odgodi do daljnjega, a Povjerenstvo zatraži potvrdu svojega sastava i ovlaštenja za daljnji rad od nove Vlade, te da se do odluke nove Vlade suzdrži od bilo kakvih aktivnosti.
Također zahtijeva da se novoj Vladi zajedno s ostalim vlasnicima, (gradovi Zagreb i Velika Gorica, Zagrebačka županija i radnici), omogući uvid u dosadašnji tijek postupka za dodjelu koncesije, ocijeni njegovu svrhovitost i potrebnost te tada odluči o postupcima koje će poduzeti. (H)
|
|
|
|