O marketingu
Seniko studio
Brandovi
01.12.2011. Hrvatska među 10 zemalja s najvećim rastom vrijednosti nacionalnog brenda
Prema najnovijem istraživanju britanskog časopisa „Brand Finance“, Hrvatska je u 2011. godini iskazala impresivni rast vrijednosti nacionalnog brenda, uvrstivši se na 9. mjesto među 10 najbrže rastućih nacionalnih brendova.

Dok je ukupna vrijednost hrvatskog nacionalnog brenda ostala prilično niska, na 30 milijardi dolara, njegova vrijednost iskazala je brzi rast - za 21,2 posto, pokazuje istraživanje Brand Finance-a pod nazivom „Nation Brands 100“.

Najbrže je porasla vrijednost nacionalnog brenda Kine, za 40 posto, potom Indije, za 31,66 posto i Estonije, za 24,6 posto.

Među 100 zemalja, u ovogodišnjem izvješću časopisa Brand Finance, hrvatski nacionalni brend ove godine zauzima 69. mjesto, čime je u odnosu na 2010. pao za 16 mjesta. Hrvatska je pala na toj ljestvici za 2011. godinu zbog većeg broja promatranih zemalja i većeg broja promatranih usporednih podataka korištenih u istraživanju, navodi taj časopis.

Radi valuacije brendova promatrala su se ekonomska dostignuća pojedine zemlje te kako njihove brendove doživljavaju druge zemlje. Zauzimanje određenog mjesta temeljilo se na njihovim ekonomskim rezultatima, poslovnoj infrastrukturi i učinkovitosti te način na koji drugi doživljavaju zemlju iz koje brend dolazi. Informacije se prikupljaju iz raznih izvora - IMD, Svjetska banka, razni drugi izvori.

Na svjetskoj nacionalnoj brend ljestvici od top 100 zemalja, SAD - iako se i dalje nalazi na prvome mjestu kao najvrjedniji svjetski nacionalni brend (vrijedan 11.370 milijardi dolara), izgubio je u 2011. više od pola trilijuna dolara na vrijednosti.

Iza SAD-a, najvrjedniji je njemački brand (3.146 milijardi dolara), a potom kineski (3.001 milijardu). (H)

   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa