07.11.2011.
"Jadran"-Galenski laboratorij objavio Izvješće o održivom razvoju
Prepoznajući važnost poštivanja najviših globalnih standarda suvremenog i odgovornog poslovanja, farmaceutska tvrtka „Jadran“-Galenski laboratorij d.d. iz Rijeke (JGL) ovih je dana objavila Izvješće o održivom razvoju koje donosi pregled ekonomskog, okolišnog i društvenog poslovanja tvrtke u 2010. godini.
Izvješće, u kojemu je obuhvaćen cjelokupni raspon djelovanja i aktivnosti tvrtke, kao i svi odnosi koje pri tome tvrtka gradi, JGL izdaje treću godinu u skladu sa Smjernicama Globalne inicijative za izvještavanje (Global Reporting Initiative – GRI).
Global Compact, inicijativa Ujedinjenih naroda (UN) za uvođenje društveno odgovornog poslovanja, pokrenuta je 2000. godine i danas je najveća takva inicijativa koja okuplja više od 8.000 korporativnih dionika iz preko 135 zemalja diljem svijeta. Temelji se na deset osnovnih načela iz područja ljudskih i radnih prava, okoliša i borbe protiv korupcije.
Kao takav, Global Compact predstavlja jedinstveni primjer suradnje poslovnog svijeta i međunarodne zajednice te uz kompanije okuplja i predstavnike akademske zajednice, civilnog društva, vlada, poslovnih udruga te samog UN-a.
Lokalna mreža Global Compacta Hrvatske osnovana je 2007. godine, a JGL je od tada njen aktivni član te kontinuirano poštuje, provodi i promiče deset općih načela koja su usuglašena i izvedena iz Opće deklaracije o ljudskim pravima, Deklaracije Međunarodne organizacije rada o temeljnim načelima i pravima iz radnog odnosa, Deklaracije o okolišu i razvoju iz Rija, Konvencije Ujedinjenih naroda protiv korupcije, navode iz riječke tvrtke.
Prema riječima Ive Usmiania, direktora JGL-a, 2010. godina je u povijesti tvrtke bila rekordna jer je ostvaren rast prodaje od 36% i rast izvoza od 67% u odnosu na 2009. godinu. Poduzeti su značajni koraci u segmentu internacionalizacije i otvaranja novih tržišta te su dosegnuti najviši svjetski standardi u sustavu kvalitete, dobiveni novi certifikati kvalitete, uspješno provedene organizacijske promjene te niz sustavnih poboljšanja koja omogućavaju još bolje upravljanje vlastitim resursima, navodi Usmiani.
U prvoj polovici 2011. godine Hrvatska gospodarska komora (HGK) i Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj (HRPSOR) tradicionalno su dodijelili nagrade najboljim tvrtkama za društveno odgovorno poslovanje.
Nagrađene su po tri tvrtke u kategorijama malih, srednjih i velikih tvrtki, a JGL je dobio posebnu nagradu za najveći napredak u odnosu na godinu ranije.
Šest osnovnih područja koja definiraju kriterije metodologije ocjenjivanja su: ekonomska održivost i strateška orijentacija na društveno odgovorno poslovanje, radna okolina, zaštita okoliša, ulaganje u zajednicu i tržišni odnosi.
|
Vrijednosti koje njeguje JGL su timski rad, izvrsnost i bliskost. Strateške odrednice tvrtke su internacionalizacija, fokusiranost, bliskost s kupcima i održivi rast.
JGL-ov primarni terapijski fokus je liječenje osjetila, a najznačajniji infrastrukturni i tehnološki projekt tvrtke u 2010. godini svakako je bila izgradnja novog odjela sterilnih pripravaka, namijenjenog proizvodnji sterilnih kapi.
U travnju 2010. godine JGL je lansirao prve generičke inačice latanoprosta – LATANAX, kapi za oči. Riječ je o najpropisivanijem antiglaukomskom preparatu u svijetu, te „zlatnom standardu“ među pripravcima iz skupine analoga prostoglandina koji se koristi za snižavanje povišenog očnog tlaka u bolesnika s očnom hipertenzijom i glaukomom otvorenog kuta.
Lijek se ne proizvodi samo za hrvatsko tržište, već i za brojna druga tržišta za koja su sklopljeni ugovori o licenci i/ili proizvodnji. JGL također jača brendove Lactogyn i Normia iz područja probiotika, dok je Aqua Maris lansirao nove proizvode. Tijekom 2010. godine lansiran je ukupno 31 novi proizvod, ističu iz ove farmaceutske tvrtke.
U 2010. godini JGL je izuzetno mnogo uložio u sustav kvalitete – investirano je u postizanje uvjeta dobre proizvodne prakse (GMP) u skladištu ulaznih sirovina i mikrobiološkom laboratoriju (lokacija Pulac), kao i u tehnologiju očnih kapi (lokacija Svilno).
JGL je nakon provedenog recertifikacijskog audita ISO 22000;2005, dodjeljivanja ISO 13486;2003 upravljanje kvalitetom za medicinske proizvode, te dobivanjem europskog GMP certifikata u tehnologijama proizvodnje sterilnih oftalmoloških preparata postao farmaceutska tvrtka s u potpunosti certificiranim sustavom upravljanja kvalitetom što je od izuzetne važnosti za opstanak na inozemnom tržištu, kao i za izlazak na nova.
Internacionalizacija je jedna od glavnih strateških odrednica JGL-a. Tvrtka je sklopila ugovore za svoje strateške brendove Aqua Maris, Meralys i Adrience s partnerima u Rumunjskoj, Latviji, Litvi, Estoniji, Rusiji, Guatemali, Turskoj, Kuvajtu i Jemenu. Svoju uspješnu izvoznu orijentiranost JGL je zaokružio nagradama „Zlatni ključ“ za najboljeg izvoznika u Rusku Federaciju u 2009. i 2010. godini.
Što se tiče prodajnih rezultata u 2010. godini, Aqua Maris bilježi rast prihoda na 179 milijuna kuna, što je 69% više u odnosu na 2009. godinu. Na ključnim tržištima CIS-a bilježi rast za čak 66% u odnosu na prethodnu godinu. Aqua Maris je prisutan u 30 zemalja u svijetu, a u svojoj kategoriji vodeći je u regijama Jugoistočne Europe i CIS-a.
S više od 50 milijuna prodajnih jedinica, Aqua Maris je jedan od najuspješnijih hrvatskih izvoznih brendova, gdje izvoz čini 98% njegove prodaje. JGL je zahvaljujući ovom brendu i treći proizvođač prirodnih sprejeva i kapi za nos u svijetu gdje drži 5% svjetskog tržišta nasal saline (preparati za nos na osnovi fiziološke otopine ili morske vode).
|
JGL danas ima dva jaka strateška partnera iz EU i Kanade u projektima razvoja u portfelju očnih kapi, a njihova prodajna realizacija se očekuje početkom 2012., a do kraja ove godine planiran je iskorak na još novih tržišta s fokusom na Brazil i ostale zemlje Južne Amerike, SAD-a, Velike Britanije, te zemlje Srednje Europe, Skandinavije, Bliskog Istoka i Zapadne Europe.
Ukupan broj zaposlenika u JGL-u na dan 31.12.2010. bio je 477, od toga 338 žena (70,86%) i 139 muškaraca (29,14%). Strukturu top managementa čini 55% žena, a 45% muškaraca, a prosječna dob je 37 godina.
Preko 60% zaposlenih ima visoko obrazovanje, a 92% top managementa u tvrtki je duže od 15 godina. Njih čak 80% na top managerskim pozicijama je izraslo unutar tvrtke. Tvrtku je tijekom 2010. godine napustilo 11 zaposlenika od toga šest žena. JGL je za svoj izuzetan odnos prema zaposlenicima za 2010. godinu dobio i nagradu „Poslodavac Partner“, i to s maksimalnim brojem bodova u svim ocjenjivačkim područjima.
Financijski pokazatelji govore da su prihodi u 2010. godini za 34% veći u odnosu na 2009. godinu što predstavlja jednu od najvećih stopa rasta tvrtke od njenog osnutka.
Prihodi od prodaje u inozemstvu rasli su 67% što navodi na zaključak kako je prvenstveno tržište CIS-a najzaslužnije za rast tvrtke u 2010.
Financijski prihodi rasli su 92% pod utjecajem procesa pripajanja tvrtke kćeri Ardentis d.o.o. prilikom kojeg je iskazan negativan good will u financijskim prihodima JGL-a u iznosu od 6,29 milijuna kuna.
Poslovni rashodi u 2010. iznose 438 milijuna kuna i veći su za 38% u odnosu na godinu ranije. Rast ukupnih rashoda je shodno uravnotežen s rastom ukupnih prihoda i iznosi 35% u odnosu na 2009. godinu.
Pokazatelji okolišnog učinka ukazuju da su najvažnije investicije u 2010. godini bile u proširenju kapaciteta uređaja za biološku obradu otpadnih voda te u izradu postrojenja za obradu mulja na lokaciji Svilno. U 2010. zbrinuta je do sada najveća količina otpada i za to je utrošeno najviše sredstava.
|
Što se tiče gospodarenja otpadom u JGL-u je 2010. u odnosu na 2009. godinu ukupna količina otpada smanjena za značajnih 21%, i to unatoč povećanju opsega proizvodnje. Najznačajnije za ovakve pozitivne rezultate u ovom izvještajnom razdoblju bilo je uvođenje sustava obrade tehnoloških i sanitarnih otpadnih voda u pogonu Svilno. Na taj način količina otpadnih voda je svedena na minimum.
Na Izvješće o održivom razvoju mišljenje je u konačnici dala komisija UV-a HR PSOR-a koja je u zaključku navela da…“ Izvješće prikazuje sve aspekte poslovanja, uključujući i one za koje sami kažu da ih nisu uspjeli realizirati što smatramo dobrim primjerom transparentnosti. Izvješće o održivosti JGL, iako C razine, donosi pomno odabrane pokazatelje koji daju sliku o ključnim nefinancijskim učincima za izvještajnu godinu čime daju sažet prikaz koji slikovito informira čitatelja o ključnim učincima u najvažnijim područjima održivosti. Posebno treba pohvaliti područje izvješća koje govori o obrazovanju zaposlenika kao i samu praksu JGL-a koja je ovdje opisana.“
Iako je komisija navela i neke manje nedostatke Izvješća u kojem su naglašeniji financijski i ekonomski rezultati ona zaključno izražava svoj stav riječima: „Možemo konstatirati da je ovim izvješćem JGL učvrstio poziciju jednog od vodećih poduzeća u Hrvatskoj u području održivog razvoja, te se nadamo da će i u narednim godinama ustrajati s ovakvom praksom stalnog unapređenja svog djelovanja.“
|
|
|
|