Seniko studio
Broj 5/2011
Izdvajamo iz broja:
Broj 5-2011 - Ante Gavranović
Hrvatska industrijalizacija - prof. dr. sc. Ljubo Jurčić
Taoci nerazumne politike - Ante Gavranović
U središtu ekonomske politike treba biti proizvodnja
Mogući put izlaska iz krize - dr. sc. Guste Santini
Agrokor povećao prihode 8 posto u prvih osam mjeseci
FMCG&Retail Arena okupila vodeće predstavnike prehrambene industrije i maloprodaje
Codex Alimentarius - mr. sc. Tea Havranek, dipl. ing.
Triput DA za postavljanje ciljeva - Hrvoje Bogdan
Kako kreirati uspješan program vjernosti kupaca (3) - prof. dr. sc. Zvonimir Pavlek
Bio otpad i njegovo pravilno prikupljanje - Marko Brnčić
Novi Zakon o javnoj nabavi - Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva ; Uprava za sustav javne nabave
Na 6. međunarodnom festivalu vina i kulinarstva rekordan broj izlagača
S a d r ž a j - 5 - 2011
Zakonsko mjeriteljstvo
Anđelko Pavlic
Zakonsko mjeriteljstvo je onaj dio mjeriteljstva koje je regularn zakonom i propisima, kako bi se osigurala odgovarajuća razina vjerodostojnosti rezultata mjerenja u područjima primjene zakonitih mjerila.

Zakon o mjeriteljstvu (N.N. 163/03, 194/03, 111/07) odredio je područje zakonskog mjeriteljstva i to:
• mjerenje u prometu roba i usluga,

• zaštite zdravlja ljudi i životinja, opće sigurnosti, zaštite imovine, zaštite okoliša i prirodnih resursa, zaštite na radu, promet,

• mjeriteljskim zahtjevima za pakovine i boce kao mjerne spremnike,

• mjerenja propisana Zakonom i propisima donesenim za njihovu provedbu.

Sva zakonska mjerila podliježu mjeriteljskom nadzoru i kao takva moraju udovoljavati mjeriteljskim propisima, biti ispitana, ovjerena i označena propisanim oznakama.

Mjerila u praksi primjenjuju osobe koje “nemaju” mjeriteljska znanja, a Ovjerom mjerila država jamči sigurnost, zaštitu zdravlja i poštenosti mjernog rezultata. Svako mjerilo ima mjernu pogrešku, a primjena ovjerenog mjerila znači da je pogreška manja ili jednaka najvećoj dopuštenoj pogrešci za to mjerilo.

Korisnik mjerila u području zakonskog mjeriteljstva mora upotrebljavati zakonska mjerila (koja imaju tipno odobrenje), označeno ovjernim oznakama (žig, žuta markica).

Trgovina se odvija mjerenjem
Svaki trgovac na spomen mjerila u trgovini pomisli na mjerilo mase – vagu. Vaga je jedan od najstarijih mjernih uređaja, koji koristi djelovanje sile teže na neko tijelo kako bi se odredila masa tog tijela. U trgovini se koriste neautomatske vage, a to su vage kojima je u postupku vaganja potreban poslužitelj (trgovac) kako bi očitao i potvrdio masu. Iznos za naplatu je izravno proporcionalan masi proizvoda.
Gdje su mjerila mase – vage u trgovini?
Na odjelu delikatese, voća i povrća, mesnici, ribarnici, gastro, kruha, s jedne strane kupac s druge strane prodavač (trgovac). Između njih je ovjerena vaga i povjerenje u poštenu kupnju-prodaju.

Vaga se nalazi u skladištu (podna, zidna, glajz) gdje je trgovac tada kupac i između njih je tada ovjerena vaga koja im omogućuje poštenu trgovinu.

Predpakirane proizvode kupac sam stavlja u svoju košaricu ili kolica i odlazi na blagajnu, vjeruje ispisu naljepljenom na artilku jer trgovac koristi ovjerenu vagu za pakovine.

Preduvjet za poštenu trgovinu je kvalitetna zakonska vaga, osposobljeno osoblje (trgovac), uvjeti smještaja vage, redovno održavanje mjerila mase – vage i ovjera od strane Državnog zavoda za mjeriteljstvo, gdje je žuta markica potvrda da je vaga u granicama dopuštene pogreške.

Posjetite naše stranice: www.tehnicar-servag.hr

Izdvajamo iz broja:
Broj 5-2011
Hrvatska industrijalizacija
Taoci nerazumne politike
U središtu ekonomske politike treba biti proizvodnja
Mogući put izlaska iz krize
Agrokor povećao prihode 8 posto u prvih osam mjeseci
FMCG&Retail Arena okupila vodeće predstavnike prehrambene industrije i maloprodaje
Codex Alimentarius
Triput DA za postavljanje ciljeva
Kako kreirati uspješan program vjernosti kupaca (3)
Bio otpad i njegovo pravilno prikupljanje
Novi Zakon o javnoj nabavi
Na 6. međunarodnom festivalu vina i kulinarstva rekordan broj izlagača
S a d r ž a j - 5 - 2011
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa