22.11.2006.
Bruto premija hrvatskih osiguravatelja u deset mjeseci 6,87 mlrd kuna
Premija životnih osiguranja u u ukupnoj premiji sudjeluje sa 24,5 posto, odnosno sa 1,69 milijardi kuna
Hrvatsko tržište osiguranja u deset mjeseci ove godine ostvarilo je ukupnu zaračunatu bruto premiju u iznosu od 6,87 milijardi kuna što predstavlja porast od 10,8 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje kada je premija iznosila 6,2 milijarde kuna.
Prema podacima koje je na svojim stranicama objavila Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA), premija životnih osiguranja u deset ovogodišnjih mjeseci u ukupnoj premiji sudjeluje s 24,5 posto odnosno s 1,69 milijardi kuna što je u postocima tek neznatno više nego prošle godine kada su životna osiguranja zauzimala 23,8 posto premije.
U deset mjeseci ove godine premija životnih osiguranja s iznosom od 5,18 milijardi kuna u ukupnoj premiji ima udjel od 75,4 posto. U odnosu na kraj rujna, kada je premija iznosila 6,26 milijardi kuna, premija je porasla 9,8 posto.
Najveći udio u ukupnom iznosu zaračunate bruto premije, i to 37,49 posto ili 2,57 milijardi kuna, na kraju rujna imalo je Croatia osiguranje Što znači da je udjel najvećeg domaćeg osiguravatelja u daljnjem padu (Krajem kolovoza iznosio je 38,75 posto, a krajem rujna 38,2 posto).
Slijede Euroherc, s ukupnom premijom od 779,07 milijuna kuna, što čini tržišni udio od 11,34 posto te Allianz, koji je s premijom u iznosu od 699,69 milijuna kuna u prvih devet mjeseci zauzeo 10,19 posto hrvatskog osiguravateljskog tržišta.
Croatia osiguranje je u prvih deset mjeseci držalo primat na tržištu neživotnih osiguranja, sa zaračunatom bruto premijom u iznosu od 2,34 milijarde kuna ili 45,24 posto ukupne premije u tom segmentu tržišta. Tome treba dodati i 53,06 milijuna kuna (1,02 postotni udio) premije Croatia zdravstvenog osiguranja.
Slijede Euroherc, čiji udio u ovom segmentu tržišta iznosi 15,04 posto, te Jadransko osiguranje, s 517,7 milijun kuna premije ili 10,00 postotnim udjelom.
U životnom osiguranju, pak, prvo mjesto na kraju listopada zauzima Allianz, s premijom od 257,21 milijuna kuna i udjelom od 15,23 posto.
Croatia osiguranje je, s premijom u iznosu od 232 milijuna kuna i 13,76 postotnim udjelom, zauzelo drugo mjesto, a na trećem je Grawe osiguranje, koje bilježi 195,63 milijuna kuna zaračunate bruto premije te udio na tržištu životnih osiguranja od 11,58 posto.
Izvor: Bankamagazin
|
|
|
|