Seniko studio
Vijesti
21.09.2011. Susret prijevoznika HOK-a
Rad na crno i nelojalna konkurencija, nedovoljna zakonska definiranost uvjeta za obavljanje autotaksi prijevoza, odgovornost kod pretovara vozila u cestovnom prometu, trošarine za pogonsko gorivo kod malih brodara samo su neki od problema koje muče hrvatske prijevoznike, istaknuto je na 4. susretu prijevoznika Hrvatske obrtničke komore (HOK).

Predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec kazao je kako ti problemi otežavaju poslovanje i smanjuju konkurentnost naspram konkurencije iz EU i zemalja u okruženju.

Predsjednik Ceha prijevoznika HOK-a Vladimir Celiščak smatra kako je potrebno uključiti predstavnike prijevoznika u izradu svih zakonskih propisa vezanih za prijevozništvo te kako ukidanje nepotrebnih troškova, pojednostavljenje obavljanja djelatnosti i podizanje konkurentnosti hrvatskih prijevoznika treba biti zajednički cilj i prioritet.

Predsjednik Sekcije brodara HOK-a Valter Grubica kao glavni problem brodara izdvojio je plaćanje trošarina za energente koje koriste.

Ističe kako će ulaskom Hrvatske u EU brodarima iz EU biti dopušten ulazak i poslovanje u Hrvatskoj, a s obzirom da su brodari iz Grčke, Italije, Slovenije oslobođeni plaćanja trošarina na naftne derivate, hrvatski će mali brodari biti u neravnopravnom položaju budući će gorivo plaćati 60 posto skuplje.

Sa startnom cijenom goriva većom i do 60 posto hrvatskim brodarima bit će nemoguće opstati na tržištu, ističe Grubica napominjući kako Ceh traži da se male privatne brodare oslobodi plaćanja trošarina na naftne derivate kako bi mogli opstati na tržištu nakon ulaska u EU.

Na skupu je istaknuto i kako treba preciznije definirati uvjete za obavljanje autotaxi prijevoza jer, kako je kazao predsjednik Sekcije taksi prijevoza Krešimir Marinčić, nelojalna konkurencija pod motom niskih cijena pruža usluge koje nisu dostojne taxi službe.

Ističe i kako su kazne za prekršitelje niske te kako sistem oduzimanja licenci nije zaživio.

Ceh prijevoznika HOK-a sa pripadajućim sekcijama prijevoza putnika, autotaksi prijevoznika i malih brodara okuplja 10.500 članova. (H)
4. Susret prijevoznika završen je usvajanjem zaključaka:

1. Predlažemo izradu druge faze Programa smanjenja negativnog utjecaja prometa na okoliš, koja bi se primjenjvala za 2012., 2013. i 2014.g. (različite subvencije za prijevoznike);

2. Smatramo da je nužno zakonsko definiranje osobnih vozila (8+1) kao dopuštena djelatnost obavljanja prijevoza putnika u javnom cestovnom prometu;

3. Potrebno je omogućiti preuzimanje Knjiga putnih listova i dozvola za povremeni prijevoz putnika u županijskim komorama, na način kao što je omogućeno preuzimanje dozvola za međunarodni prijevoz tereta;

4. Traži se dosljedna primjena članka 154. Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Trenutačno se za prekršaj opterećenja vozila iznad najveće dopuštene mase ili dopuštenog osovinskog opterećenja sankcionira samo prijevoznike i vozača, iako navedeni članak propisuje da nitko ne smije preopteretiti vozilo. Odgovornost za navedeni prekršaj moraju snositi nositelji svih djelatnosti iz kojih proizlazi potreba izvršenja prijevoza, to su: naručitelj robe, isporučitelj robe, posrednik i prijevoznik;

5. Predlaže se ukidanje sadašnjih sedam zona rizika obveznog osiguranja vozila i formiranje jedinstvene zone za cijelu RH;

6. Traži se preciznije definiranje uvjeta za obavljanje djelatnosti autotaksi prijevoza Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu te strože i učestalije kontrole svih nadležnih inspekcijskih službi o primjeni istih;

7. Traži se oslobođenje malih brodara od plaćanja trošarina za energente koje koriste za pogon brodova i brodica za prijevoz putnika na kružnim putovanjima, jednodnevnim ili višednevnim putovanjima te za prijevoz tereta u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru RH. Stajalište Hrvatske obrtničke komore je da se male privatne brodare treba osloboditi plaćanja trošarina na naftne derivate kako bi mogli opstati prilikom ulaska RH u EU s obzirom da brodari iz zemalja u okruženju imaju do 60% niže cijene goriva;

8. Domaćinstvo slijedećeg susreta prijevoznika HOK-a utvrdit će se na sljedećoj sjednici Ceha prijevoznika HOK-a.

Povezani članci
12.08.16 Financije i gospodarstvo
Prijevoz robe unutarnjim vodnim putovima 11 posto manji nego lani
10.07.15 Tvrtke i tržišta
Taxi Cammeo od kolovoza i u Srbiji
17.06.14 Vijesti
Prijevoznicima se novim prijedlogom Pravilnika smanjuje konkurentnost na tržištu
17.05.13 Vijesti
Ulaskom u EU naglo će se povećati potreba za prijevozom
28.09.12 Vijesti
U HGK održana regionalna konferencija "Intermodalni prijevoz i razvojni projekti"
15.05.12 Vijesti
Održana sjednica Vijeća Zajednice klastera HGK
14.05.12 Statistika
Pad prijevoza putnika i robe
27.04.12 Vijesti
Susret prijevoznika HOK-a o problemima i utjecaju krize na prijevoznike
23.04.12 Vijesti
HOK: 5. susret prijevoznika 26. i 27. travnja u Poreču
05.04.12 Financije i gospodarstvo
Hrvatski prijevoznici po operativnoj učinkovitosti na dnu europske ljestvice
29.03.12 Tvrtke i tržišta
Zbog nelojalne konkurencije ORYX Taxi prestao s radom
17.01.12 Financije i gospodarstvo
Cestovni prijevoznici žele ojačani u EU
16.01.12 Korisne informacije
Nova pojeftinjenja zagrebačkih taksija
22.11.11 Seminari, konferencije
Eurotrans Forum 2011: prijevoznici za novu strategiju
21.11.11 Vijesti
Radio Taxi Zagreb spušta cijene za 40%
04.11.11 Promocije
TimoComova platforma za natječaje izbor sve većeg broja korisnika u Europi
12.10.11 Vijesti
Intermodalni prijevoz uvjet razvoja prometnog sustava
14.06.11 Osiguranja
AZTN: Liberalizirati tržište osiguranja u prometu
27.04.11 Financije i gospodarstvo
Rat zagrebačkih taksista
29.03.11 Financije i gospodarstvo
Manje naknade za cestovne prijevoznike
17.02.11 Financije i gospodarstvo
MMPI: Obavljena akcija nadzora teretnih i putničkih vozila
11.10.10 Financije i gospodarstvo
Banelli: Uvođenje licenci u BiH odgovara hrvatskim prijevoznicima
03.09.10 Vijesti
Seminar „Projekt olakšavanja trgovine i transporta 2010.“
29.07.10 Tvrtke i tržišta
Agrokor distribuciju s cesta prebacuje na željeznicu
18.06.10 Financije i gospodarstvo
Potpore za autoprijevoznike
19.05.10 Financije i gospodarstvo
Zašto propadaju hrvatski prijevoznici
08.04.10 Financije i gospodarstvo
Potpisan sporazum o intermodalnom prijevozu
01.04.10 Vijesti
Rad na crno najveći problem prijevoznika
16.03.10 Trgovina na veliko
King Sturge: Skladišni prostori u Zagrebu najskuplji u CEE regiji
03.02.10 Vijesti
HOK: Novi zakon otežao položaj autotaksi prijevoznika
06.10.09 Carine
Bez dogovora o naplati carinskog parkinga
01.10.09 Carine
Prijevoznici traže ukidanje plaćanja carinskog parkinga
07.09.09 Financije i gospodarstvo
Baneli: Pohlepni vozači su svjesno odlazili u Pevec
22.08.09 Financije i gospodarstvo
Hrvatski cestovni prijevoznici najavili rast cijena 4 do 7 posto
18.03.09 Vijesti
Ceh prijevoznika HOK-a od države traži obećana rješenja
03.02.09 Vijesti
Nova imenovanja u HOK-u
06.11.08 Financije i gospodarstvo
Prijevoz, skladištenje i veze najuspješnija djelatnost hrvatskog gospodarstva
02.10.08 Financije i gospodarstvo
Hrvatskim prijevoznicima 500 dodatnih dozvola za Rusiju
24.09.08 Vijesti
Imenovana vodstva novih Cehova i Suda časti HOK-a
17.09.08 Seminari, konferencije
Održan okrugli stol o logističkim uslugama u regiji
08.09.08 Korisne informacije
Ministarstvo: Uskoro dozvole za srbijanske prijevoznike
25.08.08 Vijesti iz regije
Niža cestarina za strane šlepere u Srbiji
25.08.08 Korisne informacije
Više od dva milijuna putnika u zračnim lukama
24.06.08 Vijesti iz regije
Uskoro prometna zajednica zapadnog Balkana
16.05.08 Carine
Za hrvatske cestovne prijevoznike 1.700 dodatnih dozvola za Austriju
01.02.08 Vijesti iz regije
U svibnju počinje obnova 450 km cesta u Federaciji BiH
22.06.07 Vijesti
Ceh prijevoznika HOK-a za niže cestarine
16.06.07 Trgovina motornim vozilima
Predstavljen klaster istarskog transporta
12.05.07 Licenca
Cestovnim prijevoznicima dodatnih 2.700 dozvola za Austriju
10.02.07 Statistika
DZS: u 2006. porast broja prevezene robe i putnika
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa