Seniko studio
Broj 4/2011
Izdvajamo iz broja:
Broj 4-2011 - Ante Gavranović
Turbulentno ljeto, neizvjesna jesen - Zdeslav Šantić
Robne rezerve nužan, ali ne i dovoljan, uvjet stabilizacije poljoprivredne proizvodnje - dr.sc. Guste Santini
Kako kreirati uspješan program vjernosti kupaca (2) - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
Vidoševiću peti mandat na čelu HGK - Uredništvo
Coca-Cola HBC Hrvatska poklonila HPO-u novu mrežnu stranicu - Uredništvo
Medvjedi uz Konzum i PIK Vrbovec kreću u novu ledenu sezonu - Uredništvo
Sadržaj broja 4/2011
Udio robne marke narast će dvostruko u narednih 15-ak godina
Uredništvo
Uoči Regionalne konferencije prehrambene industrije – FMCG&RETAIL ARENE - razgovarali smo s Vedranom Jelušić-Kašić iz Europske banke za obnovu i razvoj
EBRD je već po drugi put pokretač i suorganizator regionalne konferencije prehrambene industrije – FMCG&RETAIL ARENE. EBRD značajnu pažnju posvećuje u svojoj strategiji upravo ovom sektoru u regiji i to zemljama u tranziciji. Molimo Vas da pozivom na poruke i zaključke prve konferencije date svoje viđenje i očekivanja ove konferencije.

Na prošlogodišnjoj konferenciji upoznali smo širu javnost s vodećim igračima ovog važnog gospodarskog sektora koji unatoč krizi bilježi rast koji se temelji prvenstveno na konkurentnosti obilježenoj inovacijama te kontinuiranim investicijama.

Ovogodišnja konferencija ulazi dublje u srž sektora te na središnje mjesto stavlja primarnu poljoprivredu koja je jedna od stupova konkurentnosti sektora proizvodnje hrane i pića; a svojim doprinosom BDP-u utječe i na nivo potrošnje, oblikujući time i trendove maloprodaje. Upravo zbog međusobne isprepletenosti gospodarskog života, sektora FMCG, retaila, primarna poljoprivreda tema je Okruglog stola leadera na koji smo okupili najveće igrače, ne samo u Hrvatskoj već i u široj jugoistočnoj Europi, poput Agrokora, Victoria Grupe iz Srbije, Studen Grupe iz Bosne i Hercegovine, američkog Bunge i CHS-a, Tiryaki Agro iz Turske, francuskog Axcereala itd.

Prva konferencija održana je u jeku najjače gospodarske krize. Danas su neke od članica regije izašle iz krize, druge su na putu izlaska, a treće još čekaju i traže put izlaska. Isto tako, u ovih godinu dana kao posljedica krize/stagnacije došlo je do značajnih promjena u ponašanju potrošača s jedne strane, a došlo je i do promjena u proizvodnji i prometu prehrambenih proizvoda. Molimo za Vaše viđenje tih procesa, kao i Vaše mišljenje o značaju robnih marki - brendova.

Gospodarska kriza odrazila se na ponašanje potrošača koji se kod velikog broja proizvoda okrenuo jeftinijim, ekonomičnijim proizvodima – bilo da se radi o većim pakiranjima ili cjenovno nižim kategorijama proizvoda. Tu se nameće značaj brenda i stvara veliki prostor za razvijanje robnih marki koje su neki od maloprodajnih lanaca, poput Konzuma, Spara pravovremeno prepoznali i razvili. Nedavna istraživanja iznose procjene da će segment robnih marki u ukupnoj trgovini hrane narasti sa sadašnjih 25% do čak 50% kroz idućih 15-ak godina.
U proteklih godinu dana došlo je i do značajnih promjena u RH. RH je sada pred ulaskom u EU. U takvom okruženju RH i njezini proizvodni i trgovački kapacitet moraju značajno mijenjati svoju poslovnu politiku. Molimo za Vaš komentar kretanja FMCG i Retail sektora u RH.

Dobra vijest je što će potrošač profitirati. I što će se obrazovni kadar više cijeniti, jer nedostaje specijaliziranog kadra, posebno s iskustvom rada u međunarodnim maloprodajnim lancima koji ipak stvaraju trendove i generiraju inovacije. Pritisak na konkuretnost će biti veći, čime će se proširiti portfelj proizvoda i cijena, stvarajući veći izbor potrošačima.

Opstat će samo najbolji maloprodajni lanci, najčešće najveći po prometu i s najboljim kadrom, s najdubljim džepovima za neprekidna ulaganja u ljude, operativnu učinkovitost, marketing i distribuciju.

Ova regionalna konferencija odvijati će se u okvirima četiri okrugla stola. Prvi okrugli stol biti će posvećen budućnosti primarne poljoprivrede, drugi trendovima industrije hrane i pića, treci o maloprodaji, te završni o financiranju sektora. Molimo Vas da nam iznesete glavne pravce rasprave prema predloženim temama, te da posebno ukažete na problem distribucije maloprodaje, kao i probleme financiranja prehrambenog sektora.

Konferencija se bavi aktualnim pitanjima svjetskih privreda, a koji su ujedno i naša stvarnost. Iako bi svjetska proizvodnja žitarica trebala ove godine narasti na novu rekodnu razinu zbog povećane sjetve i boljih prinosa, FAO agencija za hranu Ujedinjenih naroda ne očekuje pad cijena upravo zbog niskih zaliha. Svjetske zalihe žitarica procjenjuju se na 494 milijuna tona, iako povećane za 0,8%, još uvijek su znatno ispod nivoa u 2009/10.

Tijekom konferencije, stručnjaci iz vodećih regionalnih i međunarodnih kompanija dat će svoje viđenje unapređenja poljoprivednog sektora, dok će predstavnici branded proizvoda hrane i pića poput američkog Bunge, ruskog Hlebprodukta podijeliti s nama viziju o budućim trendovima.

Na okruglom stolu o maloprodaji vodeću riječ će imati predsjednici uprava maloprodajnih lanaca koji će konkretnim primjerima iz poslovanja predočiti učinkovite promjene u poslovanju kao odgovor na nedavno izmjenjene navike potrošača.

Završna tema o financiranju sektora obuhvaća akvizicijske strategije te će svoja iskustva podijeliti Atlantic Grupa i srpski Nektar koji upravo završava akviziciju slovenskog Fructala. Na panelu će biti predstavljeni relativno novi instrumenti na tržištu kapitala, te će se razgovarati o privlačnosti sektora financijskim investitorima.
Sigurno je da će upravo industrija i u ovim postkriznim vremenima imati značajnu ulogu u razvoju regije i da će samo temeljem definiranih strategija razvoja kako u pojedinim zemljama, tako i na nivou regije moći odgovoriti zadatku i razvoju EU. Kad o tome govorimo, slobodni smo zamoliti za Vašu ocijenu o slijedećem:
- Međuovisnost trgovine i gospodarskog razvoja država Srednje i Jugoistočne Europe


- Postoji veliki potencijal. Određeni brendovi, poput Vegete, prepoznati su širom jugoistočne Europe. Na tim temeljima treba graditi. Razvijati međusobno komplementarne marketinške strategije izlaska na međunarodna tržišta jugoistočne Europe, graditi na „zajedničkom” nasljeđu i kulturnim sličnostima među potrošačima u cijekloj jugoistočnoj Europi.

- Specifičnost trendova u trgovini Srednje i Jugoistočne Europe

- Nema. Trgovina je vrlo dobro razvijena da značajnih razlika nema. Trendovi i novi proizvodi prisutni su kod nas. Uglavnom sve imamo zahvaljujući najboljima. Pojedini lanci kaskaju, nisu modernizirani, nemaju retail stručnjake što će utjecati na njihov opstanak na tržištu.

- Prilike, prijetnje i smjerovi internacionalizacije/regionalizacije maloprodaje

- Nema prijetnji, samo prilike.

- Promjene ponašanja krajnjih potrošača

- Veća cjenovna osjetljivost. Napuštanje B brendova u korist robnih marki.

Izdvajamo iz broja:
Broj 4-2011
Turbulentno ljeto, neizvjesna jesen
Robne rezerve nužan, ali ne i dovoljan, uvjet stabilizacije poljoprivredne proizvodnje
Kako kreirati uspješan program vjernosti kupaca (2)
Vidoševiću peti mandat na čelu HGK
Coca-Cola HBC Hrvatska poklonila HPO-u novu mrežnu stranicu
Medvjedi uz Konzum i PIK Vrbovec kreću u novu ledenu sezonu
Sadržaj broja 4/2011
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa