Seniko studio
Vijesti
08.08.2011. HGK i Narodne novine o cijenama oglasa
Hrvatska gospodarska komora (HGK) priopćila je kako je iznenađena činjenicom da je u uvjetima gospodarske krize od 1. kolovoza došlo do znatnog povećanja cijena oglasa za koje postoji zakonska obveza objave u Narodnim novinama, dok iz Narodnih novina navode da se nije promijenila cijena već veličina oglasa uslijed izmjena Zakona o sudskom registru.

Iz HGK navode kako su primili više prigovora trgovačkih društava vezano uz višestruko poskupljenje usluge objave oglasa na oglasnim stranicama Narodnih novina i to vezano uz postupak registracije trgovačkog društva i brisanja iz registra, ali i svih statusnih promjena koje se upisuju u registru.

HGK također ističe da su cijene objave navedenih oglasa višestruko veće od sudske pristojbe koja se plaća u postupcima kod Trgovačkih sudova u registarskim predmetima te će predstavljati još jedan financijski teret za gospodarstvo.

Iz Narodnih novina, napominjući da se u službenog lista Republike Hrvatske "Narodne novine", na oglasnim stranicama objavljuju pored inih i oglasi iz registra trgovačkih sudova, navode kako cijena svih oglasa, bez obzira na vrstu, iznosi 50,00 kn/1 cm stupca (što je znatno niže od cijene oglasa u drugim listovima), a utvrđena je 1999. i cijelo ovo vrijeme nije se mijenjala.

Ističu da "cijena nije promijenjena ni odlukom, koja je izazvala reakciju HGK, no ono što se, međutim, promijenilo je veličina oglasa".

Cijene oglasa registarskih sudova zbog prirode njihova oglašavanja i naplate utvrđuju se u paušalnom iznosu, na bazi prosječne veličine oglasa. Na povećanje sadržaja i opsega te vrste oglasa presudno su utjecale izmjene i dopune Zakona o sudskom registru iz srpnja 2010., ističu iz Narodnih novina.

Navode kako oglasi čija je prosječna veličina bila 2-3 cm sada u prosjeku imaju 15 cm, a ima posebnih slučajeva, kao što je, primjerice, bio oglas o upisu u sudski registar članova jednog trgovačkog društva, čija je veličina iznosila 885 cm, a objavljen je na 13 stranica.

"Premda smo vrlo brzo uočili promjene u opsegu navedenih oglasa, smatrali smo da treba proći određeno vrijeme kako bi ih objektivno kvantificirali i nedvojbeno utvrdili radi li se o privremenoj promjeni ili povećanju koje bi s obzirom na dugotrajnost moglo negativno utjecati na poslovni rezultat našeg društva. To je razlogom što smo cijenom reagirali tek godinu dana kasnije, ne želeći, kao ni u mnogim sličnim situacijama ranije, vlastiti interes staviti u prvi plan", stoji u očitovanju iz Narodnih novina. (H)

Povezani članci
16.01.13 Statistika
Croatia osiguranje, Janaf i Narodne novine povećali dobit
02.09.11 Vijesti iz regije
Slovenija: Uvjet za registraciju nove tvrtke je plaćanje zaostalih poreza
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa