12.11.2006.
Gorenje dizajn: Uloga dizajna i robnog znaka kod projektiranja novih proizvoda
''Dobar proizvod jest onaj koji je funkcionalan i istodobno ugodan oku u ambijentu u kojem se nalazi'', rekao je direktor dizajna Gorenja d.d. Janez Smerdelj na prezentaciji održanoj u petak u Gorenju
Uz 50-godišnju tradiciju kvalitete, svoj prepoznatljiv stil slovensko Gorenje duguje geografskom položaju, jer kada je u pitanju dizajn, Slovenija bira ono najbolje od neposrednih susjeda. Tri kulture - germanska, romanska i slavenska – i nastaje sklop najboljih osobina.
U svijetu je područje kućanskih aparata zrelo i bez brzog rasta, cijene padaju, zasićenost je tržišta - posebice tržišta EU - velika, sve su jači konkurenti s Dalekog istoka, nema revolucionarnih novosti, tek postupna poboljšanja proizvoda. Zbog toga, značaj robnog znaka i dizajn ostaju jedini čimbenici razlikovanja i razlog kupnje.
Gorenje izvozi 93% ukupne proizvodnje, čime je najveći slovenski neto izvoznik. Prisutan je na tržištima 60 država svijeta, a godišnje proda preko 3 milijuna velikih kućanskih aparata čime je sedmi proizvođač bijele tehnike u Europi.
Gorenje je prvog dizajnera zaposlilo 1963. godine. Design centar Gorenja formiran je 1970., a novi razvojni ciklus počinje 1995. Nova filozofija dizajniranja temelji se na riješenjima koja su korisniku prihvatljiva odnosno ugodna. Nakon primjene te filozofije na perilicu rublja Simple&Logical, 1996. Gorenje dobiva Icograda Excellence Award, a godinu kasnije Dida delovu nagradu za dizajn.
Na njoj je primjenjen optimalan vidni kut upravljačke ploče, jednostavno upravljanje i čišćenje te je prilagođena slijepim i slabovidnim osobama (osvijetljeni, reljefno oblikovani simboli na upravljačkoj ploči).
Kada je riječ o današnjoj filozofiji dizajniranja proizvoda, fokus je na korisniku. Ispituju se životni stilovi, potrebe i želje različitih starosnih skupina (samci, mlade obitelji, odrasla djeca), te se eksperimentira s novin materijalima i tehnologijama.
Na taj se način stvara inovativni proizvod s prepoznatljivom dizajnerskom slikom, ergonomskim rješenjima za praktičnu uporabu aparata, s visokom tehnologijom, vodeći velikih računa o očuvanju ekologije.
Suradnja sa svjetski poznatim dizajnerskim studiom Pininfarina ostvarena je 2000. godine. Nakon Paneuropske promocije, prodano je 150.000 aparata s cijenom višom 30-40% od ostalih proizvoda.
Za perilicu WA 65205 2004. godine Gorenje prima Plus X Award. Za Novu generaciju perilica i sušilica rublja, prvih aparata na svijetu kojima se upravlja na dodir, prošle godine Gorenje je nagrađeno titulom Reddot design award. Za hladnjak koji također ima ekran na dodir, 34 jezika, kombinaciju ikona i teksta, Gorenje dobiva Plus X Award.
|
Danas se Gorenje može pohvaliti hladnjakom ukrašenim Swarovski kristalima te novom linijom Gorenje Pininfarina aparata za što je Gorenje, po treći puta, primilo nagradu Plus X Award.
Na 20. bijenalu industrijskog dizajna (BIO 20) u Sloveniji, hladnjak-zamrzivač Gorenje Pininfarina, nagrađen je od strane ICSID-a (International Council of Societies of Industrial Design) i nagradom Design Excellence Award.
Računajući na to da se tri četvrtine hrane ne treba kuhati, ideja za stvaranjem stola za ručavanje s ugrađenim hladnjakom, stigla je sama po sebi. Pametni stol skraćuje vrijeme posluživanja jer se kod hrane, koja je takoreći na dohvat ruke, pojednostavnjuje uživanje već pripremljene hrane i oplemenjuje kulturu blagovanja.
Hladnjak se podiže iz sredine stola uz pomoć daljinskog upravljača i isto se tako spušta. Centralni dio stola se rotira čime je olakšano uzimanje hrane. Bila je to glavna inovacija na sajmu 100% Design u Londonu.
Mladi, francuski dizajner, Ora Ïto za Gorenje će oblikovati liniju kućanskih aparata prihvatljivu širem krugu potrošača u srednje visokoj cjenovnoj klasi. Nova linija kućanskih aparata, pod zajedničkim robnim znakom Gorenje Ora-Ïto, naći će se na svim europskim tržištima od prve polovice 2007. godine.
''Biti dobar više nije dovoljno, računa se samo odličnost'', zaključio je g. Smerdelj.
|
|
|
|