Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
11.07.2011. Tržište tehničkih proizvoda široke potrošnje u Zapadnoj Europi polagano raste
Rezultati istraživanja GfK TEMAX za Zapadnu Europu u prvom kvartalu ove godine pokazuju pozitivna kretanja - premda se radi o malom rastu od svega 0,4% u odnosu na isto prethodno razdoblje.

Kao najuspješniji sektori pokazali su se IT (informacijska tehnologija) te mali i srednji uređaji za kućanstvo. Najveći rast zabilježen je u Austriji i Njemačkoj.

Ovaj rast potrošnje različito se odražava u pojedinim zemljama s iznimkom Grčke i Španjolske gdje se bilježi dvoznamenkasti pad. Općenito najveći je rast kod IT sektora i to čak 7,8%, navodi istraživanje GfK.

Mali kućanski aparati rasli su po stopi od 4,1% a srednji su imali povećanje od 1,1%. Ostali sektori pokazuju negativne trendove. Foto tržište registrira pad od 1,9%, uredski uređaji i potrošni materijali padaju za 2,5% a telekomunikacije za 3,7%. Najveći je pad kod potrošačke elektronike od čak 5,8%.

Vrijednosno rast iznosi 7,6%. Tržišta Njemačke, Švedske, Austrija i Nizozemske imaju dvoznamenkasti rast, a slijede ih Francuska, V. Britanija, Italija – svaka s jednoznamenkastim rastom. Belgija i Španjolska imaju mali pad a Portugal i Grčka značajan.

Ovaj sektor prvenstveno profitira zbog poslovne politike zamjene stare generacije ovih uređaja. Trend općeg ekonomskog rasta također traži bolje IT uređaje i efikasnije radno okruženje.

Sadašnji nositelji rasta zbog zamjene novim generacijama uređaja u Austriji, Njemačkoj i Nizozemskoj kraćeg su daha jer se s krajem godine očekuje zadovoljenje tih potreba. Istovremeno, pozitivna kretanja se ne može očekivati u Španjolskoj, Portugalu i Grčkoj.
Kod građanstva je pobjednik TABLET PC. Fascinacija potrošača s tim proizvodom dovela je do vrijednosnog rasta prodaje. IT pribor i slične dopune u ovom sektoru također imaju pozitivan trend. Tableti za sada ne ugrožavaju prijenosna računala ali potražnja za PC se smanjuje i približava se točki saturacije.

Načini korištenja nove tehnologije smanjuju i potražnju za manjim „netbook“ uređajima a to se uskoro može dogoditi i s tablet PC-jima.

„Touchscreens“ zamjenjuju miševe i tipkovnice a potrošači će imati programe u „app“ formatu umjesto konvencionalnih softvera. Fokus se širi na zabavu. Ovi će se trendovi nastaviti i GfK predviđa daljnji rast ovog segmenta između 3 i 5% do kraja godine.

Početak godine donio je rast od 4,1%. Osim Portugala, Španjolske i Grčke sve će ostale zemlje nastaviti s rastom. Najsnažniji je segment uređaja za pripremu toplih napitaka. Potpuno automatski espresso uređaji i oni s espresso kapsulama rastu i dalje.

Rast je predvidljiv i za druge male kuhinjske uređaje. Isto se predviđa i za električne četkice za zube te aparate za brijanje. Još bolje je predviđanje za prodaju ženskih depilatora ali i proizvoda za njegu podova.

Usisavači drže dobru poziciju, posebno je znatan rast na strani robotiziranih usisavača. Jedini segment koji ovdje ima pad su glačala.

Ova grupa proizvoda je u prvom kvartalu imala rast od 1,2%. Najbolja je prodaja bila u Austriji, Njemačkoj, Belgiji i V. Britaniji. Suprotno, veliki pad se registrira u Španjolskoj, Portugalu i Grčkoj.

U svim zemljama raste potražnja za perilicama rublja s većim kapacitetom pranja ali manjom potrošnjom energije. U prvom kvartalu ove godine 25% prodaje se odnosi na uređaje koji imaju oznaku klase A ili više.
Petina prodaje ovih aparata otpada na perilice rublja s velikim kapacitetom pranja. Kod prodanih sušilica rublja četvrtina otpada na aparate koje najviše štede energiju. Sličan je trend i kod kupovine uređaja za hlađenje.

Štedljive aparate najviše preferiraju potrošači u Njemačkoj. Više od četvrtine prodanih perilica suđa u Zapadnoj Europi otpada na one koje troše do 10 litara vode po jednom standardnom pranju. To je najviše izraženo u Austriji, Francuskoj i posebno Španjolskoj.

Ovaj segment ima pad vrijednosti prodaje od 1,9% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Tržište u Austriji i Njemačkoj raste, mali rast je i u Belgiji ali sve druge zemlje imaju pad prodaje. Podsegment digitalnih kamera ima ipak stabilan rast. Zbog dodatnih funkcija kompaktne kamere s fiksnim lećama uspjele su zadržati svoj nivo cijena.

Prvi kvartal ima pad prodaje od 2,5% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Manje pozitivne korake bilježi se jedino u Austriji i Njemačkoj. Posebno je negativan trend prodaje štampača cijelom segmentu donio pad. „Inkjet“ printeri drastično su pali – 30%, a kao zamjena su prihvaćeni „inkjet“ multifunkcionalni uređaji koji danas čine 70% prodaje.

U zemljama gdje je došlo do bržeg oporavka ekonomije porasla je prodaja laserskih štampača. Multifunkcionalni kolor uređaji prodaju se bolje u gotovo svim zemljama Zapadne Europe. Visoka kvaliteta i veća brzina uređaja s nekim dodatnim funkcijama (Fax, wi-fi, „ethernet“) osigurali su stabilnu cijenu i potražnju.

Ovaj je segment zabilježio pad prodaje od 3,7% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Raste potražnja za pametnim telefonima (uređajima s otvorenim operativnim sistemima). Četiri od deset prodanih telefona u Zapadnoj Europi otpada na pametne telefone a najviše su zastupljeni oni u srednjoj kategoriji cijene (ispod 150 eura).

Ovaj segment tržišta ima pad od 5,8% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Pozitivna kretanja postoje jedino u Belgiji i Francuskoj ali zato Grčka, Španjolska, Nizozemska bilježe dvoznamenkasti pad.

Manji pozitivni pomaci su u prodaji televizora, zbog promjena na digitalnu televiziju, ali ne očekuje se neki rast u ovoj godini (jer nema velikoj nogometnog natjecanja koje je generator kupnje novih televizora).

Manji rast je registriran u prodaji Blu-ray segmenta, kod 3D i izrazito velikih ekrana, te posebno kućnih kina. No u ovom segmentu očekuju se uskoro pozitivni trendovi zbog integracije TV-a i interneta. Ekran u dnevnoj sobi uskoro će biti platforma za Yutube, Skype i slične servise koji su do sada bili vezani jedino uz kompjutor.

Povezani članci
17.07.15 Tvrtke i tržišta
Electrolux poslovao s dobiti u drugom tromjesečju
02.05.12 Vijesti iz svijeta
Europljani štede na tehničkim uređajima
23.04.12 Tvrtke i tržišta
Philips ostvario rast dobiti za 80 posto
17.04.12 Trgovina na malo
Ikea će prodavati i potrošačku elektroniku
03.02.12 Vijesti iz svijeta
Kvartalni gubitak Panasonica 2,6 mlrd dolara
17.01.12 Financije i gospodarstvo
Deloitte: Usprkos krizi, rast će prodaja potrošačke elektronike
14.06.11 Trgovina na malo
Technomax u blokadi
08.06.11 Trgovina na malo
PD: Europatrade i dalje lider u prodaji, ali je Konikom sve bliže
12.03.11 Vijesti
Kako potrošača vratiti u središte interesa?
18.02.11 Tvrtke i tržišta
Miele u Hrvatskoj uložio 22 mil. kuna
15.12.10 Neprehrambeni proizvodi
Zlatna jesen za tržište tehničkih proizvoda u Njemačkoj
17.05.10 Trgovina na malo
GfK: Rast tržišta tehničkih proizvoda i elektronike u zapadnoj Europi
04.12.08 Vijesti
GfK o tržištu kućanskih aparata
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa