16.05.2011.
Motivacijski seminar u okviru projekta „EntrepreneurSHEp Croatia“
Motivacijski seminar u okviru projekta „EntrepreneurSHEp Croatia“ - „Europska mreža ambasadorica ženskog poduzetništva“ održan je u ponedjeljak u Vijećnici HGK.
Seminar je organizirala Hrvatska gospodarska komora u suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje te s projektnim partnerima Tera Tehnopolis d.o.o. iz Osijeka, Tehnološkim parkom Varaždin – TPV i Visokom školom za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje „Nikola Šubić Zrinski“ iz Zagreba.
Projektom „EntrepreneurSHEp Croatia“ partneri su u projektu odlučili zajednički doprinijeti poticanju razvoja ženskog poduzetništva koje je u Hrvatskoj još uvijek nedovoljno iskorišteno.
Otvarajući seminar voditeljica projekta „EntrepreneurSHEp Croatia“, Vesna Torbarina, naglasila je kako je ovo jedan u nizu motivacijskih seminara u okviru projekta kojemu je, putem ambasadorica odnosno odabranih uspješnih poslovnih žena u Hrvatskoj, cilj poticanje prvenstveno nezaposlenih žena da započnu poduzetničku djelatnost i osnuju vlastite tvrtke, kao i podizanje svijesti o poduzetništvu žena.
Projekt je započeo 2009. godine te je obuhvatio 150 žena ambasadorica iz 10 europskih zemalja. Prošle je godine održan drugi natječaj i priključeno je još 12 zemalja te danas u projektu sudjeluju 22 zemlje s 250 poduzetnica.
Projekt traje 24 mjeseca od prosinca 2010. do prosinca 2012. godine. Cilj je uspostaviti mrežu ambasadorica u Hrvatskoj koje će poticati poduzetničku djelatnost, poduzetničku sposobnost žena te povezivanje s drugim mrežama.
Ambasador ženskog poduzetništva može biti ženska i muška osoba, a kriterij je najmanje tri godine uspješno poslovanje tvrtke u privatnom vlasništvu u Hrvatskoj u pet makroregija, zatim broj zaposlenih, orijentiranost izvozu te komunikacijske vještine.
Iz pet hrvatskih regija 30 ambasadorica imat će za zadatak govoriti pred grupama, školama, fakultetima te medijima, aktivno sudjelovati na konferencijama, povezivati s europskim ambasadoricama, te razmjenjivati iskustva i dobru praksu, istaknula je Torbarina.
Na konferenciji u Bruxellesu krajem prošle godine među 200 sudionica sudjelovalo je i 10 hrvatskih ambasadorica. Planirano je održavanje 10 motivacijskih seminara, a ovo je treći (prva su dva već održana u Osijeku i Zagrebu).
Nakon ciklusa seminara održat će se i pet „follow-up“ radionica kojima je cilj dovesti zainteresirane žene na razinu pokretanja njihove vlastite tvrtke, te izbor najperspektivnije žene u svakoj regiji kojoj će se pružiti dodatna potpora.
Tom će prilikom tri sudionice imati mogućnost postati nove ambasadorice koje će nastaviti nadahnjivati druge perspektivne žene poduzetnice i nakon završetka projekta. Ciljane su grupe seminara nezaposlene žene, žene koje prvi put traže posao te mlade žene koje su upravo završile svoje obrazovanje, istaknula je Torbarina.
|
Voditeljica Odsjeka u Zavodu za zapošljavanje, Ljiljana Špoljarić, naglasila je kako je u dvogodišnjem planu Zavoda od 2011. do 2012. godine jedna od mjera samozapošljavanje.
U gradu Zagrebu je lani bilo 57 samozapošljavanja od čega su 50 posto bile žene. Zajednički je cilj što brže i kvalitetnije zaposliti nezaposlene osobe te je stoga od posebne važnosti na najboji se način predstaviti, navesti, uz dosadašnji posao, i svoje interese, hobije, a ako je osoba pripravnik bez radnog iskustva i pohađanje radionica, volontiranje, samoeduciranje itd., rekla je Špoljarić dodavši kako su sada na Zavodu ljudi svih zanimanja sa i bez radnog iskustva.
Kako bi se ostvarila sredstva za samozapošljavanje potrebno je šest mjeseci biti na Zavodu, napraviti osobni poslovni plan te imati cilj i viziju što se želi postići, a potrebno je i poduzetničkog duha i hrabrosti, rekla je Špoljarić te napomenula kako sredstva iznose između 19.000 - 37.000 kuna, a prema dosadašnjim iskustvima riječ je o proizvodnji prehrambenih proizvoda, sokova, prilagođavanju garderobe, knjigovodstvu, informatičkima i promidžbenim uslugama itd., a sve se informacije mogu dobiti u Zavodu za zapošljavanje.
Među hrvatskim ambasadoricama poduzetništva, koje su odgovorale na pitanja te razgovarale s polaznicama seminara, Ivana Nikolić, iz tvrtke Indigo Plavo d.o.o. govorila je o svom poduzetničkom putu kojeg je započela prije 12 godina osnivanjem marketing i PR agencije, a iskustvo stjecala i kao predavač na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu.
Kako je rekla, važno je prepoznati poduzetnički duh te raditi sa strašću i srcem. Važno je učiti te postići kvalitetu radom, fokusirati se na jedno područje i maksimalno se tome predati, također i pomoći nekome da uspije.
Najvažnija je upornost pa i kroz kritiku i odbijanje, pritisak rokova, drugih ljudi, raznih situacija, isplata plaća itd. Žene se i inače moraju puno više truditi, dokazivati te biti kvalitetnije nego muškarci, koji imaju puno jaču startnu poziciju, rekla je Nikolić dodavši kako je potrebno prihvatiti i ne bojati se promjena.
Sanja Opačak, s uspješnom prozvodnjom Paprenjaka, preporučila je nezaposlenima da sljedećih godinu i pol dana sve što imaju ulože u sebe i svoje obrazovanje, prate natječaje i na internetu, a onima koji ulaze u posao ovisno o početnom kapitalu te ušteđevini, da prvih godinu dana rade bez kredita, zatim dignu kredit te ako su u mogućnosti ostvare i franšizu.
|
|
|
|