Seniko studio
Broj 2/2011
Izdvajamo iz broja:
Broj 2-2011 - Ante Gavranović
Obrtnička trgovina na udaru krize - Uredništvo
Ekološke vrećice i torbe u ponudi Konzuma
Kude ide trgovina u novom desetljeću? - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
Održan 2. susret otočnih trgovaca - Srećko Sertić
Depresiju je moguće riješiti reindustrijalizacijom - dr.sc. Guste Santini
Hrvatski potrošači imaju pravo na siguran proizvod - Đema Bartulović, mag.oec.; Vesna Buntić, mag.iur.
Raiffeisen stambeni krediti uz državnu subvenciju
Sadržaj broja 2/2011
Državno natjecanje učenika iz obrazovnog podsektora trgovina u disciplinama prodavač i komercijalist
Dubravka Liebl, prof.
24. ožujka 2011. godine u Puli održano je Državno natjecanje učenika iz obrazovnog podsektora trgovina u disciplini prodavač i komercijalist. Takmičenje je provela Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), Državno povjerenstvo i Škola domaćin, tj. Talijanska srednja škola «Dante Alighieri» Pula – Scuola media superiore italiana «Dante Alighieri» Pola uz pomoć Konzuma d.d. kao glavnog pokrovitelja Državnog natjecanja.

Dakle, ove godine je po peti put za redom održano natjecanje u zanimanju prodavač, ali i po drugi put natjecanje u zanimanju komercijalist. Sudjelovalo je sve zajedno 30 učenika i 13 mentora. U natjecanju za najboljeg prodavača, sudjelovalo je dvanaest učenika iz devet različitih škola i to u sedam robnih skupina: prehrana (i kućne potrepštine), odjeća (tekstilna roba), kozmetika (parfumerijska roba), bijela tehnika (elektrotehnička roba), obuća (i kožna galanterija), drogerija (boje i lakovi) i sportska oprema (odjeća, obuća i sportski rekviziti). Natjecanje je provedeno na prodajnim mjestima u prodavaonicama s kojima se Državno povjerenstvo unaprijed dogovorilo kao mjestima provedbe natjecanja: Konzum, Modiana, parfumerija Iris, Merkur, Alpina i Intersport.

Svaki natjecatelj imao je petnaest minuta za izvršenje odabranog zadatka tijekom prodajnog procesa i ocjenjivanje Državnog povjerenstva. Tijekom te simulirane kupoprodaje, učenik je imao priliku pokazati znanje vezano uz poznavanje robe, vođenje prodajnog razgovora, vještinu komuniciranja – kako verbalnog, tako i neverbalnog kao i vještine zamatanja i pakiranja te obračuna, naplate i pozdravljanja kupca.
Kao što sam već spomenula, ove je školske godine po drugi put održano i natjecanje u zanimanju komercijalist s ciljem poticanja učenika na povezivanje teoretskog znanja s praksom, poticanja na istraživački i timski rad, cjeloživotno i suradničko učenje, kritičko mišljenje, natjecateljski duh, ali i na stvaranje prijateljskih odnosa, ugodne radne atmosfere i sinergije.

Idejna začetnica i ovog natjecanja je gospođa Elisabetta Fortunato, Viša stručna savjetnica Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih u podsektoru trgovine i poslovne administracije koja je 2006. godine osmislila i pokrenula natjecanje u zanimanju prodavač. U natjecanju za najboljeg komercijalista sudjelovalo je šest učeničkih timova koji su uključivali tri učenika četvrtih razreda iz četiri različite škole.

Natjecanje je provedeno u informatički opremljenom prostoru škole. Tijekom 180 minuta, natjecatelji su trebali vezano uz dobiveni upit na engleskom jeziku i zadani proizvod (što je ovom prilikom bio prirodni sok od jabuke), izraditi PowerPoint prezentaciju svoje tvrtke koja je mogla trajati najduže pet minuta i uključivati deset slajdova, sastaviti izvoznu kalkulaciju i ponudu na engleskom jeziku te pripremiti verbalni dio prezentacije na Hrvatskom i na Engleskom jeziku.

Po isteku tog vremena sljedila je prezentacija tvrtke pred članovima Državnog povjerenstva i našim gošćama iz Konzuma: Zrinkom Zoričić, direktoricom sektora Konzum Akademije, Kozum d.d. i Eli Novoselec, voditeljicom Centra za selekciju i edukaciju Konzum Akademije. Koliko je ta naša mladost bila kreativna i uspješna – i na prezentacijama i u prodajnom prostoru – potvrdili su mnogi komentari i riječi hvale naših gošća iz Konzuma koje nisu krile svoje ugodno iznenađenje.

Za vrijeme vrednovanja učenika te izrade popisnih listi kandidata prema postignutim rezultatima, u prostoru škole spomenute predstavnice Konzuma održale su predavanje na temu: Mogućnost vertikalnog napredovanja unutar Konzuma za Prodavače i za Komercijaliste i predstavile su Konzum Akademiju koja se nalazi na adresi Turinina bb u Zagrebu te sa svime rečenim i prikazanim, pobudile veliki interes kod natjecatelja i njihovih mentora.
Vrijeme boravka natjecatelja u Puli, i u službenom i u neslužbenom djelu, proteklo je u besprijekornoj organizaciji zaposlenika i učenika Škole domaćina: TSŠ – SMSI «Dante Alighieri» Pula – Pola te uz posebno zalaganje ravnateljice Debore Radulović čija nas je poletnost i entuzijazam sve oduševio.

Bilo je lijepo vidjeti kako su svi mentori, učenici i članovi Državnog povjerenstva bili oduševljeni dobrodošlicom Zajednice Talijana Pula – Comunita degli Italiani di Pola gdje je Državo natjecanje svečano otvoreno, samim gradom Pula i njegovom prekrasnom arenom koja je postala zaštitni znak, s mirisom mora u zraku, smirenošću i gostoljubivošću domaćina, zvukovima osebujnog istarskog melosa, zvukovima istarskog kanta koji je uvršten i na popis Unicefove nematerijalne baštine te narodnom nošnjom i plesom ovog kraja na svečanoj podijeli priznanja..., a posebno poludnevnim izletom na Brijune koji je usljedio dan nakon zatvaranja natjecanja, prije povratka kućama.

Obzirom na gospodarsku situaciju, danas uopće nije lako biti niti uspješan prodavač, niti uspješan komercijalist. Upravo su zbog toga ovakva natjecanja potrebna kako bi se i učenicima i mentorima kao i samim školama, kroz predstvaljanje vlastitih postignuća, omogućila međusobna razmjena znanja u cilju daljnjeg napredovanja.

Prema riječima Elisabette Fortunato, natjecanje je skup aktivnosti kojima se dokazuje marljiv rad učenika i nastavnika te prepoznatljivost zanimanja u moru zanimanja strukovnih škola u Republici Hrvatskoj. Ona pomažu u stjecanju kompetencija koje će učenicima omogućiti brzo i efikasno uključivanje u procese svog zanimanja.

Izdvajamo iz broja:
Broj 2-2011
Obrtnička trgovina na udaru krize
Ekološke vrećice i torbe u ponudi Konzuma
Kude ide trgovina u novom desetljeću?
Održan 2. susret otočnih trgovaca
Depresiju je moguće riješiti reindustrijalizacijom
Hrvatski potrošači imaju pravo na siguran proizvod
Raiffeisen stambeni krediti uz državnu subvenciju
Sadržaj broja 2/2011
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa