Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
03.05.2011. Upravljanje odnosima s korisnicima sve važnije u poslovanju
Osnovni cilj CRM (Customer relationship management – Upravljanje odnosima s korisnicima) sustava je postizanje ušteda, podizanje profitabilnosti i unaprjeđenje odnosa s korisnicima što, uz brzi razvoj tehnologije i utjecaj gospodarske krize, danas postaje sve zahtjevnije, istaknuto je na otvaranju 8. regionalne CRM Arena koja se održava u zagrebačkom hotelu The Regent Esplanade.

Na konferenciji se okupilo više od 120 sudionika iz pet država u regiji – stručnjaka, dobavljača, korisnika i analitičara poslovnih procesa.

"CRM se primjenjuje u prodaji, marketingu i podršci korisnicima. Ključni trendovi koji će utjecati na razvoj CRM tehnologija su razvoj i rast socijalnih mreža kao posljedica promjena navika korisnika i potrošača koji doslovno 'žive' on-line, te cloud computing, što zapravo nije ništa više od unajmljivanja usluge od onoga tko ju obavlja efikasnije i jeftinije nego što se ona može obaviti interno u tvrtki", rekao je u uvodnom predavanju, Ivan Maglić, regionalni direktor tvrtke Gartner, koja se bavi analizama i predviđanjima u IT sektoru, a već 15 godina prate CRM tehnologije.
Ivan Maglić
Ivan Maglić
Prošla je godina takve trendove potvrdila, dodao je Maglić, jer je došlo do promjene interesa i ulaganja, s većim naglaskom na socijalni CRM, u koji su ulaganja porasla 40 posto, a gotovo 50 posto prodajnih aplikacija nalazi se 'u oblaku'.

Na razvoj CRM tehnologija, a time i razvoj inovacija u poslovnim procesima i poslovanju, snažno će utjecati i razvoj mobilne tehnologije, širokopojasni pristup internetu, te sigurnosti izazovi.

Pritom će, naglašava Maglić, razvoj mobilne tehnologije imati najvećeg utjecaja na prodaju, dok će socijalne mreže najviše utjecati na marketing i podršku korisnicima.

"Iako većina tvrtki danas koristi CRM za računovodstvo i praćenje nekih aktivnosti, mogućnosti njegove primjene na cjelokupne poslovne procese te njegovog utjecaja na prikupljanje kvalitetnih podataka i rast poslovanja su velike. Stoga tvrtke trebaju jasno definirati što žele postići implementacijom CRM sustava, a ne samo kupiti aplikaciju i misliti da će ona sama riješiti probleme", zaključio je Maglić, te preporučio tvrtkama da prate trendove, da usko definiraju problem i potom nađu rješenje, koje će polako širiti kroz cijeli sustav u skladu sa svojim potrebama.

Kao primjer praćenja trendova u razvoju i implementaciji CRM-a, predstavljen je dvogodišnji projekt implementacije CRM-a u, koji su prezentirali su ga Boštjan Rautner, direktor projekta iz Iskon Interneta i Tea Crkvenac iz tvrtke Sedam IT, koja je vodila implementaciju programa 7 CRM u Iskon Internetu. Predstavljen je i Microsoft Dynamic xRM sustav.

Uvodničar okruglog stola pod nazivom "Uloga i odgovornost Uprave i višeg menadžmenta u procesu uvođenja promjena u kompaniju – preduvjet za uspješno upravljanje odnosa s korisnicima" Tomislav Čorak iz AT Kearneya istaknuo je kako je temelj uspješne prodaje nekog proizvoda, da se razlikuje od konkurentskih i da to kupci prepoznaju. Upravo informacije iz CRM sustava to moraju otkriti menadžmentu, te kako tu uslugu ili proizvod na najefikasniji način isporučiti kupcu.
Boris Sakač
Boris Sakač
Poseban gost konferencije bio je Boris Sakač, savjetnik Međunarodnog olimpijskog odbora za informatičku tehnologiju, koji je predstavio način upravljanja korisnicima na Olimpijskim igrama.

Istaknuo je da informatički sustav Olimpijskih igara pruža potporu u pripremi igara, upravljanju logistikom, te informacijskom servisu OI. "Olimpijske igre u Pekingu imale su 1.700 događaja, 11.000 sportaša, 6.000 trenera, 25.000 predstavnika masovnih medija, 20.000 gostiju i VIP gostiju, te 180.000 ljudi u organizaciji.

Bilo je instalirano 14.000 računala, 4.000 printera, a sve to povezivalo je 1.000 servera. Trošak cijelog sustava bio je 500 milijuna eura", istaknuo je Sakač izazove koje se nalaze pred informatičkim sustavom OI, koji se sustavno razvija i prilagođava razvoju tehnologije od 1994.
James Shand
James Shand
Upravo o efikasnom korištenju podataka iz CRM sustava govorili su James Shand, Managing Director tvrtke TriPartum Ltd. iz Velike Britanije i Krešo Culjak, General Manager tvrtke Grafik.Net. "Velika većina tvrtki ima CRM sustav, ali podatke iz njega ne koristi, ili ih koristi na neadekvatan način".

Shand se usredotočio na komunikaciju s klijentima i korisnicima proizvoda i usluga, ustvrdivši da je ona danas multikanalna. Glavno je pitanje, dodao je, kako u moru poruka, koje istovremeno stižu iz različitih izvora, doprijeti do kupca, koji ih može upamtiti samo nekoliko. Odgovor je personalizacija pomoću podataka iz CRM-a.

"Većina tvrtki se trudi privući nove klijente, što je pet puta skuplje i mnogostruko veći utrošak vremena od zadržavanja starih klijenata, a velika većina tvrtki zapravo i ne zna što njihovi klijenti žele", kazao je Sand. Adekvatno korištenje podataka iz CRM-a je rješenje, zaključio je Shand.

Povezani članci
14.11.14 Seminari, konferencije
EBRD organizira konferenciju o agribusinessu u Dubrovniku
26.09.13 Vijesti iz regije
Na policama trgovina sve je više privatnih robnih marki
04.07.13 Seminari, konferencije
Hrvatska želi postati izvoznica prirodnog plina
14.03.13 Seminari, konferencije
Unatoč svim negativnim očekivanjima, rast je glavna tema svjetskih i lokalnih trgovaca i prehrambene industrije
13.03.13 Seminari, konferencije
Opskrbni lanac važan za konkurentnost
21.11.12 Seminari, konferencije
Kamo lete nacionalni avioprijevoznici jugoistočne Europe?
15.11.12 Seminari, konferencije
Konferencija o civilnoj zrakoplovnoj industriji
17.10.12 Seminari, konferencije
Održana 3. Međunarodna konferencija o prehrambenoj industriji
16.10.12 Seminari, konferencije
Otvorena 3. Međunarodna konferencija o prehrambenoj industriji
09.10.12 Seminari, konferencije
Treća FMCG&Retail Arena idući tjedan u Beogradu
19.09.12 Seminari, konferencije
HR Arena: Talentiranih ljudi na tržištu sve je manje
18.09.12 Seminari, konferencije
Zagreb: Započela regionalna konferencija o ljudskim potencijalima
10.09.12 Tvrtke i tržišta
King ICT-iju Microsoftov certifikat za implementaciju rješenja CRM-a
25.05.12 Seminari, konferencije
Informatizacijom zdravstva do ušteda i bolje usluge
24.05.12 Seminari, konferencije
Zagreb: Otvorena Konferencija o poslovanju u zdravstvu
03.05.12 Seminari, konferencije
Health Care Business Arena koncem svibnja u Zagrebu
04.04.12 Seminari, konferencije
Energetska učinkovitost: Nužnost i obveza
03.04.12 Seminari, konferencije
Zagreb: Otvorena Konferencija o energetskoj učinkovitosti
22.03.12 Seminari, konferencije
Konferencija o energetskoj učinkovitosti početkom travnja u Zagrebu
12.03.12 Seminari, konferencije
Započela konferencija Telekom Arena 2012.
22.11.11 Sajmovi i izložbe
Uspjeh municipalnog razvoja u projektnom vođenju gradova
12.10.11 Istraživanja
IBM-ovo istraživanje: Direktorima marketinga nedostaju vještine za digitalno doba
10.10.11 Seminari, konferencije
Najjači igrači prehrambene industrije na 2. FMCG&Retail Areni
31.05.11 Seminari, konferencije
"Imamo li 'energije' za rast?"
13.05.11 Seminari, konferencije
ePay Arena 2011.: Budućnost je u elektroničkom plaćanju
04.05.11 Seminari, konferencije
Završena 8. regionalna CRM Arena
26.04.11 Seminari, konferencije
Svemogući CRM: Legenda, mit, ili…?
18.04.11 Seminari, konferencije
CRM Arena početkom svibnja u Zagrebu
09.03.11 Seminari, konferencije
Regionalna infrastruktura, logistika i transport u fokusu konferencije u Zagrebu
28.02.11 Seminari, konferencije
7. SEE Telekom Arena idući tjedan u Zagrebu
17.02.11 Seminari, konferencije
Konferencija o elektroničkim komunikacijama 8. ožujka u Zagrebu
07.02.11 Seminari, konferencije
Quo vadis IT?
01.02.11 Seminari, konferencije
Regionalna konferencija IT industrije – IT Arena 2011.
27.10.10 Seminari, konferencije
CEE regija s najvećim potencijalom za rast poljoprivredne proizvodnje
15.10.10 Seminari, konferencije
EBRD i Infoarena Grupa okupljaju regionalne lidere industrije hrane, pića i maloprodaje
13.05.10 Seminari, konferencije
2. SEE Energetska Arena 25. svibnja u Zagrebu
13.11.09 Trgovina na malo
Čak 46 posto građana temelji svoje odluke o kupnji na temelju prodajnih akcija
06.11.08 Seminari, konferencije
Dubrovnik: 2. međunarodna konferencija portfolio managementa i tržišta novca
24.04.08 Seminari, konferencije
U Zagrebu održana Tourism Management Arena
08.01.08 Vijesti
Gotovo trećina djelatnika ne pozdravlja kupca
16.11.07 Seminari, konferencije
Call Centri: Informacija u pravo vrijeme i na pravom mjestu
25.10.07 Seminari, konferencije
Konferencija o zaštiti okoliša
11.10.07 Seminari, konferencije
Zagreb: Održana konferencija o ljudskim resursima
18.04.07 Istraživanja
Infoarena: Konferencija Customer Relationship Management Arena
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa