12.04.2011.
Petrolova crpka najbolja u Hrvatskoj, slijedi Tifon
Najbolje ocijenjena postaja od testiranih u našoj zemlji je Petrolova na autocesti A1 između Jastrebarskog i Donje Zdenčine - Desinec 2 jug, koja je i među pet najbolje ocijenjenih postaja u istočnoeuropskim zemljama
Benzinske postaje na autocestama koje su u Hrvatskoj testirane u sklopu EuroTesta, konzorcija nacionalnih autoklubova, dobile su ocjenu dobar (što bi u školskom žargonu bio ekvivalent ocjeni vrlo dobar), te su iznad prosjeka testiranih benzinskih postaja na koje nailaze vozači u zapadnoj Europi. Rezultati su to koje je u utorak objavio Hrvatski autoklub na konferenciji za novinare.
Cilj testiranja je bilo utvrditi na koji način postaje zadovoljavaju potrebe vozača te opravdavaju li lokacije na autocestama i više cijene goriva.
|
Najbolje ocijenjena postaja od testiranih u našoj zemlji je Petrolova na autocesti A1 između Jastrebarskog i Donje Zdenčine - Desinec 2 jug, koja je i među pet najbolje ocijenjenih postaja u istočnoeuropskim zemljama.
Slijedi Tifonova također na autocesti A1 između Bosiljeva i Ogulina - Dobra zapad, te Inina na autocesti A3 između Rugvice i Ivanić Grada, dok je četvrta testirana postaja OMV-ova na autocesti A7 između Diračja i Matulja, poznata i kao »Vrata Jadrana«, ocijenjena nižom ocjenom, odnosno »prihvatljivo«.
Testiranje koje je bilo tajno i nenajavljeno obuhvatilo je 77 benzinskih postaja na glavnim turističkim rutama u 11 europskih zemalja, a proveo ga je Institut za obavljanje inspekcijskog nadzora »Knapp quality solutions« od 15. studenog prošle do 15. siječnja ove godine.
Provjeravalo se nekoliko čimbenika kao što su, primjerice, pristup i izlaz s benzinske postaje, samo područje gdje se gorivo toči, trgovine u sklopu postaja, sanitarni čvorovi, higijena te cijene.
Rezultati testiranja su pokazali da većina europskih benzinskih postaja na autocestama ima puno prostora za poboljšanje, naročito po pitanju higijene sanitarija i cijena u trgovinama, te opremanju objekata, posebice za osobe s invaliditetom.
Upravo su neodgovarajući toaleti za osobe s invaliditetom utvrđeni kao nedostaci hrvatskih testiranih postaja.
Također se navodi i da područje za punjenje goriva teretnih vozila nije odvojeno od područja za osobna vozila, da je pristup blagajni i trgovini otežan, te da u trgovini nema dijela namirnica predviđenih korisničkom košarom, među kojima se najviše navodilo voće te pelene.
Kao prednosti istaknuti su dobri prilazi i izlazi s postaja, dobro održavanja te cijene. Naime, potrošačka je košarica znatno povoljnija nego u drugim zemljama, kao i u odnosu na hrvatske trgovine koje nisu na autocestama, istaknuo je Igor Novačić, zamjenik voditelja projekta EuroTest u Hrvatskoj.
U Njemačkoj su, na primjer, na nekim postajama cijene u trgovinama i do 300 posto skuplje nego u marketima izvan autocesta.
Najveće razlike u cijenama goriva, pak, uočene su u Austriji, gdje je gorivo na autocesti za 7,74 posto skuplje u odnosu na gorivo na najbližoj postaji izvan autoceste.
Istaknimo da je najbolje ocijenjena postaja Kozlov-Cerna Studanka u Češkoj, dok je najgore ocijenjena De Buunderkamp u Nizozemskoj.
|
»Dolje s cijenama, gore s kvalitetom«
Zahtjeva europskih autokluba prema vlasnicima benzinskih postaja pod sloganom »Dolje s cijenama, gore s kvalitetom« je nekoliko, premda Hrvatska neke od njih i sada ispunjava. Trebalo bi uvesti promjenjive znakove koji bi pokazivali vrstu goriva, cijenu i udaljenost od sljedeće postaje, korigirati cijene u trgovinama na postajama s lokalnim standardima u restoranima i marketima, omogućiti puni povrat naknade za toalet u slučajevima kupnje u trgovinama na postajama, te besplatnu provjeru tlaka u gumama.
Također bi trebalo uvesti jedinstven sustav u cijeloj Europi koji bi vozačima - osobama s invaliditetom - omogućavao telefonsko pozivanje osoblja benzinske postaje putem sustava radiopoziva. Moglo bi se i na benzinskim postajama nalijepiti brojevi postaje, tako da se osoblje može nazvati i mobitelom.
U Hrvatskoj, ali i na mnogim europskim postajama ne postoji sustav »eurokey«. To je standardizirani ključ koji koriste osobe s invaliditetom i koji bi trebao otvoriti bilo koji toalet za osobe s invaliditetom bilo gdje u Europi. (Vjesnik.hr)
|
|
|
|