Trgovina
Seniko studio
Turizam
15.03.2011. Sve značajnija uloga interneta u prodaji turističkih usluga
Za pet godina više od polovice prodaje turističkih usluga ostvarivat će se putem Interneta

PoslovniTurizam, specijalizirani internetski portal za kongresni i poslovni turizam, proveo je istraživanje o ulozi Interneta u prodaji i marketingu turističkih usluga. Istraživanje je provedeno tijekom veljače metodom online ankete, a obuhvatilo je voditelje prodaje i marketinga u 95 hotela na području cijele Hrvatske.

Rezultati istraživanja ukazuju na sve značajniju ulogu Interneta u hotelskom poslovanju, dok se pravi boom očekuje se u narednih pet godina, kada bi, prema očekivanjima hotelijera, Internet trebao postati vodeći marketinški i prodajni kanal.

Prikupljeni rezultati ukazali su na sve veću važnost online kanala prodaje u plasmanu turističkih, odnosno hotelskih usluga. Tako primjerice, svi hoteli koji su sudjelovali u istraživanju imaju vlastitu web stranicu, 93,1% hotela na svojim stranicama nudi mogućnost online rezervacije smještaja, a 79,3% istodobno omogućuje i plaćanje rezerviranog smještaja putem Interneta.

Da domaći hoteli ozbiljno računaju sa Internet prodajom, potvrđuje i činjenica da čak 93,1% ispitanika svoje usluge nudi i putem specijaliziranih portala za rezervaciju smještaja kao što Booking.com, Expedia.com ili Lastminute.com. Ipak, prava se ekspanzija online prodajnih kanala tek očekuje.
Naime, u većini hotela (56,9% ispitanih) online prodaja trenutno čini manje od 25% ukupne prodaje usluga, 15,5% ih ovim putem ostvaruje 25-50% ukupne prodaje, a tek 17,3% hotela u ovom trenutku putem interneta ostvaruje više od polovice svoje prodaje.

U narednih pet godina situacija će se značajno promijeniti u korist Interneta: većina hotelijera (49,8% ispitanih) očekuje da će online kanali za pet godina generirati više od polovice njihove ukupne prodaje.

Ovakve rezultate prate i trendovi ulaganja u Internet marketing. Iako gotovo 70% ispitanika smatra da je oglašavanje na Internetu isplativije od onoga u tradicionalnim medijima, trenutno većina hotela (44,8%) manje od četvrtine svojih marketinških sredstava ulaže u online kanale oglašavanja.

U budućnosti (narednih 5 godina) nas očekuje znatan porast ulaganja u online oglašavanje pa tako 42,9% hotelijera planira za Internet marketing izdvajati više od polovice svog marketinškog budžeta.

Najpopularniji online oglasni format među hotelijerima je oglašavanje na tražilicama, što prakticira 65% ispitanika, zatim slijedi display (banner) oglašavanje (58%), oglašavanje u specijaliziranim stranim internetskim oglasnicima (55%), te oglašavanje na popularnoj društvenoj mreži Facebooku (51%).

Povezani članci
21.11.12 Turizam
Maistrin hotel Lone najbolji kongresni hotel u Europi
02.04.12 Turizam
Ministarstvo turizma: Za programe povećanja konkurentnosti 32 milijuna kuna
29.03.12 Turizam
Okrugli stol "Kongresni turizam u Hrvatskoj: danas i sutra"
25.01.12 Turizam
Hotelijeri s optimizmom dočekuju predstojeću turističku sezonu
23.01.12 Turizam
Regionalna kongresna nagrada Centru za poslovni turizam
10.01.12 Turizam
HTZ: Lani 8 posto više turista i 7 posto više noćenja
28.11.11 Korisne informacije
Za 43 posto anketiranih internet najkvalitetniji medij
14.10.11 Turizam
Najbolju godinu u turizmu prati najveći broj upisa u turistička zanimanja
28.09.11 Turizam
Nagrađeni inovatori u poslovnom turizmu
13.04.11 Seminari, konferencije
Konferencija o Internet oglašavanju i e-poslovanju
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa