31.01.2011.
Večernji list: Dolazi samoborski DIV, splitski škver je spašen
DIV je jedini ponuditelj koji je u svibnju prošle godine, kada su otvorene sve ponude za brodogradilišta, ponudio iznos veći od kune, točnije 3,7 milijuna kuna, čime je odmah dokazao da je ozbiljan kupac
Samoborska tvornica vijaka DIV postat će novi vlasnik Brodosplita, neslužbeno doznajemo iz izvora bliskih Vladi, pa gotovo četiri tisuće škverana napokon može razmišljati o mirnijoj budućnosti. Ta je tvornica za javnog poziva za privatizaciju pet nacionalnih brodogradilišta otkupila četiri natječajne dokumentacije, da bi se nakon dubinskog snimanja odlučila za splitsko brodogradilište. U samom DIV-u još čekaju dobre vijesti.
"Mi i dalje surađujemo s konzultanticom iz Europske komisije i radimo na finaliziranju, odnosno formatiranju dokumenata na engleskom jeziku. Nismo trebali dorađivati našu ponudu, već smo je samo dodatno objašnjavali. Sve je spremno za konačnu odluku", rekao nam je član uprave i direktor DIV-a Darko Pappo.
DIV je jedini ponuditelj koji je u svibnju prošle godine, kada su otvorene sve ponude za brodogradilišta, ponudio iznos veći od kune, točnije 3,7 milijuna kuna, čime je odmah dokazao da je ozbiljan kupac. Osim tog novca za dionice, DIV planira investirati 50 milijuna kuna u deset godina, odnosno 10 milijuna kuna godišnje. Ostatak novca za investicije došao bi, prema njihovim planovima, preko dobavljača i investicijskih fondova.
Plan DIV-a je zadržati djelatnost, a i većinu zaposlenika. Tijekom pregovora vlasnik DIV-a obećao je sindikalistima da će radnicima odmah dati 25 posto dionica plus 25 posto naknadno kroz stimulativni dio. U svojoj je ponudi zatražio i da država na sebe preuzme 3,5 milijardi kuna teške obveze pokrivene državnim jamstvima, što je i bilo dopušteno u uvjetima natječaja.
Dolaskom u Brodosplit odmah bi promijenili dosadašnju filozofiju u našim brodogradilištima, izjavili su jednom prilikom, prema kojoj se gradnja broda ugovarala unaprijed s naručiteljem, a iskustvo je pokazalo da je cijena broda u trenutku potpisivanja ugovora do trenutka isporuke broda narasla 20 posto. Vjeruju da će izbjegavanjem takvog načina poslovanja uštedjeti u startu 20 posto.
Iako je mnoge bio iznenadio interes DIV-a za brodogradnju, to ne bi trebalo čuditi jer DIV godinama poslovno surađuje s brodogradilištima, zbog čega je njihova borba za opstanak brodogradnje u Hrvatskoj sasvim razumljiva.
DIV je do sada sudjelovao u četiri privatizacijska postupka isključivo za proizvodne metaloprerađivačke djelatnosti od kojih su ponude dali za dva natječaja te u oba pobijedili i uspješno obnovili ili nastavili proizvodnju, dokapitalizirali i ispunili sve ugovorne obveze. (Večernji list / Bankamagazin)
|
|
|
|