Robe
Seniko studio
Neprehrambeni proizvodi
21.12.2010. Stabilno tržište proizvoda za njegu usana
Usne su jedan od najosjetljivijih dijelova kože na našem tijelu i potrebna im je dodatna i pažljiva njega. Hladno i suho vrijeme, nedostatak vlage samo su neki od faktora koji uzrokuju sušenje i pucanje tanke i osjetljive kože usnica.

Srećom, problem je lako rješiv. Proizvodi za njegu usana pružaju našim usnama uravnoteženu količinu i vlage i masnoće i koriste se tijekom cijele godine.

Različite situacije zahtijevaju različitu njegu, tome se prilagodila većina proizvođača koja pruža širok asortiman proizvoda za svaku situaciju. Sami proizvodi za njegu usana predstavljaju značajnu kategoriju kozmetičkih proizvoda.

Po podacima GfK panela kućanstava dvije najznačajnije robne marke na tržištu proizvoda za njegu usana su Labello i Rosal Lip Balm. Te dvije marke se iz godine u godinu smjenjuju na vodećim pozicijama.

Prema podacima GfK, zasnovanim na vrijednosnoj potrošnji kućanstava u uzorku, najpopularniji proizvodi marke Labello su: Classic, Hydra Care, Sensitive i proizvod lansiran 2010 godine Fruity Shine s voćnim aromama i u boji.

Što se tiče marke Rosal odnosno Lip Balm najprodavaniji su: Sensitive, Natural, Shine i Milk&Honey. Od trgovačkih robnih marki najpopularnija je DM-ova robna marka Balea, točnije njihov proizvod pod imenom Sensitive.

Zanimljivo je vidjeti i jesu li kućanstva vjerna samo jednoj marki te postoji li i koliki je stupanj istodobnog korištenja različitih marki. Iz tog razloga napravljena je i analiza dupliciranja robnih marki. Analiza je rađena za dvije vodeće robne marke na domaćem tržištu, Labello i Rosal Lip Balm, i to na osnovu vrijednosne potrošnje kućanstava u periodu siječanj-kolovoz 2010. godine.
Vidi se da je robnu marku Labello u prvih osam mjeseci 2010. kupilo preko 9% kućanstava iz uzorka. Oko 21% kupaca Labella u istom periodu kupilo je i Rosal. Njih 10% kupilo je Baleu.

Ostale marke kupilo je oko 5% kupaca, a 1,5% kupaca kupilo je Sundance proizvode za njegu usana privatne robne marke trgovačkog lanca DM.

Kod Rosal Lip Balma situacija je malo drugačija. Rosal ima nešto manji broj kupaca nego Labello. U analiziranom periodu 8% kućanstava iz uzorka kupilo je Rosal Lip Balm proizvode za njegu usana.

Čak 25% kupaca Rosala u istom periodu kupilo je i Labello proizvode. Opet slijedi Balea s 9% kupaca. Oleu, trgovačku robnu marka lanca Konzum kupilo je 4% kupaca Rosala, a ostale robne marke 5,5%. Na kraju slijedi Garnier s 3,5%.

Spomenuta analiza dupliciranja robnih marki osim stupnja istovremenog korištenja daje uvid i u lojalnost kupaca. U ovom slučaju lojalnost kupaca definirana je stupnjem pokrivenosti potražnje analizirane robne marke.
Po podacima GfK panela kućanstava očito je da su kupci Labella nešto lojalniji od kupaca Rosal Lip Balma. Naime, kod kupaca Labella čak 81% njihove vrijednosne potrošnje na proizvode za njegu usana otpada upravo na Labello dok je kod Rosal Lip Balma taj postotak nešto manji.

Ovih preostalih 19% vrijednosne potrošnje kupaca Labella odlazi na druge robne marke i to u najvećoj mjeri na Rosal Lip Balm (10%).

Kod kupaca Rosal Lip Balma 58% njihove vrijednosne potrošnje proizvoda za njegu usana otpada na Lip Balm. Čak 42% vrijednosne potrošnje kupaca Rosal Lip Balma odlazi na konkurentske robne marke. U ovom slučaju glavni konkurent je već spomenuti Labello s 19%. Slijede dvije trgovačke robne marke: Balea s 11% i Olea sa 6%.

Kao što se može vidjeti iz svega navedenog na tržištu proizvoda za njegu usana nema nekih većih promjena. Već duže vrijeme postoje dva vodeća igrača i vrlo je izgledno da će tako i ostati.

Međutim, ono što je značajno, a vidi se iz podataka GfK Panela kućanstava, je da su i neki trgovački lanci prepoznali potencijal kategorije proizvoda za njegu usana te u svoj asortiman uvrstili i vlastite trgovačke robne marke.

GfK Panel kućanstava je kvantitativno, kontinuirano istraživanje tržišta temeljeno na praćenju potrošačkih navika kućanstava na tržištu robe široke potrošnje.

Kupovine kućanstava se prate kroz dulje vremensko razdoblje uz primjenu stalne istraživačke metode. U Hrvatskoj se ova vrsta istraživanja provodi od 2000 godine. Osim standardnih analiza u istraživanju se radi i niz specijalnih analiza koje su primjenjive kako na praćene kategorije (njih 70-ak) tako i na lance na hrvatskom tržištu.

Povezani članci
03.07.07 Trgovina na veliko
Atlantic Grupa preuzela distribucijsku tvrtku u Makedoniji
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa