15.09.2010.
Prpić: HGspot u plusu nakon 2,5 godine
Da bi ostvarili pozitivnu EBITDA potreban je dnevni promet od oko 330 tisuća kuna, a prosječan dnevni promet HGspota za rujan iznosi 360 tisuća kuna, izjavio je Hrvoje Prpić, savjetnik Uprave tvrtke
HGspot bi prvih devet mjeseci ove godine mogao završiti s pozitivnom EBITDA, najavio je Hrvoje Prpić, savjetnik Uprave HG spota.
"U lipnju ove godine HGspot je nakon dvije i pol godine završio dan u plusu i našem oduševljenju nije bilo kraja, jer smo znali da je to početak povratka u vrh maloprodajnih trgovina informatičkom opremom“, rekao je Prpić. "Iskoristili smo priliku, konkurencije nema i jedan lanac pobrao je vrhnje u cijeloj industriji“.
Od drugog tromjesečja HGspot u prodaji bilježi trendove kakvi su bili uobičajeni u godinama rasta kompanije. Nakon blagog pada u prvom dijelu godine i ljetne stagnacije, s jeseni počinje rast prodaje koji vrhunac doseže u prosincu, najavio je Prpić. Svakog dana HGspot bilježi rast prodaje i prosječan dnevni promet za rujan iznosi 360 tisuća kuna.
"Da bismo ostvarili pozitivnu EBITDA potreban je dnevni promet od oko 330 tisuća kuna, a kako bi pokrili i kamate na zaduženje dnevni promet trebao bi iznositi 530 tisuća kuna“, rekao je Prpić.
Telekomunikacijske usluge smanjili na trećinu
Ukupni dugoročni dug tvrtke iznosi 140 milijuna kuna, a godišnje kamate na taj iznos uz kamatnu stopu od 7 posto su oko 10 milijuna kuna, što neće biti lako vratiti, svjestan je savjetnik Uprave HGspota. "Prije dva, tri mjeseca nisam bio ovako optimističan, međutim prodaja raste, posluje se stabilno, a povjerenje kupaca se vraća. Očekujemo da će nam sljedeća godina biti toliko dobra da ćemo vraćati ili biti blizu toga da vraćamo kamate", rekao je Prpić.
Početkom prosinca HGspot bi trebao isplatiti nešto manje od 50 milijuna kuna duga u komercijalnim zapisima. S obzirom na pozitivne trendove u prodaji Prpić vjeruje da će imatelji komercijalnih zapisa biti otvoreni za dogovor o odgodi isplate.
Za stabilizaciju poslovanja zaslužno je povećanje ulaganja u marketing, konsolidacija prodajnog portfelja i prodajne mreže te smanjenje troškova.
Prodajni portfelj koncentriran je na informatičku opremu, a HGspot više ne sastavlja računala, dok je obim servisiranja smanjen. Najviše se prodaju laptopi, a slijede desktopi te televizori, rekao je Prpić.
Ukinuto je jedinstveno skladište u Zagrebu i sada dobavljači isporučuju robu izravno u trgovine, čime je isporuka do kupca skraćena za dva do tri dana.
Prodaja po trgovinama je ujednačenija, pa promet ne ovisi o jednom prodajnom mjestu. Broj zaposlenih je smanjen, ali sada od 85 zaposlenih 65 radi u prodaji. Zaposlenici se educiraju, a njihovo se znanje testira svakih 15 dana. Takvim pristupom i kadrovskim promjenama promet u nekim trgovinama je udvostručen.
|
Smanjen je vozni park, smanjeni su troškovi najma, ali i plaće te broj zaposlenih. Troškovi za telekomunikacijske usluge smanjeni su, na primjer, na trećinu.
Prpić smatra da prostora za smanjenje troškova ima kod kartičarskih provizija. Zbog visokih provizija tvrtka stimulira prodaju za gotovinu i preko virmana, pa između ostalog uskoro uvodi program lojalnosti za kupce koji plaćaju na takav način.
HGspot ima 16 trgovina, a planira se otvaranje dućana na zapadnom dijelu Zagreba. (Bankamagazin)
|
|
|
|