O marketingu
Seniko studio
Brandovi
05.07.2010. The Economist: Nogomet lansirao prodaju Nikea 39 posto
Nike je uložio milijune kako bi privukao pozornost nogometnih navijača, a recept je uspio jer je prodaja nogometnog programa porasla 39 posto u tri mjeseca do kraja svibnja, čak i prije početka prvenstva

Prodaja Nike nogometnih proizvoda porasla je 39 posto u tri mjeseca do kraja svibnja čak i prije početka prvenstva, piše The Economist.

Adidas, njemački suparnik na tržištu, predviđa da će ove godine prodaja nogometnih proizvoda biti viša 1,5 milijardi eura (1,8 milijardi dolara). To je porast od 25% u usporedbi s 2006. kada je održano prošlo prvenstvo.

Adidas je službeni sponzor prvenstva, a Nike je morao uložiti milijune kako bi privukao pozornost nogometnih navijača.

Lansirao je marketinšku kampanju u koju je uključeno nekoliko nogometnih zvijezda, instalirao je ogromni ekran na jednu od najvećih zgrada u Johannesburgu i otvorio je centar za treniranje nogometa i testiranje na AIDS u Sowetu.

Kompanija je također sponzorirala deset nogometnih momčadi i sve više igrača nosi njihove narančaste kopačke. Mark Parker, izvršni direktor Nikea kaže da je to "najveće i najuspješnije prvenstvo" u njihovoj povijesti.

No, Nike ne želi samo osvojiti veći dio tržišta nogometne odjeće, tenisica i opreme koje je teško 11 milijardi dolara. U širem smislu Nike želi pojačati prisutnost na tržištima u razvoju.

Prošle je godine više od 25 posto prodaje, koja je iznosila 4,8 milijardi dolara, ostvareno u državama u razvoju. Iz Kine je stiglo 9 posto prihoda. Nike želi povećati prodaju na ovim tržištima za dodatnih 3 do 3,5 milijardi dolara do kraja 2015, piše The Economist.

"Nike koristi nogomet kako bi se probio na tržištima u razvoju", tvrdi Eric Tracy, analitičar iz investicijske banke FBR Capital Markets. Čini se da je recept uspješan jer su narudžbe za proizvode u nekoliko sljedećih mjeseci globalno porasle 7 posto i 30 posto na tržištima u razvoju.

Recesija nije znatno pogodila kompaniju kojoj je prodaja u aktualnoj fiskalnoj godini pala samo za 1 posto. Nike je također agresivno smanjio troškove i otpustio otprilike 5 posto radnika.

Kako bi zadržali kupce predstavili su i proizvode u novom izdanju poput laganijih tenisica s boljim zračnim jastucima.

Nike voli strategiju "napada" i u svibnju je objavio svoje planove za sljedećih pet godina. Želi proširiti svoje druge marke kao Converse tenisice i Umbro sportsku odjeću.

Već proizvodi tenisice nazvane Nike+ koje imaju ugrađene senzore za "komunikaciju" s iPodom trkača i pratiti trošenje kalorija. NikeiD, služba koja dopušta kupcima da sami dizajniraju svoje vlastite tenisice, do sada je generirala otprilike 100 milijuna dolara prihoda.
Također, Nike namjerava povećati broj svojih dućana za gotovo 50 posto te će otvoriti više od 250 novih trgovina u narednih pet godina. Želi povećati i online prodaju koja sad iznosi 5 posto ukupnog prihoda. To međutim može biti dvosjekli mač jer izravnom prodajom mogu ugroziti svoje maloprodajne partnere kao što je Foot Locker.

Nejasno je da li će Nike uspjeti postići sve te ciljeve do 2015., no sigurno je da mu idu u korist održavanje Svjetskog nogometnog prvenstva 2014. i Olimpijade 2016. baš u Brazilu koji je rastuće tržište, zaključuje The Economist. (Bankamagazin)

Povezani članci
04.09.12 Vijesti
ShoeBeDo novi partner MultiPlusCard programa
23.03.12 Tvrtke i tržišta
Nike: Dobit porasla 7% na 560 milijuna dolara
08.11.10 Tvrtke i tržišta
Adidas želi povećati prihode na 17 milijardi eura do 2015.
22.11.07 Korisne informacije
Dionice britanskih malotrgovaca sportskom robom pogođene porazom Engleza u nogometu
23.10.07 Tvrtke i tržišta
Američki Nike preuzima britanski Umbro
08.08.07 Tvrtke i tržišta
Adidas u drugom kvartalu povisio dobit
27.06.07 Tvrtke i tržišta
Nike ostvario rekordnu dobit
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa