18.05.2010.
U srijedu otvaranje ponuda za privatizaciju brodogradilišta
Natječaj je raspisan 13. veljače, s rokom podnošenja ponuda do 19. travnja, a Vlada je sredinom travnja produžila rok do 19. svibnja kako bi se potencijalnim investitorima omogućilo dodatno vrijeme za potpuno snimanje stanja i pripremu dokumentacije
U srijedu 19. svibnja, u 14 sati istječe rok za podnošenje ponuda za privatizaciju šest hrvatskih brodogradilišta u većinskom državnom vlasništvu, a ponude će biti javno otvorene u Hrvatskom fondu za privatizaciju.
Natječaj je raspisan 13. veljače, s rokom podnošenja ponuda do 19. travnja, a Vlada je sredinom travnja produžila rok do 19. svibnja kako bi se potencijalnim investitorima omogućilo dodatno vrijeme za potpuno snimanje stanja i kvalitetnu pripremu dokumentacije.
Riječ je o drugom natječaju za privatizaciju hrvatskih brodogradilišta. Do sada je otkupljeno samo 13 dokumentacija, najviše za 3. maj i Brodosplit. Zanimanje su iskazali Rusi, Austrijanci, Nijemci, dvije domaće tvrtke i navodno jedan kupac iz Indije.
Na prvi natječaj iz kolovoza prošle godine stigle su dvije ponude koje Vlada nije prihvatila.
U drugom krugu privatizacije država po posebnim uvjetima, za jednu kunu, prodaje većinske udjele u četiri brodogradilišta - 83,32 posto dionica u riječkom 3. maju, 95,24 posto dionica u Brodotrogiru, 99,54 posto dionica u Brodogradilištu Kraljevica i 99,78 posto dionica u Brodograđevnoj industriji Split.
Po nominalnoj cijeni prodaju se udjeli u dva brodogradilišta - jedan poslovni udjel koji čini sto posto temeljnog kapitala Brodosplit-Brodogradilišta specijalnih objekata po početnoj cijeni 18,16 milijuna kuna, te većinski udjel, od 59,25 posto pulskog Uljanika za kojega je početna cijena 397,49 milijuna kuna.
Natječaji predviđaju nekoliko obveznih uvjeta, pa tako potencijalne kupce obvezuju na izradu i dostavu programa restrukturiranja u trajanju od najviše pet godina.
Kupci moraju priložiti i plan podmirenja obveza brodogradilišta prema bankama koje su osigurane državnim jamstvima te preuzeti obvezu povećanja temeljnog kapitala u novcu iz vlastitih sredstava.
|
Obvezni uvjet je i usklađivanje proizvodnih kapaciteta s onima koje proizlaze iz obveze smanjivanja ukupnih kapaciteta hrvatskih brodogradilišta obuhvaćenih privatizacijom u sklopu kompenzacijskih mjera dogovorenih s Europskom komisijom.
Ponuditelji će morati ponuditi i iznos koncesijske naknade za korištenje pomorskog dobra, preuzeti obvezu zadržavanja na snazi kolektivnih ugovora, izraditi procjenu potrebnog broja i strukture zaposlenih po završetku restrukturiranja.
Sindikalni čelnici, koji su cijelo vrijeme tražili da eventualni neuspjeh privatizacije ne završi stečajem brodogradilišta i gašenjem brodograđevne djelatnosti, očekuju od uprava realne i održive planove poslovanja u slučaju da se ponovno ne pronađu kupci. (Hina, Bankamagazin)
|
|
|
|