17.05.2010.
Prodaja vozila u Europi u travnju pala 7,4 posto
Ovo je prvi pad prodaje novih automobila u deset mjeseci, a uzrokovalo ga je ukidanje državnih poticaja za kupovinu. Najveći pad od 31,7 posto na godišnjoj razini ima Njemačka
Prodaja novih vozila u Europi pala je u travnju prvi put u 10 mjeseci, odražavajući postupno gašenje programa poticaja, a dodatni je pritisak generirala i dalje teška gospodarska situacija, objavilo je udruženje ACEA.
Vlade većine velikih europskih tržišta automobila pokrenule su u prvom dijelu prošle godine programe poticaja za pomoć krizom pogođenim proizvođačima vozila, potičući prodaju ali su oni u međuvremenu ugašeni ili su u postupku gašenja.
Europsko tržište automobila smanjilo se tako u travnju za 7,4 posto, uz registrirani novi 1.134.701 automobil.
"U prvim mjesecima ove godine vlade su ukinule svoje programe poticaja ili ih upravo ukidaju a gospodarska je situacija i dalje teška", priopćio je ACEA.
Njemačka, čiji je program poticaja završio u rujnu, zabilježila je najveći pad registriranih novih vozila na godišnjoj razini, za 31,7 posto.
Francuska, čiji je program poticaja još uvijek na snazi, iako u smanjenom obujmu, zabilježila je 1,9-postotni rast broja registriranih novih vozila.
U prva četiri mjeseca ove godine registracije u Europi porasle su za 4,8 posto na godišnjoj razini ali i pale za 11,6 posto u usporedbi s prva četiri mjeseca 2008, prije krize.
Podaci ACEA-e pokazali su da je japanski Nissan Motor ostvario u travnju 38,3-postotni rast registracija u odnosu na isti mjesec prošle godine. Ostali dobitnici bili su Kia s rastom registracija za 8,9 posto, BMW s rastom od 13,1 posto i Renault koji je zabilježio 8,7 posto više novih registracija.
Volkswagen, najveći europski proizvođač automobila, zabilježio je u travnju pad za 7,7 posto na godišnjoj razini, a Fiat Grupa za 27,3 posto dok je prodaja GM grupe pala za 19,1 posto a Toyote za 20,7 posto. (Hina, Bankamagazin)
|
|
|
|