Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
17.05.2010. GfK: Rast tržišta tehničkih proizvoda i elektronike u zapadnoj Europi
U Njemačkoj, Italiji i Francuskoj to je tržište zabilježilo rast od 4 posto

Prema rezultatima istraživanja „GfK TEMAX® Western Europe“ već je četvrti kvartal prošle godine pokazao rast potrošnje (skromnih 0,5%) na području tehničkih proizvoda i elektronike. U tome su prednjačile Njemačka, Francuska i Italija (+ 4%). Manja tržišta poput Austrije, Belgije, Švedske također su imala rast ali nešto manji. No, na razini cijele 2009. godine ovo je tržište imalo pad od oko 5 posto.

Pomenuto istraživanje kontinuirano prati tržište trajnih dobara (kućanski aparati, uredska oprema i elektronika), a podaci o prodaji se prikupljaju putem panela trgovina od 200.000 prodavaonica u svijetu.

Zadnji kvartal prošle godine zabilježio je najveći rast IT tržišta (+4,2%) u Zapadnoj Europi. Rasla je i prodaja velikih kućanskih aparata (+2,2%) a slijede ih mali kućanski aparati (+1,8%). Oporavak još nije pokazao sektor uredske opreme i foto-grupacija.

Pozitivni trendovi u IT sektoru odraz su novih kupovina prijenosnih računala, te fleksibilno/mobilno osiguranje pristupa Internetu a izgleda da će to biti i osnovna značajka u 2010. godini. U nekim zemljama, poput Francuske i Njemačke došlo je i do daljnje zamjene starih stolnih računala novima pa je i ta kategorija u porastu.

Kod novih nabavki velikih kućanskih aparata osnovni pokretač je nabavka energetski učinkovitih proizvoda. Tako su zemlje poput Austrije i Švedske već u zadnjem kvartalu prošle godine imale dvoznamenkasti rast prodaje ovih uređaja.

Iza njih slijede Njemačka, Italija i Francuska. U Austriji je, posebno zbog dobivanja povrata od 100 eura po kupnji uređaja, došlo do većeg skoka kupnje hladnjaka i frizera s oznakom A++.

Prodaja malih kućanskih aparata porasla je posebno u vrijeme božićnih blagdana (+1,8%) i to naročito u Njemačkoj, Francuskoj, Španjolskoj i V. Britaniji. Ističe se prodaja aparata za tople napitke (posebno kava) te nove generacije usisavača – ekološki modeli s niskom voltažom i velikim učinkom usisavanja.

Potrošačku elektroniku gura rast televizora ravnih ekrana koja čini gotovo polovicu prodaje u ovom sektoru. Kvalitetna slika (Full HD) nagnala je potrošače da nabavljaju drugi ili treći televizor za svoje kućanstvo. Za 2010. godinu predviđa se daljnje pozitivne pomake prvenstveno zbog LED tehnologije.
Sektor uredske opreme ima pad od -2,6% u prošloj godini premda postoje velike razlike po zemljama. Po pozitivnim trendovima vode Nizozemska, Italija i Švedska; slijede Belgija i Francuska dok ostali imaju negativan trend.

Tržište foto opreme je još uvijek u negativnom trendu. U 2010. godini se očekuje neke inovacije na proizvodima koje bi mogle potaknuti pozitivne pomake.


Tržište telekomunikacija je imalo pad od – 3,2% u prošloj godini a pozitivni se pomaci sada očekuju zbog interesa potrošača za „smartphones“ i „touchscreens“.

Tako se, na primjer, u Njemačkoj u prvom kvartalu ove godine na šest mobilnih telefona kupovao jedan „smartphone“ - kao moderno multifunkcionalno sredstvo sa zabavnim sadržajima - ovi telefoni postaju vrlo primamljivi kupcima.

Posebnu privlačnost daje im „touchscreen“, integrirani GPS hardver i otvoreni operativni sistemi.

Povezani članci
17.07.15 Tvrtke i tržišta
Electrolux poslovao s dobiti u drugom tromjesečju
02.05.12 Vijesti iz svijeta
Europljani štede na tehničkim uređajima
23.04.12 Tvrtke i tržišta
Philips ostvario rast dobiti za 80 posto
17.04.12 Trgovina na malo
Ikea će prodavati i potrošačku elektroniku
03.02.12 Vijesti iz svijeta
Kvartalni gubitak Panasonica 2,6 mlrd dolara
17.01.12 Financije i gospodarstvo
Deloitte: Usprkos krizi, rast će prodaja potrošačke elektronike
11.07.11 Trgovina na malo
Tržište tehničkih proizvoda široke potrošnje u Zapadnoj Europi polagano raste
14.06.11 Trgovina na malo
Technomax u blokadi
08.06.11 Trgovina na malo
PD: Europatrade i dalje lider u prodaji, ali je Konikom sve bliže
12.03.11 Vijesti
Kako potrošača vratiti u središte interesa?
18.02.11 Tvrtke i tržišta
Miele u Hrvatskoj uložio 22 mil. kuna
15.12.10 Neprehrambeni proizvodi
Zlatna jesen za tržište tehničkih proizvoda u Njemačkoj
04.12.08 Vijesti
GfK o tržištu kućanskih aparata
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa