06.05.2010.
Camel i Winston opet u Hrvatskoj
Foto: Cropix
Očekuje se da će prodaja Japan Tobacco Internationala u sljedećih pet godina iznositi 120 milijuna eura, a početni je cilj dosegnuti 5 posto udjela na hrvatskom tržištu
Japan Tobacco International (JTI), članica treće najveće svjetske duhanske industrije Japan Tobacco Inc. ulazi na hrvatsko tržište, za početak s brandovima Winston i Camel, objavili su u četvrtak predstavnici kompanije čija je prodaja lani bila vrijedna 28 milijardi USD, a drži 10,5 posto udjela na globalnom tržištu.
Kako je kazao regionalni direktor JTI Martin Braddock, sa zagrebačkom tvrtkom Fibis sklopili su ugovor o distribuciji vrijedan 120 milijuna eura. Toliko, naime, iznosi očekivana prodaja u Hrvatskoj u sljedećih pet godina, a procjene su da bi u tom razdoblju u hrvatski proračun trebalo doteći više od 90 milijuna eura.
Također je najavio da ulazak JTI na hrvatsko tržište znači i otvaranje 50 novih radnih mjesta, kako u zagrebačkom uredu Japan Tobaccoa, tako i kod distributera. Naime, uz Fibis, njihove brandove distribuirat će i tvrtke Bijelić iz Osijeka, Logista iz Splita i Dik iz Rijeke.
Siniša Trbojević koji će voditi zagrebački ured kazao je kako će "pokušati ostvariti poslovni odnos i s Tiskom i Inovinama i ponuditi im suradnju". Za početak Japan Tobacco želi osvojiti 5 posto hrvatskog tržišta.
Predstavnici JTI kazali su kako spremno dočekuju rast poreza na duhanske proizvode i postroženje propisa o pušenju. U Hrvatskoj pak očekuju stabilne i predvidive uvjete poslovanja i pravednu tržišnu utakmicu, kazali su. «Kako se Hrvatska približava EU, tako se tako se tržište standardiziralo u pogledu trošarina, a očekujemo da će se standardizirati i ostali zakoni i propisi», napomenuo je Braddock.
Zamjenik glavnog izvršnog direktora JTI Yashushi Shingai najavio je kako su u Hrvatsku stigli s ambicioznim planom dugoročnog rasta i razvoja poslovanja.
«S obzirom da je sjedište naše matične tvrtke u Japanu, te na činjenicu da kotiramo na Tokijskoj burzi, vjerujemo da će ovaj korak Japan Tobacco Interanationala potaknuti i druge japanske investitore na ulaganje u Hrvatskoj», kazao je Shingai.
Trenutačno JTI na hrvatskom tržištu nudi duhan za motanje, a od kraja travnja na tržištu su dostupne i njihove cigarete, koje se inače prizvode u njemačkom Trieru.
|
Japan Tobacco International, međunarodna je duhanska divizija Japan Tobacco Inc.-a osnovana 1999. kada su za 8 milijardi USD kupili međunarodne duhanske pogone američke multinacionalne kompanije R.J. Reynolds. Glavni ured kompanije je u Ženevi, zapošljava 25.000 ljudi, ima 26 tvornica i 5 istraživačkih razvojnih centara. Ističu da su najbržerastuća duhanska kompanija u svijetu, a njihovi se brandovi prodaju u više od 120 zemalja. U regiji zapošljavaju oko 400 ljudi, od čega 10 u zagrebačkom uredu. Također, kako je istaknuo Yasushi Shingai, od pet najprodavanijih brandova u svijetu, tri su iz portfelja Japan Tobaccoa - Winston, Mild Seven i Camel. Japan Tobacco je u 50-postotnom vlasništvu japanske Vlade. (Bankamagazin)
|
|
|
|