Seniko studio
Broj 2/2010
Izdvajamo iz broja:
Broj 2-2010 - Ante Gavranović
Naša trgovina - Stipan Bilić
Mjere Vlade nastavak su deindustrijalizacije - (H)
Ususret Nacionalnom savjetovanju o gospodarstvu - Odjel za odnose s javnošću i protokol
Uspješna međunarodna suradnja - HBOR
CIP 2007-2013 Program za inovacije i konkurentnost Europske unije - EEN
Razvoj ruralnog turizma kroz predpristupne fondove EU-a i kroz proces prekogranične suradnje - Domagoj Vidaković, MBA
Tvornice menadžerima - sloboda vlasnicima - Boris Vukić
„Mjesto pod suncem” u konkurentskom okruženju - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
Promocija hrvatskog izvoza i podrška hrvatskim izvozno orijentiranim tvrtkama
APIU
Agencija za promicanje izvoza i ulaganja, prema istraživanju Svjetske banke, koje je provela između 181 nacionalne agencije, rangirana je među 25 najuspješnijih agencija u svijetu u promociji svojih zemalja za 2009. godinu.
Uzimajući u obzir veliku važnost izvoza i njegovog utjecaja na cjelokupno gospodarstvo, Agencija za promicanje izvoza i ulaganja, kroz rad Sektora za podršku izvoznicima usmjerava svoje aktivnosti na promociju hrvatskog izvoza kao i pružanje podrške hrvatskim izvozno orijentiranim tvrtkama.

U tom smislu, tijekom 2009. godine i u 2010. g. Agencija aktivno sudjeluje u iniciranju i organizaciji brojnih aktivnosti od gospodarsko promotivnih posjeta u inozemstvo, zajedničkih nastupa hrvatskih tvrtki na međunarodnim sajmovima i izložbama pa do organizacije seminara i savjetovanja o mogućnostima izvoza i uvjetima poslovanja na stranim tržištima.

Početkom godine, uz znatnu financijsku potporu Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva i Agencije za promicanje izvoza i ulaganja, organiziran je nastup hrvatskog Klastera male brodogradnju na sajmu BOOT 2010 u Duesseldorfu u Njemačkoj.

Zajedničkim nastupom svojih članica na najvećem međunarodnom sajmu plovila, jahti i prateće opreme na kopnu, Klaster male brodogradnje doživio je izuzetan međunarodni gospodarski uspjeh kako u smislu materijalno vidljivih poslovnih rezultata kroz izravnu i ugovorenu prodaju plovila na sajmu, velikog broja ugovorenih zastupstva u Europi, tako i u smislu percepcije hrvatske male brodogradnje kao propulzivne, međunarodno konkurentne i izvozno potentne grane hrvatskog gospodarstva.
Sani Ljubunčić
Sani Ljubunčić
Krajem veljače 2010. Agencija je organizirala četvrti puta za redom zajednički nastup hrvatskih tvrtki i institucija na najvećem ICT sajmu – CeBIT 2010 u Hannoveru u Njemačkoj. Ovogodišnji koncept nastupa stavio je naglasak na inovacije, suradnju i potporu te se pokazao kao izuzetno uspješan jer su ostvareni brojni kontakti s potencijalnim krajnjim korisnicima ali i sa partnerima i investitorima.

Ni malo ne zaostajući za tvrtkama koje su prezentirale svoja brojna inovativna rješenja, svoj nastup su izvrsno iskoristile i tvrtke koje su se predstavile u dijelu koji je dao naglasak na suradnju. Ovogodišnja delegacija na CeBIT-u je bila najbrojnija do sada, a organizaciju su većim dijelom i ovoga puta sufinancirale institucije Republike Hrvatske a sve radi povećanja izvoza hrvatskih ICT proizvoda i usluga te privlačenja izravnih ulaganja u ICT sektor.

U ožujku 2010. u organizaciji APIU i Hrvatske gospodarske komore (HGK), sedam hrvatskih tvrtki predstavilo se i na međunarodnom sajmu prehrane Alimentaria u Barceloni u Španjolskoj. Iznimna važnost ovog sajma koji se održava redovito svake dvije godine očituje se u mogućnosti izravnog promicanja i predstavljanja kvalitetnih hrvatskih tvrtki i proizvoda.

Samim sudjelovanjem na ovakvom sajmu otvara se veliki prostor proširenja izvoznih programa hrvatskih proizvođača iz prehrambene industrije na španjolsko i ostala svjetska tržišta.
Vlada RH i ove godine donijela je operativni plan poticanja malog i srednjeg poduzetništva koji je prilagođen kriznim gospodarskim uvjetima, a prioritet je stavljen na poticanje konkurentnosti i inovacija, novih tehnologija, jačanje tržišne pozicije gospodarskih subjekata, modernizaciju i očuvanje radnih mjesta, kao i na mjere za održanje i oporavak malog gospodarstva.

U okviru Operativnog plana odobreno je 53.635.160 kuna za provedbu Programa poticanja međunarodne konkurentnosti i internacionalizacije RH. Cilj ovog programa je jačanje međunarodne konkurentnosti hrvatskog gospodarstva kroz poticanje razvoja kapaciteta tvrtki usmjerenih ka internacionalizaciji poslovanja.

Tijekom 2009. godine Agencija je kao jedan od dionika u provedbi Programa jačanja međunarodne konkurentnosti i internacionalizacije gospodarstva RH aktivno sudjelovala u radu Povjerenstva za dodjelu bespovratnih potpora.

U Projektu jačanja međunarodne konkurentnosti ukupno je dodijeljeno 159 potpora u iznosu 35,6 milijuna kn dok je u okviru projekta internacionalizacije hrvatskog gospodarstva ukupno dodijeljeno 55 potpora (uključeno preko 400 tvrtki) u iznosu 4 milijuna kn.

Izdvajamo iz broja:
Broj 2-2010
Naša trgovina
Mjere Vlade nastavak su deindustrijalizacije
Ususret Nacionalnom savjetovanju o gospodarstvu
Uspješna međunarodna suradnja
CIP 2007-2013 Program za inovacije i konkurentnost Europske unije
Razvoj ruralnog turizma kroz predpristupne fondove EU-a i kroz proces prekogranične suradnje
Tvornice menadžerima - sloboda vlasnicima
„Mjesto pod suncem” u konkurentskom okruženju
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa