30.09.2006. (Davor Verković)
Za turizam dogodine 220 milijuna kuna
Dogodine se očekuje do dva posto više turista i tri do pet posto veća zarada
»Bez poticanja novih ulaganja u kapacitete nije realno očekivati ni velike skokove«, smatra Ostojić
Letvica turističkih očekivanja za sljedeću godinu, objavljena ovih dana tijekom Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, postavljena je kao i prethodnih godina - optimistički oprezno.
Plan je da sezona 2007. što se fizičkog obujma prometa tiče bude ista kao aktualna, odnosno do dva posto bolja. Zarada bi trebala rasti od tri do pet posto. Procjenjuje se da će nas do kraja ove godine posjetiti deset milijuna turista, a da će prihod iznositi šest milijardi eura. Nagodinu bi se, dakle, od turizma moglo zaraditi do 300 milijuna eura više. Proračun Hrvatske turističke zajednice nagodinu bi trebao iznositi 220 milijuna kuna, od čega bi 90 milijuna trebao osigurati Državni proračun.
Je li plan neambiciozan, pitali smo Veljka Ostojića, predsjednika Turističke zajednice Istarske županije, poznatog i po tome što je u vrijeme dok je bio doministar turizma pokušavao uvesti novine u nacionalnu promidžbu.
»Bez poticanja novih ulaganja u kapacitete nije realno očekivati ni velike skokove. Našem turizmu nedostaje kvalitetnih kreveta, ovo što se preuređuje na višu kategoriju u pravilu nudi i manje kreveta nego dosad. Što se proračuna od 220 milijuna kuna tiče moj je odgovor - novca nikada dosta. I dvostruko više novca lako bi se potrošilo, ako znamo da se zaoštrava utakmica na mediteranskom receptivnom tržištu. No ako država zaista da tih 90 milijuna kuna, s tim se može napraviti kvalitetna promidžba« rekao nam je Veljko Ostojić.
Ambiciozniji planovi, dakle, mogu se očekivati tek onda kada počne cjelokupan novi proces - i novi hotelski kreveti i novi niskotarifni prijevoznici i volja za drukčijim pristupom turizmu, duljim sezonama... Što se eventualno novih tehnika oglašavanja tiče, Ostojić najviše očekuje od novog Strateškog plana hrvatskog turizma koji bi trebao izaći sljedeće godine i obuhvatiti razdoblje do 2012.
Jedan od najboljih poznavatelja stanja, promidžbenog rata na području glavnih emitivnih država, Selimir Ognjenović, direktor münchenskog turoperatora I.D.Riva Toursa, tvrdi kako bi bilo bolje da se naprave specifični planovi za pojedina tržišta.
»Hrvatska je ovisna o primarnim tržištima, a ove smo godine vidjeli kako je bilo teško dovući Nijemca na našu obalu. Siguran sam da ćemo ukupno imati podbačaj iz Njemačke, a nije isto ako imate, recimo, desetpostotni pad s tržišta s kojeg vam godišnje dođe milijun i pol gostiju, ili s onog gdje godišnje imate sto tisuća gostiju. Porast broja turista iz skandinavske zemlje nikako ne može anulirati pad Njemačke, Italije ili Češke, toga svi moramo biti svjesni« ističe.
|
Dodaje kako se sva tržišta moraju dobro izanalizirati, pogotovo primarna. Njegov I.D.Riva Tours ove će godine imati nešto više gostiju nego 2005. ali, tvrdi, uz strahovite napore i svakakva snalaženja. Borba za emitivne goste za sezonu 2007., predviđa, bit će još bespoštednija od ove.
Izvor: Vjesnik.hr
|
|
|
|