01.04.2010.
Rad na crno najveći problem prijevoznika
Ceh prijevoznika Hrvatske obrtničke komore (HOK), organizirao je jučer u Zagrebu 3. Susret prijevoznika, na kojem se okupilo više od 120 pripadnika struke i predstavnika nadležnih institucija i komorskog sustava.
Ceh prijevoznika HOK-a okuplja oko 10.000 obrtnika koji se bave nekim od vidova prijevozništva - prijevoz putnika autobusima, taksi prijevoz, prijevoz izletnika brodovima i prijevoz tereta.
Predsjednik Organizacijskog odbora i potpredsjednik HOK-a Marijan Perica i predsjednik Ceha prijevoznika Vladimir Celiščak iznijeli su glavne probleme prijevozničke struke, dok su predsjednik Sekcije taksi prijevoznika Juraj Šnidarić, predsjednik Sekcije prijevoza putnika Mario Pražen te predsjednik Sekcije brodara Valter Grubica govorili o specifičnim problemima s kojima se suočavaju u poslovanju.
Perica je tom prilikom naglasio kako je ovaj događaj prilika da sudionici skupa izađu sa zajedničkim stavovima i zaključcima u cilju da se napravi iskorak u vezi zakonske regulative i položaja prijevoznika.
Predsjednik Sekcije taksi prijevoznika, Juraj Šnidarić, izrazio je zadovoljstvo što su taksisti uspjeli izboriti izmjene Zakona o cestovnom prijevozu u dijelu koji se tiče njihove djelatnosti.
„Pohvalio bih rad Hrvatske obrtničke komore koja je bila i jest servis u svim našim zahtjevima i prohtjevima i bez tih ljudi naš rad ne bi bio moguć, rekao je Mario Pražen, predsjednik Sekcije prijevoza putnika ističući problem prijevoza kombijima i rada na crno.
Dodao je kako će od nadležnog ministarstva i inspekcijskih službi tražiti da se nađe rješenje za problem kombi prijevoza koji su u prijevozu putnika najveći gorući problem.
"Pohvalio bih hrvatsku Vladu radi postignute odgode u pitanju kabotaže. Borili smo se za prijelazno razdoblje u kojem bi obnovili flotu i bili konkurentni u vlastitom dvorištu. Tražili smo 10 godina odgode, a dobili smo 5 godina– razdoblje u kojem bi mogli obnoviti domaću flotu nepovratnim sredstvima i tako bili konkurentni nakon ulaska u EU", istaknuo je Pražen.
Grubica je kao problem istakao i nesudjelovanje predstavnika malih brodara u radu Upravnih vijeća lučkih uprava, dodavši kako tamo sada sjede ljudi koji nisu u struci. Brodari također traže da se riješi i problem goriva, kao što je riješen s ribarima.
Dražen Breglec, državni tajnik za promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture u uvodnom dijelu susreta istaknuo je kako je Ministarstvo u suradnji i sinergiji s HOK-om djelovalo na svim područjima vezanim za prijevoznike. Primjerice, u cestovnom prijevozu realiziran je strateški proces obnavljanja voznoga parka.
|
"Dobro smo odigrali prvo poluvrijeme, a tako će biti i u drugom", optimističan je Breglec. Naglasio je kako će se kroz nove programe još više utjecati na bolji položaj prijevozništva te dodao kako se mora ulagati u konkurentnost hrvatskog prijevozništva, s obzirom na skori ulazak Hrvatske u EU.
Što se tiče malih brodara rekao je kako je nakon upornog pregovaranja EU komisija prihvatila hrvatska stajališta i predložila odgodu od 5 godina, vrijeme dovoljno da se flota obnovi i postane konkurentnom.
Na 3. Susretu prijevoznika, kroz stručna izlaganja i raspravu, razmotreno je više područja vezanih uz obavljanje prijevozničke djelatnosti, među kojima su: Zakon o mobilnim radnicima, primjena i utjecaj na poslovanje; Problem naplate prijevozničke usluge; Rad na crno, nelojalna konkurencija i organizacija građevinskog prijevoza; Adekvatno zakonsko definiranje prijevoza kombi vozilima (8+1); Problematika autotaksi prijevoza u RH; Zaštita brodara po pitanju kabotaže, goriva i ulazak brodara u Upravna vijeća lučkih uprava.
Domaćin 3. Susreta prijevoznika bila je Obrtnička komora Zagreb, a pokrovitelj Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
|
Temeljem uvodnog izlaganja predsjednika Ceha prijevoznika HOK_a Vladimira Celiščaka, izlaganja ostalih sudionika te rasprave i iznijetih prijedloga na skupu, prihvaćeni su slijedeći zaključci:
1. Potaknuti zajedničke i koordinirane aktivnosti prijevoznika i nadležnih institucija protiv svih vidova rada na crno u prijevozu kao što su primjerice : ilegalni prijevoznici koji ne posjeduju licenciju/ dozvolu, obavljanje ilegalnog prijevoza vozilima registriranim za “vlastite potrebe.
2. Predlažemo da se naplata potraživanja zakonski regulira na rok od 30 dana.
3. Traže se izmjene članaka 154. Zakona o sigurnosti prometa na cestama - novčanom kaznom za prekršaj treba kazniti i izvršioca utovara koji postupi suprotno odredbama. Predloženom odredbom predviđa se kazna i za izvršioca utovara, koji bi na taj način odgovarao kao i vozač zbog prevelikog opterećenja vozila.
4. Izmjenom Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, lokalnim samoupravama potrebno je ostaviti ostaviti mogućnost ograničenja broja dozvola za obavljanje djelatnosti taksi prijevoza, ovisno o broju stanovnika na području jedinice lokalne samouprave, turističkim kretanjima i prometnoj infrastrukturi, te uključiti taksi prijevoznike u donošenje cijena taksi prijevoza na svom području.
5. Predlaže se oslobađanje obveze polaganja ispita o stručnoj osposobljenosti za autotaksi prijevoznike sa više od 5 godina iskustva u organizaciji autotaksi prijevoza.
6. Raspisati natječaj za subvencije za nabavku EURO 5 vozila u 2010.g. do 1.7.2010.g. - Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. U 2009.g. Programom se znatno pomoglo poduzetnicima u poboljšanju ekoloških standarda njihovih vozila, što im je znatno otežano zbog nastanka globalne financijske krize i nemogućnosti realizacije povoljnih kredita i kamatnih stopa za tu namjenu.
7. Predlaže se ukidanje naknade za parkirališta koju plaćaju prijevoznici prilikom carinjenja robe. Prijevoznici na carinske terminale dolaze cariniti robu, a ne parkirati svoja vozila, te im plaćanje naknade pretstavlja nepotreban trošak.
8. Predlaže se ukidanje različitih zona rizika obveznog osiguranja vozila .
9. Predlaže se prolongacija obveze polaganja ispita o stručnoj osposobljenosti od dvije godine - s obzirom da se približava 2.6.2010.g. kada je propisan rok za sve prijevoznike da reguliraju stručnu osposobljenost.
10. Nužna je zaštita malih brodara odgodim prijelaznim razdobljem od 10 godina za kabotažu prilikom ulaska u EU i oslobađanje od plaćanja trošarina na energente koji se koriste za pogon brodova.
11. Potrebno je u rad Upravnih vijeća lučkih uprava aktivno uključiti predstavnike malih brodara i omogućiti ulazak predstavnika izletničkih brodar u tijela Hrvatskog registra brodova.
|
12. Pregled izdanih transportnih dozvola po prijevoznicima javno objavljivati svaka tri mjeseca, a ne kao do sada svakih šest mjeseci.
13. Domaćinstvo slijedećeg susreta prijevoznika HOK-a utvrditi će se na sljedećoj sjednici Ceha prijevoznika HOK-a.
|
|
|
|