18.03.2010.
Puljić: U Hrvatskoj su obiteljske tvrtke stigmatizirane
Postoji stigma da su dobre kompanije samo one koje su u vlasništvu velikog broja dioničara, Agrokor se ne srami reći da je obiteljska kompanija, rekla je Ljerka Puljić, starija izvršna dopredsjednica Agrokora na konferenciji 'Budućnost obiteljskih tvrtki'
"Agrokor se ne srami reći da je obiteljska kompanija, dok se uglavnom u Hrvatskoj negativno gleda na obiteljske tvrtke. Postoji stigma da su dobre one koje su u vlasništvu velikog broja dioničara", rekla je Ljerka Puljić, starija izvršna dopredsjednica Agrokora na 2.međunarodnoj konferenciji 'Budućnost obiteljskih tvrtki' koja se u organizaciji tjednika Lider održava u četvrtak u Zagrebu.
Ističući obiteljski karakter Agrokora kazala je da kada viši menadžment raspravlja o strateškim idejama, često dolaze i obiteljski unuci te uče o kompaniji.
Osim toga, vodi se računa i o nasljeđivanju kompanije, za što se Ante Todorić ozbiljno priprema već dugo vremena. Postoji jasan plan transfera nasljeđivanja koji se već 10-ak godina ostvaruje, kazala je Puljić.
Temi nasljeđivanja obiteljskog biznisa, jedan dio svog izlaganja posvetila je i prof. dr. Slavica Singer, predsjednica Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća (CEPOR), kazavši da dok u Hrvatskoj ne postoji ni opće prihvaćena definicija obiteljskog biznisa ili statističko praćenje, u Nizozemskoj sama vlada na razne načine potiče obiteljski biznis.
Tako vlasniku obiteljskog biznisa koji navrši 55 godina pošalje pismo u kojem ga poziva da imenuje nasljednika, jer ipak samo se 30 posto obiteljskih biznisa nastavi u drugoj generaciji.
Obiteljske kompanije čine 60 posto svih poduzeća u EU, te 40-50 posto svih zaposlenih u Uniji, a glavna razlika je u osjećaju za rizik, kaže Singer. "U obiteljskim kompanijama puno je jasnija slika što će se dogoditi u slučaju loše odluke".
Inače, Japan ima više od sto tisuća obiteljskih kompanija koje su starije od sto godina, a najstarija američka je Avedis Zildjian koja je osnovana još 1623. godine. Najpoznatije danas su ipak imena poput Walmarta, Heinekena, Forda, News Corporated, BMW, Samsunga ili Fiata.
Zbog velike potrebe da se pomognu obiteljske tvrtke u Hrvatskoj, Damir Kuštark iz Hrvatske udruge poslodavaca najavio je i osnivanje HUP-ove Udruge obiteljskih tvrtki, čija se osnivačka Skupština planira za kraj travnja. (Bankamagazin)
|
|
|
|