10.03.2010.
Njemačka donijela novu strategiju za izvoz prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda
Njemačka je treći svjetski izvoznik prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda, nakon SAD-a i Nizozemske
Cijeni se da je izvoz u 2009. godini bio viši od 49 mlrd eura i time porastao za 5,4% u odnosu na prošlu godinu, te čini 20% ukupnog izvoza Njemačke.
Samo je u periodu od siječnja do studenog lani izvoz mesa i mesnih proizvoda bio 6,6 mlrd eura (rast 0,9%), a mlijeka i mliječni proizvoda 5,6 mlrd eura (za 16,2% manje nego u 2008. godini).
Usprkos tome, robna razmjena s Austrijom ovih proizvoda bilježi rast. Promet mesa iznosio je 558,6 mil eura, prozvoda od brašna i žitarica 415,9 mil eura, kakao i čokoladnih proizvoda 220,2 mil eura, sira 211,8 mil eura te proizvoda od mlijeka (bez sira) 179,7 mil eura.
Promet navedenih roba sa zemljama regije dosegao je nešto više od 3,4 mlrd eura. Od toga najveći iznos (1,26 mlrd eura) otpada na Češku, slijede Mađarska sa 695 milijuna eura, Rumunjska (507), Slovačka (299), Hrvatska (202), Bugarska (153), Srbija (70), te BiH s 48 milijuna eura.
Gunter Beger, voditelj ureda za međunarodne projekte u Saveznom ministarstvu za prehranu, poljoprivredu i zaštitu potrošača Njemačke, istaknuo je sve to na tiskovnoj konferenciji održanoj 2. ožujka u Beču predstavljajući novi koncept marketinga njemačkih prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda, a u organizaciji Njemačko-austrijske industrijske i trgovačke komore i ureda komore iz Češke, Slovačke, Mađarske, Slovenije, Hrvatske, BiH, Srbije, Bugarske i Rumunjske.
U svjetlu novih ekonomskih i razvojnih koncepata, s ciljem ne samo zdržavanja vodeće pozicije u izvozu prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda, Njemačka je definirala novu izvoznu stratergiju u suradnji s Ministarstvom i Njemačkom komorom. U tom pravcu kandidirani su projekti usmjereni na pojedina tržišta.
U 2010. godini projekt bio-proizvoda usmjeren je na tržište Mađarske i Austrije, dok su konditorski proizvodi usmjereni na Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu. Na Hrvatsku su posebno usmjerni i projekti vezani uz meso i mesne proizvode, dok su mliječni proizvodi u većini predviđeni za tržišta Srbije i BiH.
|
Bitni faktori uspjeha njemačkih prehrambenih proizvoda su visoka razina kvalitete, pozitivan imidž, dobar omjer cijene i kvalitete te privlačna prezentacije proizvoda i ambalaža.
Međutim, svijest o visokoj razini kvalitete nije dovoljna da se prehrambeni proizvodi etabliraju na inozemnim tržištima. Za uspješan nastup na inozemnim tržištima potrebne su iscrpne informacije, zadovoljavanje različitih uvjeta i velika ulaganja.
Novi pristup marketingu proizvoda
Budući da je nakon ukidanja Centralnog društva za marketing njemačkih agrarnih proizvoda CMA početkom 2009. njemačkoj prehrambenoj industriji na značajnim ciljnim tržištima nedostajao važan partner, njemačko Ministarstvo za prehranu, poljoprivredu i zaštitu potrošača i Udruženje njemačkih industrijskih i trgovinskih komora DIHK surađivat će u budućnosti na odabranim inozemnim tržištima.
Pri tome Njemačke inozemne trgovinske komore (AHK) preuzimaju savjetodavnu ulogu te vode brigu o njemačkim poduzećima iz poljoprivrednog i prehrambenog sektora.
Njemačka trgovinska komora u Austriji koordinira aktivnosti Njemačkih inozemnih komora u srednjoj i istočnoj Europi.
Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora (DKIHK) je preuzela ulogu partnera za njemačka poduzeća koja su zainteresirana za hrvatsko tržište.
Obrnuto DKIHK pruža podršku hrvatskim poduzećima koja žele nastupiti na njemačkom tržištu ili surađivati s njemačkom prehrambenom industrijom.
DKIHK raspolaže širokim spektrom informacija o oba tržišta te poznaje strukture trgovine. Zahvaljujući izvrsnoj umreženosti s njemačkim i hrvatskim poduzećima i institucijama DKIHK ima pristup brojnim donositeljima odluka.
|
U spektar usluga usmjerenih na njemačku prehrambenu industriju DKIHK izrađuje analize tržišta, organizira različite projekte za upoznavanje uvjeta za nastup na hrvatskom tržištu te delegacijska putovanja i kooperacijske burze.
Projekti Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore u 2010. godini Od 05. do 07. svibnja 2010. godine DKIHK provodi projekt za upoznavanje uvjeta na hrvatskom tržištu usmjeren na njemačka poduzeća iz industrije slatkiša.
Projekt se održava u suradnji s Njemačkom trgovinskom komorom u Austriji i udruženjem German Sweets. U sklopu projekta održat će se poludnevni stručni seminar o okvirnim uvjetima na hrvatskom tržištu te poludnevni
stručni seminar o tržištima Bosne i Hercegovine i Slovenije.
Na seminarima će lokalni stručnjaci njemačkim poduzećima iz prve ruke pružiti detaljne informacije o pravilnicima i uvoznim odredbama, distribucijskim kanalima, logistici i ponašanju potrošača.
U nastavku održati će se za zainteresirana hrvatska poduzeća, predstavnike trgovine, uvoznike i ostale potencijalne partnere degustacija slatkog asortimana njemačkih proizvoñača.
U rujnu 2010. godine održati će se projekt poticanja suradnje za njemačka poduzeća iz mesne i mesoprerađivačke industrije u Hrvatskoj. Tom će se prilikom njemački sudionici predstaviti hrvatskoj stručnoj publici i potencijalnim partnerima.
|
|
|
|