Seniko studio
Vijesti
03.02.2010. HOK: Novi zakon otežao položaj autotaksi prijevoznika
Novim zakonskim rješenjem nelojalnoj konkurenciji širom su otvorena vrata, smatraju iz HOK-a

Nedavnim izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu taksisti su stavljeni u posebno težak položaj zbog čega će se tražiti korekcija zakona kako bi se suzbio rad na crno, cijene taksi-usluga učinile prikladnim i za građane i za prijevoznike te osiguralo očuvanje ove, za turizam i građane vitalne djelatnosti, zaključeno je na sjednici Sekcije taksi prijevoza Hrvatske obrtničke komore (HOK).

Premda je u nedavnim promjenama zakona riječ o liberalizaciji obavljanja taksi-usluge, donesenom kao EU-zakon po hitnom postupku, na jučerašnjoj sjednici Sekcije taksi prijevoznika je upozoreno da europske zemlje ipak imaju raznolik način organiziranja i poticanja kvalitete ove usluge, a zakonske promjene se ne donose naprečac, bez detaljnih konzultacija sa taksistima.

Kako se u nas to nije dogodilo, ostali su neriješeni mnogobrojni problemi koje muče taksiste, ali i otvoreni su novi, navodi se u današnjem priopćenju HOK-a.

Nelojalnoj konkurenciji tako su sada širom otvorena vrata. Dampinškim cijenama kvaliteta usluge će doći u pitanje, smanjit će se prihodi, a povećati troškovi taksista koji poštuju zakon, što će stvoriti nove probleme za razvoj ove djelatnosti.

Podržava se tržišno natjecanje, veća konkurencija u taksi prijevozu i sloboda u formiranju cijena u toj djelatnosti, ali je ipak nužan nadzor lokalnih samouprava i države u pogledu ukupnog broja prijevoznika i okvira cijene, smatraju u HOK-u.

Napominju da taksiste opterećuju i visoki troškovi pribavljanja potrebnih dozvola, nelegalno konkuriranje hotela, agencija, iznajmljivača vozila, pa čak i međunarodnih taksista, ali i nedovoljna učinkovitost inspekcija u suzbijanju nezakonitosti.

Kako bi se spriječili i riješili ovi problemi zaključeno je da će se od resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture tražiti korekcija zakona, donošenje potrebnih pravilnika i drugih akata kojima se oblikuju politike cijena, subvencija i povlastica te nastaviti jedinstveno i permanentno utjecati na zakonodavca (od države do lokalne samouprave) kako bi se izbjegli propusti i osigurala zaštita i opstojnost taksi prijevoznika, kakvu poznaju razvijene zemlje poput Italije, Njemačke ili SAD-a. (H)

Povezani članci
28.07.15 Tvrtke i tržišta
Cammeo grupa pregovara o suradnji na tržištu Katara
10.07.15 Tvrtke i tržišta
Taxi Cammeo od kolovoza i u Srbiji
27.04.12 Vijesti
Susret prijevoznika HOK-a o problemima i utjecaju krize na prijevoznike
29.03.12 Tvrtke i tržišta
Zbog nelojalne konkurencije ORYX Taxi prestao s radom
16.01.12 Korisne informacije
Nova pojeftinjenja zagrebačkih taksija
21.11.11 Vijesti
Radio Taxi Zagreb spušta cijene za 40%
21.09.11 Vijesti
Susret prijevoznika HOK-a
30.06.11 Tvrtke i tržišta
Vozači Taxi Cammea najavljuju štrajk za 8. srpnja
27.04.11 Financije i gospodarstvo
Rat zagrebačkih taksista
04.01.11 Financije i gospodarstvo
Cammeo u Zagrebu zaposlio prvih 86 taksista
01.04.10 Vijesti
Rad na crno najveći problem prijevoznika
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa