19.01.2010.
Deloitte: Telekomunikacije u potrazi za prostorom za rast
Zasićenost tržišta pokretnih mreža i solidna penetracija fiksne telefonije u regiji ostavljaju malo prostora za rast. Zbog gotovo 600 milijuna mobilnih širokopojasnih veza, u 2010. godini moglo bi doći do svojevrsnog bežičnog ekvivalenta “prometne gužve”, ističe najnovije istraživanje Deloittea
Rast usluga širokopojasnog pristupa internetu (broadband), stagnacija tradicionalnih usluga, te pad u fiksnoj telefoniji - to su trendovi u telekomunikacijskom sektoru koje analitičari očekuju u 2010. godini u Hrvatskoj, kazao je u utorak Dejan Ljuština, viši menadžer za poslovno savjetovanje konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte prezentirajući rezultate devetog godišnjeg istraživanja koje donosi globalna predviđanja u sektoru telekomunikacija u 2010. godini, a u kojem je sudjelovalo oko 7000 telekomunikacijskih stručnjaka.
On je također kazao da bi ukidanje posebnog 6-postotnog nameta operaterima zasigurno doprinijelo povećanju investicija u telekomunikacijski sektor, posebno u broadband.
"Većina tržišta u regiji zasićena je u dijelu koji se odnosi na pokretne mreže, s obzirom da raspon prodora iznosi od 128 posto u Srbiji, preko 132,5 posto u Hrvatskoj, pa sve do 187 posto u Crnoj Gori. Penetracija fiksne telefonije u regiji solidna je u odnosu na EU te iznosi 32,4 posto. Cijeli je sektor u potrazi za prostorom za daljnji rast", kazao je Ljuština.
No, u odnosu na zapadnu Europu gdje su se investicije u nove tehnologije smanjile, telekom operateri u našoj regiji i dalje dosta investiraju u plasman novih tehnologija, poput primjerice segmenta širokopojasnih mreža koji u nekim zemljama regije još uvijek ostavlja dovoljno prostora za rast.
Najveća penetracija širokopojasnih mreža od 11,8 posto zabilježena je u Hrvatskoj, stoga će se operateri u zemljama niže penetracije većim dijelom usredotočiti na daljnji prodor širokopojasne mreže/IPTV-a kako bi premostili raskorak koji regija ima u odnosu na članice EU i nadomjestili pad zabilježen na tradicionalnim tržištima, navode iz Deloitta.
Predviđa se da će u smartphone, kojih je lani prodano 180 milijuna primjeraka, nastaviti proboj na tržište. Tako se primjerice očekuje da će prodaja ovoga uređaja sljedeće godine dosegnuti 400 milijuna primjeraka, što znači da će nadmašiti prodaju osobnih računala. U 2012. broj prodanih smartphonea mogao bi premašiti pola milijarde, a očekuje se i da će prodaja donijeti 7,2 milijarde dolara na tržištu mobilnog oglašavanja.
|
Najvažnija "bitka" u 2010., ona za liderstvo na području mobilnog pretraživanja, mogla bi ostati bez dovoljne medijske pozornosti zbog zasad skromnih prihoda od 1 do 2 milijarde dolara, napominje se u Deloittovu istraživanju.
Zbog gotovo 600 milijuna mobilnih širokopojasnih veza, u 2010. bi moglo doći do svojevrsnog bežičnog ekvivalenta "prometne gužve", a rješenje je 4G mreža, no to je skupa tehnologija, napomenuo je Ljuština, dodavši da se njezin stvarni zamah očekuje u 2013/2014 godini. Stoga bi vodeće tvrtke specijalizirane za telekom tehnologije koje omogućuju bolje funkcioniranje bežičnih mreža mogle zabilježiti rast od gotovo 100 posto.
Također se očekuje da će se globalni telekomunikacijski sektor vjerojatno usredotočiti na smanjenje izravne i neizravne emisije ugljičnog dioksida. Emisija bi po telefonskoj liniji trebala pasti prosječno za 10 posto, iako treba uzeti u obzir činjenicu da se ukupni broj linija povećava.
Naime, globalna telekomunikacijska industrija koja pruža usluge za četiri milijarde klijenata s prosječno 1,5 linija po korisniku godišnje stvara 183 milijuna tona ugljičnog dioksida što je 0,7 posto udjela u globalnoj emisiji CO2. (Bankamagazin)
|
|
|
|