08.01.2010.
Windows 7 podigao prodaju računala za 50 posto
Novi Microsoftov operativni sustav utjecao je na rast prodaje računala znatno snažnije nego Vista prije tri godine. Tijekom blagdanske sezone 2009. prodaja računala je porasla za 50 posto u usporedbi s prethodnom godinom, a posebno je iznenadio rast prodaje već prežaljenih desktopa
Izvršni direktor Microsofta Steve Ballmer u svom govoru na ovogodišnjem Consumer Electronic Showu u Las Vegasu rekao je kako je Windows 7 „najbrže prodavani operativni sustav u povijesti“. Iako nema službenih brojki koji bi potkrijepili njegovu tvrdnju, nema sumnje da je Microsoft sa svojim novim operativnim sustavom u prva dva mjeseca napravio sjajan posao.
„Iz svih kutova gledano, po broju prodanih jedinica ili po vrijednosti, bila je to velika blagdanska sezona za Windows 7“, ocjenjuje Stephen Baker, analitičar NPD Grupe, koja je za Microsoft pripremila podatke o prodaji u prva dva mjeseca. Baker poriče da je NPD izvor podatka o „najbrže prodavanom operativnom sustavu“, ali ističe kako je prodaja osobnih računala znatno porasla, nesumnjivo zahvaljujući Windows 7.
Već u prvom tjednu u kojem je novi Microsoftov operativni sustav lansiran na tržište, prodaja je porasla za 50 posto. Na „Crni petak“ u maloprodaji je prodano 33 posto više osobnih računala s Windowsima nego prethodne godine, a tijekom blagdanske sezone 2009. godine prodaja je porasla za 50 posto u usporedbi s prethodnom godinom.
Analitičare je iznenadio snažan skok u prodaji stolnih osobnih računala, za koja se smatralo da su na izlaznim vratima s tržišta.
„Prodaja stolnih računala je u padu i takav negativan trend traje već duže vrijeme. Ali podaci o prodaji tijekom blagdana pokazuju samo pozitivne trendove. Nije riječ o novom preokretu na tržištu, jer prodaja stolnih računala teško da će ikada više nadmašiti prodaju notebooka, ali riječ je svakako o iznenađenju“, tumači Stephen Baker.
Pravog objašnjenja nema, no Baker smatra kako ljudi operativne sustave na svojim laptopima (Vista) zamijenjuju s novim Windowsima, dok su njihova stolna računala starija od laptopa i koriste starije operativne sustave.
Stoga se potrošači radije odlučuju na kupnju novih računala s instaliranim sustavom Windows 7 umjesto da nadograđuju stari hardver s novim operativnim sustavom. Ili jednostavno procjenjuju kako je vrijeme da zamijene svoja stara računala.
"Stolna računala u većini slučajeva su još uvijek glavno računalo u kući, a Windows 7 pruža mnogo veće mogućnosti“, tumači Baker.
|
Sličan scenarij odigrao se prilikom nadogradnje operativnog sustava za Mac, kada je prodaja Appleovih stolnih računala u listopadu i studenom porasla za 71 posto.
„Windows 7 je hit“, kaže Baker, uspoređujući prve tjedne prodaje s prvim tjednima prodaje Viste, prethodnog Microsoftova operativnog sustava koji prije tri godine ni približno nije utjecao na tržište kao novi Windowsi.
Windows 7 je dobar proizvod, ali Microsoft je napravio veliki posao u marketingu, dodaje analitičar NPD-a. Kao proimjer navodi blagdansku Best Buy ponudu u kojoj su bila tri Hewlett-Packardova računala – dva notebooka i desktop. Sva tri bila su opremljena s Windows 7.
Baker smatra kako je najveću pogrešku s Windows 7 Microsoft napravio ukidanjem popularnog „obiteljskog pakiranja“ (Family Pack).
Obiteljski paket omogućavo je korisnicima nadogradnju do tri računala s operativnih sustava Windows XP ili Vista na Windows 7. Microsoft je povukao Family Pack početkom prosinca, mjesec dana nakon što ga je ponudio po cijeni od 119,99 dolara.
"To je bila pogreška", tvrdi Baker. "Microsoft nije prepoznao da su se navike promijenile. Ljudi danas u kući imaju više računala i svako od njih treba nadogradnju“. Micorosoftov je potez još teže razumijeti s obzirom da je njihovo najpopularnije izdanje Officea ono pod nazivom Home and Student, koje omogućava korištenje aplikacije na tri računala unutar jednog kućanstva. Microsoft bi morao biti agresivniji s cijenama kako bi još snažnije potaknuo prelazak na novi operativni sustav, zaključio je Baker. (Bankamagazin)
|
|
|
|