07.01.2010.
Auto industrija: Kina i Brazil su IN, SAD i Japan padaju
S rastom od 44 posto i 13,5 milijuna prodanih vozila Kina je pretekla SAD, u kojima je lani prodaja osobnih i lakih tovarnih vozila bila na najnižoj razini u posljednjih 30 godina. Japan bilježi pad prodaje petu godinu za redom, dok je brazilsko tržište u poraslo za 11 posto
Zahvaljujući padu američkog tržišta i svom snažnom rastu, Kina je tijekom prošle godine od SAD-a preuzela titulu najvećeg tržišta automobila u svijetu. Analitičari procjenjuju da je prodaja u Kini porasla za 44 posto, na 13,5 milijuna vozila.
Na američkom tržištu lani je, pak, prodano 11,3 milijuna vozila, dok ih je u 2008. prodano 10,3 milijuna, navodi Autodata.
No, prodaja osobnih i lakih tovarnih vozila u 2009. procjenjuje se na 10,4 milijuna, što je najmanji broj prodanih jedinica u godinu dana u posljednja tri desetljeća. Do sada je se dnom smatrala 2008. u kojoj je prodano 13,2 milijuna osobnih i lakih tovarnih vozila. Chryslerova prodaja po prvi puta od 1962. pala je ispod milijun jedinica godišnje
Do snažnog oporavka prodaje na američkom tržištu došlo je u prosincu, ali većina rasta posljedica je niskomaržnih transakcija pojedinih proizvođača s iznamljivačima automobila i drugim „flotnim“ operatorima s velikim voznim parkom.
Ford je u prosincu iznenadio s prodajom za jednu trećinu većom u odnosu na prosinac 2008. godine. Kompanija je također izvjestila da je prvi puta od 1995. povećala svoj tržišni udjel na američkom tržištu na godišnjoj razini i to usprkos smanjenju troškova za oko 20 posto.
Toyota je izvijestila o rastu prodaje od 32 posto u odnosu na prosinac 2008. godine. U kompaniji tvrde da su u maloprodaji prestigli General Motors i dohvatili prvo mjesto.
Prodaja General Motorsa u prosincu pala je za šest posto, no pad se odnosi na četiri brenda – Pontiac, Saturn, Hummer i Saab – koje GM gasi ili prodaje. Prodaja ostalih četiriju brendova – Chevroleta, Cadillaca, GMC-a i Buicka – porasla je za 13 posto. GM je, k tome, manje ovisan o prodaji „flotnim“ operatorima.
|
Tri detroitska proizvođača automobila nastojala su posljednjih godina ograničiti poslovanje s takvim operatorima. Osim niske marže, snažna „flotna“ prodaja automobila znatno smanjuje financijsku vrijednost prodaje. George Pipas, Fordov analitičar prodaje, kaže kako jačanje „flotne“ prodaje u prosincu „ukazuje kako je važan dio gospodarstva mnogo optimističniji nego prije godinu dana“.
Chryslerova prodaja na godišnjoj razini pala je za 3,7 posto, ali u prosincu je bila za trećinu veće nego u studenom. Analitičari procjenjuju da su „flotni“ kupci ostvarili polovicu prosinačkog prometa.
Japansko tržište novih automobila u 2009. bilježi petu godinu uzastopnog pada. Prodaje je u odnosu na prethodnu godinu pala za 9,3 posto, na 4,6 milijuna vozila. Po prvi puta od 1978. na japanskom tržištu u godinu dana prodano je manje od pet milijuna vozila.
Kao i u SAD-u, jedina svjetla točka je rast prodaje u prosincu za 21,6 posto. Prodaja je potaknuta zahvaljujući sniženju poreznih opterećenja za ekološka, „zelena“ vozila i vladinim poticajima za zamjenu vozila starijih od 13 godina novima. Udruga japanskih proizvođača automobila (The Japan Automobile Manufacturers Association - JAMA) je u ožujku, prije vladinih poticaja, prognozirala da će u 2009. biti prodano 4,30 milijuna vozila.
U 2010. analitičari očekuju da će prodaja vozila na japanskom tržištu porasti za 4,1 posto, što bi bio prvi rast nakon petogodišnjeg padajućeg niza. Udruga japanskih proizvođača automobila očekuje da će u 2010. biti prodano 4,80 milijuna automobila.
Zahvaljujući padu američkog tržišta i svom snažnom rastu, Kina je tijekom prošle godine od SAD-a preuzela titulu najvećeg tržišta automobila u svijetu. Analitičari procjenjuju da je prodaja u Kini porasla za 44 posto, na 13,5 milijuna vozila.
Osim na kineskom, rast prodaje vozila u prošloj godini zabilježen je i na brazilskom tržištu. Nacionalna udruga dealera Fenabrave navodi kako je prodaja u usporedbi s prethodnom godinom porasla za 11 posto, na 3,14 milijuna vozila, a prodaja je potaknuta nižim porezima i dostupnim kreditima. Samo prodaja u prosincu 2009. nadmašila je za 51 posto prodaju u istom mjesecu prethodne godine – prodano je više od 193 tisuće vozila.
General Motors, Volkswagen i Ford tijekom idućih godina planiraju uložiti ukupno 8,3 milijardi dolara kako bi povećali proizvodne kapacitete i razvoj svojih proizvoda u Brazilu. (Bankamagazin)
|
|
|
|