Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Šira regija
21.09.2006. Europljani o budućnosti unutarnjeg tržišta EU-a
Europski građani, tvrtke i vlade smatraju da unutarnje tržište EU-a ima ključnu ulogu u suočavanju Europe s aktualnim izazovima, ali i da treba poboljšanja i jasnu viziju budućnosti, zaključak je konzultacija Europske komisije o budućoj politici unutarnjeg tržišta, priopćeno je u četvrtak u Bruxellesu

Europska unija razvila se iz zajedničkog unutarnjeg tržišta koje danas predstavlja najveće gospodarstvo u svijetu sa 460 milijuna potrošača i BDP-om od 10 tisuća milijardi eura, prema podacima iz 2004.

U prvih deset godina postojanja (od 1. siječnja 1993.), unutarnje tržište pridonijelo je otvaranju 2,5 milijuna novih radnih mjesta i povećanju vrijednosti BDP-a za 877 milijardi eura.

Europljani smatraju međutim da prostor za daljnja poboljšanja postoji, pokazale su javne konzultacije pokrenute u travnju.

Nedavni pokušaji nekih članica da spriječe akvizicije matičnih kompanija koje su najavile strane kompanije potkopali su, primjerice, temeljna načela na kojima počiva unutarnje tržište, kao što su sloboda kretanja roba, ljudi, kapitala i usluga.

"Rezultati nam daju povoda za razmišljanje. Jasno je da postoji snažna potpora unutarnjem tržištu, ali i da postoji mnogo prostora za poboljšanja. U nekim područjima treba ispuniti praznine. No i tamo gdje postoje zakoni, ne dobivamo nužno maksimum. Rezultati su izazov za nas u Komisiji. Trebamo unutarnje tržište koje ispunjava očekivanja građana, koje je usmjereno na poslovanje i pogoduje inovacijama i to je odraz novih realnosti u svijetu", izjavio je povjerenik Europske komisije za unutarnje tržište i usluge Charlie McCreevy.

Rezimirajući rezultate, Komisija je izdvojila pet područja kojima bi u budućnosti trebalo posvetiti veću pozornost, a to su poticanje pristupa tržištu i inovacija, bolji zakonodavni okvir, bolja provedba i primjena propisa, uzimanje u obzir globalnog konteksta te bolje informiranje javnosti.

Sudionici konzultacija kazali su kako podržavaju unutarnje tržište kao ključni element Europske unije, no naglašavaju da ono nije potpuno, primjerice u područjima kao što su intelektualno vlasništvo, usluge, financijske usluge građanima te promet i energetika.

Da bi unutarnje tržište nastavilo davati rezultate, mnogi smatraju da bi trebalo više pogodovati inovacijama, uvažavati potrebe malih tvrtki i uzimati u obzir izazove globalizacije.

Komisija je pozvana da razradi jasnu i detaljnu viziju njegove budućnosti, što je najavljeno za 2007., kao i da potraži nove instrumente za daljnju integraciju tržišta, u većoj sinergiji s drugim politikama poput politike o konkurentnosti.

Pozdravljaju se napori koje Komisija ulaže radi bolje regulacije, primjerice nedavna najava da će propisi o unutarnjem tržištu biti revidirani do 2009., pri čemu će neki od njih biti pojednostavljeni a neki ukinuti kako bi se troškovi birokracije srezali za četvrtinu, dok potrošači i sindikati traže da ih se više uključi u kreiranje politike.
Provedba i primjena propisa unutarnjeg tržišta ocjenjuje se ključnom i mnogi naglašavaju da bi Komisija i zemlje članice trebale dijeliti odgovornost. Komisiju ipak mnogi, posebice tvrtke, pozivaju da preuzme vodstvo i inicijativu na tom području.

Upućeni su i pozivi za boljim informiranjem i komuniciranjem s javnosti o unutarnjem tržištu, prije svega na nacionalnoj i lokalnoj razini, kaže se u priopćenju Europske komisije. (H)

Povezani članci
20.11.07 Šira regija
EK: Serija prijedloga u cilju modernizacije europskog jedinstvenog tržišta
26.07.07 Prehrambeni proizvodi
EU optužio veletrgovce bananama za udruživanje u kartel
01.11.06 Šira regija
Daljnji rast gospodarske optimističnosti u EU
16.09.06 Šira regija
Najavljena revizija svih propisa o unutarnjem tržištu EU
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa