15.09.2006.
Promotivna akcija HGK-a “Kupujmo hrvatsko”
“Budimo kroativni - Proizvodimo i kupujmo kvalitetno”
Zagreb, Trg bana Josipa Jelačića, 16. rujna 2006.
O ovogodišnjoj akciji “Kupujmo hrvatsko”. Već tradicionalna promotivna akcija Hrvatske gospodarske komore “Kupujmo hrvatsko”, koja se ove godine održava pod dodatnim nazivom “Budimo kroativni - Proizvodimo i kupujmo kvalitetno”, traje od 5. do 30. rujna. Promotivne prezentacije organizirane su u četiri hrvatske županije: Splitsko-dalmatinskoj, Osječko-baranjskoj, Zagrebu i Primorsko-goranskoj, odnosno u glavnim gradovima tih županija, što je i novost ovogodišnje akcije koja traje kraće od prijašnjih i koncentrirana je na četiri najveća grada. Startala je 5. rujna u Splitu, 9. rujna nastavljena je u Osijeku, 16. rujna u Zagrebu, a završava 30. rujna u Rijeci. No, ovogodišnja akcija “Kupujmo hrvatsko”, osim četiri županijska centra promotivnim vlakom obišla je i Karlovac (25. kolovoza), Krapinu (7. rujna), Đakovo (8. rujna), Voloder (10. rujna), Viroviticu (14. rujna), dok će u Pulu stići u listopadu, u okviru održavanja Obrtničkog sajma.
Svrha i cilj. Svrha ovogodišnje pete po redu akcije HGK-a “Kupujmo hrvatsko” ostala je ista – poticanje hrvatske industrije i promocija domaćih proizvoda, s ciljem podizanja njihove konkurentnosti na globalnom tržištu, te stvaranje svijesti o važnosti proizvodnje i potrošnje kvalitetnih hrvatskih proizvoda.
|
Sadržaj i tematska orijentacija akcije. Kao i prijašnjih godina, u okviru akcije “Kupujmo hrvatsko” organizirane su prodajne prezentacije po promotivnim cijenama, uz sudjelovanje poznatih osoba iz politike, kulture, estrade i športa, uz. prosječno oko 100 hrvatskih tvrtki. U zagrebačkom dijelu akcije koja se održava na Trgu bana Josipa Jelačića sudjeluje ukupno 220 tvrtki iz sektora industrije (prehrambena, kemijska, elektroindustrija, tekstilna itd.) i usluga, od kojih je njih oko 70 s područja Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Od ove godine u ovu promotivnu akciju HGK-a osim proizvodnje uključena je i trgovina, posebice veliki trgovački centri, pa je Konzum, na primjer, u svojim prodajnim centrima prati pod sloganom “Konzumirajmo hrvatsko”, a Getro “Kupujmo srcem, kupujmo hrvatsko, promovirajući proizvode sa znakovima «Izvorno hrvatsko» i «Hrvatska kvaliteta». Ovogodišnja akcija obuhvaća tako tri komponente gospodarstva: proizvodnju, trgovinu i potrošnju, koje u cjelini moraju zadovoljavati, ali i zahtijevati visoku razinu kvalitete, te omogućiti hrvatskom kvalitetnom proizvodu plasman na zahtjevnija tržišta Europe i svijeta. Upravo je to i smisao ove dugogodišnje akcije HGK-a koja je svojim djelovanjem nastojala probuditi svijest potrošača, ali i proizvođača o važnosti ulaganja u kvalitetu proizvoda i same standardizacije te kvalitete. Inače, prestižne oznake “Izvorno hrvatsko” i “Hrvatska kvaliteta”, danas ima ukupno 227 proizvoda (151 “Hrvatska kvaliteta” i 76 “Izvorno hrvatsko”).
Pregled dosadašnjih akcija. Promotivna akcija, “Kupujmo hrvatsko” prvi put je provedena 1997. godine uz sudjelovanje 60 tvrtki s 280 proizvoda. Ponovno je obnovljena 2003. godine pod motom “Reafirmirajmo domaće tržište – povećajmo zaposlenost”, uz sudjelovanje 232. hrvatske tvrtke s oko 1.000 proizvoda. Godinu dana poslije u toj promotivnoj akciji sudjelovalo je već 383 trgovačkih društava, a promovirano je nekoliko tisuća proizvoda, što je bila i potvrda velikog interesa hrvatskih tvrtki za ovakav oblik promidžbe. Moto akcije bio je tada “Čuvajmo svoje radno mjesto - kupujmo hrvatsko”. Prošle godine, pak, tijekom četveromjesečnog trajanja te akcije, održane pod sloganom “Proizvodimo i kupujmo kvalitetno”, prodajne prezentacije održane su u 21. gradu kontinentalne Hrvatske i na Jadranu, uz sudjelovanje oko 400 tvrtki iz poljoprivredne i prehrambene industrije, industrije pića, tekstilne, kemijske i elektroničke industrije te uslužnih djelatnosti, a sve to bilo je popraćeno bogatom gastronomskom ponudom, ponudom suvenira, regatom brodica i drugim događanjima. U Zagrebu se ta akcija održavala tijekom trajanja Jesenskog međunarodnog velesajma uz sudjelovanje oko 250 tvrtki iz svih hrvatskih županija. Ovogodišnjoj akciji dodan je i slogan “Budimo kroativni”, kojim se želi utjecati na svijest građana da su kreativnost i inovativnost bili dio hrvatske povijesti i neophodno je da budu i dio hrvatske budućnosti.
|
Hrvatski brand. Mnogi hrvatski proizvodi ostvarili su svjetski uspjeh i prepoznatljivost, a među najpoznatijima su Penkalina kemijska, Vučetićev daktiloskop za otkrivanje otiska prsta, Vrančićev padobran, Lupisov torpedo, Teslina izmjenična struja i mnogi drugi. Ti su hrvatski proizvodi postali vjerodostojan brand u svijetu, pa je stoga cilj Hrvatske gospodarske komore stvoriti svijest o njihovoj važnosti i o važnosti stvaranja takvih proizvoda u budućnosti.
Pojašnjenje slogana ovogodišnje akcije. Ovogodišnjim sloganom «Budimo kroativni – proizvodimo i kupujmo kvalitetno», HGK se posebice obraća pojedincima koji razvijanjem ideja i kreativnosti mogu utjecati na stvaranje novih proizvoda koji će svojom kvalitetom i prepoznatljivošću konkurirati na zahtjevnim tržištima svijeta. Vizualni identitet akcije “Budimo kroativni” su ruke – simbol rada, komunikacije i kreacije. Spajanjem riječi kreacija i Croatia dobiven je izraz «kroativnost» koji u sebi nosi poruku: samo pameću i radom, odnosno stalnim potvrđivanjem u kvaliteti, Hrvatska može opstati na zahtjevnom europskom tržištu. Porukom «Budimo kroativni – proizvodimo i kupujmo kvalitetno» HGK želi poručiti kako ulaganje u znanost, pamet i rad trebaju biti nacionalni prioritet.
Reakcije javnosti. Prema anketama iz 2005. godine, 93 posto ispitanika čulo je za promotivnu akciju HGK-a; 78 posto slaže se s porukom akcije da je potrebno kupovati hrvatske proizvode više od stranih; 57 posto izjavilo je kako sve više kupuje domaće proizvode, a 76 posto njih kazalo je kako je spremno izdvojiti malo više novca za kupnju domaćih proizvoda.
|
|
|
|