10.09.2009.
Sezonski poslovi - spas u krizi
Na Jadranu su najtraženiji bili konobari, kuhari, recepcionari, pizza majstori i sobarice
Iako je ove godine zabilježen pad broja oglasa za zapošljavanje u turizmu od oko 30 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, taj je pad znatno manji nego u drugim zanimanjima u kojima je ponuda poslova smanjena i preko 40 posto, objavio je u četvrtak portal MojPosao.
Najtraženiji su bili konobari, kuhari, recepcionari, pizza majstori i sobarice, a najveći broj oglašenih radnih pozicija na Jadranu bilo je iz Splitsko-dalmatinske te Primorsko-goranske županije.
Od ukupnog broja, tek se manji broj oglasa u turizmu odnosio na radna mjesta u inozemstvu, od dva posto i to ponajprije u Crnoj Gori na koju se odnosilo 44 posto inozemnih oglasa.
Zanimljivo je kako su tvrtke iz Crne Gore očito prepoznale potencijal hrvatskih kadrova iz turizma jer su sve pozicije bile ponuđene na neodređeno vrijeme i tražila se visoka stručna sprema (npr. direktor hotela, spa manager i sl.).
U najvećem broj oglašenih radnih mjesta za Jadran stručna sprema nije bila bitna, dok se u 36 posto slučajeva tražila srednja stručna sprema.
Također, u 63 posto slučajeva za poslove na Jadranu nije bilo potrebno prethodno radno iskustvo, a za najveći broj pozicija koje su zahtijevale radno iskustvo, bilo je dovoljno imati od godine do dvije iskustva.
Među primorskim gradovima i ove je godine najviše radnih mjesta otvoreno u Splitu, a Dubrovnik je ponovno zasjeo na drugo mjesto ljestvice.
No, Dubrovnik je jedini grad u kojem je zabilježen porast broja oglasa u odnosu na prošlu godinu, i to za 18 posto, što pokazuje kako je unatoč teškoj gospodarskoj situaciji nastavio razvijati svoju turističku ponudu.
Uzimajući u obzir zahtjeve za dodatnim obrazovanjem, kao što se moglo i očekivati, na Jadranu se ove godine najviše tražilo aktivno znanje barem jednog stranog jezika – 44 posto oglasa, dok se u manjoj mjeri tražilo poznavanje rada na računalu.
U odnosu na prošlu godinu, poslodavci nisu povećali svoje zahtjeve niti što se tiče jezika, niti što se tiče poznavanja rada na računalu. U najvećem broju oglasa tražilo se aktivno znanje engleskog jezika (40 posto), zatim slijedi njemački s 16 posto, talijanski s 10 posto te francuski jezik u 1 posto oglasa.
Ove se godine u turizmu na Jadranu u čak 74 posto oglasa nudio rad na određeno, što je za jedan posto manje nego prošle godine. Istovremeno, 41 posto oglasa nudilo je stalno zaposlenje, 15 posto oglasa studentske poslove, a 7 posto honorarne. (Bankamagazin)
|
|
|
|