Info
Seniko studio
Financije i gospodarstvo
28.08.2009. Uljanik Istrijanima
Đani Šverko, koordinator Sindikata metalaca u Uljaniku, za www.banka.hr je rekao kako bi za pulsko brodogradilište bilo najbolje da ostane državno ili da ga preuzme "domaći partner"

Iako je u ovoj fazi privatizacije brodogradilišta nezahvalno prognozirati rasplet događaja, više je indicija za zaključak da je bilo kakvi „vanjski“ kupac u Uljaniku blago rečeno nepoželjan.

Nitko to naravno neće decidirano kazati, no i činjenica da je za Uljanik dosad, barem po neslužbenim informacijama, otkupljena samo jedna ponudbena dokumentacija (navodno Riko grupa), sugerira da su mnogi potencijalni investitori uglavnom shvatili poruku. Za odgađanje privatizacije zalaže se i potpredsjednik IDS-a, saborski zastupnik Damir Kajin.

"Nije vrijeme za privatizaciju Uljanika i volio bih da se ona prolongira za neka buduća stabilnija vremena. Istina je da je hrvatska brodogradnja bankrotirala i da je apsurdno da svaki zaposleni za održavanje navoza godišnje izdvaja 2000 kuna, što je jedna prosječna mirovina. No, Uljanik je likvidan i solventan, ne prima jamstva od države i najbolje je da ne ulazi u privatizaciju. Istina je da će menadžment Uljanika kroz Uljanik plovidbu, koju su ranije preuzeli, u budućnosti biti dominantan vlasnik u Uljanik grupi i to u partnerstvu s Tankerskom plovidbom zajedno s kojom su već sanirali Viktor Lenac. Ali, je li bolji izvjestan vlasnik ili svjetski hohštapleri koji bi za jednu kunu preuzeli brodogradilište?Uljanik ne bi bio to što jest bez postojeće Uprave i zaposlenika, ali ni bez županije i grada koji su mu 1998. godine otpisali oko 80 milijuna kuna duga, što je bilo gotovo u visini proračuna grada Pule. To nije učinila ni Rijeka, ni Trogir ni Kraljevica, pa ta brodogradilišta i državi i lokalnoj upravi mogu zahvaliti za svoj sadašnji položaj, a ne samo svojim menadžmentima koji su razmišljali kako bi sebe što bolje pozicionirali.


Najbolje bi bilo obustaviti privatizaciju. Ili da država zadrži 25 posto plus jednu dionicu, da se radnicima i bivšim zaposlenicima također prepusti 25 posto plus jedna dionica, a ostatak ponudi strateškom partneru, pri čemu mislim na brodarske tvrtke", zaključio je Kajin.
"Dogovoreno je da ako se Uljanik ne proda u dva kruga da ostaje državni. To je ono što bismo mi i htjeli jer smo procijenili da sada nije dobro vrijeme za privatizaciju, a dokazali smo da i kao državna tvrtka možemo dobro poslovati i nismo državi nikakav teret. Ako bi nas recimo kupilo nama najbliže strano brodogradilište Fincantieri iz Monfalconea, moglo bi se dogoditi da sve najprljavije poslove u brodogradnji poput varenja, brušenja i pjeskarenja prebace ovdje, a sebi zadrže montažu. Osim toga, oni su u 99-postotnom državnom vlasništvu, ali EU ne traži da se privatiziraju. Iako se bojimo i špekulanata koji bi pokušali iskoristiti činjenicu što je Uljanik 300 metara od centra grada, na mjestu pogodnom za marinu, od njih smo se ipak osigurali, jer je prihvaćeno da buduća djelatnost Uljanika bude vezana za brodogradnju. No, ako ne ostanemo državni, najbolje je da nas kupi domaći partner“, kazao nam je Đino Šverko, koordinator Sindikata metalaca u Uljaniku.

No, koji bi po njegovom mišljenju bio najpoželjniji "domaći partner“ Šverko nije želio kazati. Ipak, više je razloga za vjerovati da najviše motiva za preuzimanje ima u tom kontekstu već spominjana Uljanik plovidba, potpuno privatizirana tvrtka u kojoj su (uz 6,09 posto trezorskih dionica) među vodećim dioničarima direktor Uljanik plovidbe Dragutin Pavletić, te članovi Uprave Uljanika Anton Brajković i Karlo Radolović. Prema nekim informacijama Uljanikovci ukupno drže čak oko 40 posto udjela u Uljanik plovidbi.

No, odnedavno je osmi najveći dioničar Uljanik plovidbe s udjelom od 4,04 posto i tvrtka Kermas ulaganja Danka Končara, koji je već otkupio ponudbene dokumentacije za sva ostala brodogradilišta, a ovdje je odigrao drukčije.

Naime, kako doznajemo, Vinka Cetinski, direktorica u njegovim Kermas ulaganjima koja je dobra s Brajkovićem i Radolovićem povezala ih je, sprijateljili su se i uspjeli Končara zainteresirati za projekt. On bi tako sudjelovao u privatizaciji i ovoga brodogradilišta, no po nešto drukčijem modelu. Na žalost bilo kakav komentar iz Uprave Uljanika nismo uspjeli dobiti.

Ipak, svima bi svakako bilo zgodnije da Uljanik dočeka drugi krug privatizacije, kada bi se vjerojatno prodavao uz diskont. Iako, kažu upućeni, ni nominalna cijena od 397 milijuna kuna za 59,25 posto dionica Uljanika ne predstavlja neka prevelika sredstva. To je, kaže naš sugovornik koji je želio ostati anoniman, cijena samo jednoga broda za koju bi se Uljanik isplatilo kupiti. (Bankamagazin)

Povezani članci
11.12.12 Zaposlenost / plaće
Radnicima Uljanika bit će isplaćena božićnica
12.11.12 Financije i gospodarstvo
Adris sudjeluje u kupnji dionica Uljanika
20.06.12 Financije i gospodarstvo
Vlada: Uljanik kupuje brodogradilište 3. maj
14.02.12 Tvrtke i tržišta
Dobit Uljanik grupe 7,3 milijuna kuna
26.10.11 Financije i gospodarstvo
Dobit Uljanika 16,87 mil. kuna
25.07.11 Tvrtke i tržišta
Dobit Uljanik grupe 13,5 mil. kuna
27.04.11 Tvrtke i tržišta
Uljanik grupa: Prihodi niži za trećinu
14.02.11 Financije i gospodarstvo
Uljanik: Dobit porasla na 83,4 milijuna kuna
26.10.10 Financije i gospodarstvo
Uljanik Grupa smanjila dobit 66 posto
28.07.10 Financije i gospodarstvo
Uljanik Grupa: Neto dobit 7,23 milijuna kuna
28.04.10 Financije i gospodarstvo
Neto dobit Uljanik grupe 7,4 milijuna kuna
04.02.10 Financije i gospodarstvo
Vlada: U prodaju 59 posto dionica Uljanika, radnicima 25 posto
29.01.10 Financije i gospodarstvo
Menadžment Uljanika: Zaposlenici i uprava žele 25 posto škvera
28.01.10 Vijesti
Menadžment Uljanika želi kupiti brodogradilište
03.06.09 Vijesti
Polančec: Pozitivno mišljenje za model privatizacije Uljanika
23.12.08 Financije i gospodarstvo
Matijašević: Otklonjen glavni razlog prosvjeda
19.12.08 Vijesti
Polančec pozvao sindikate da odustanu od štrajka u brodogradilištima
01.09.08 Financije i gospodarstvo
Jurčić: Privatizacija bez restrukturiranja je loše rješenje za brodogradnju
17.07.08 Vijesti
Polančec: EK podržava restrukturiranje brodogradilišta
15.05.08 Financije i gospodarstvo
Rok za privatizaciju hrvatskih brodogradilišta kraj ožujka idućeg godine
13.05.08 Tvrtke i tržišta
Grupa Uljanik u prvom tromjesečju sa 10 milijuna kuna dobiti
28.04.08 Vijesti
Polančec: U Brodogradilištu Kraljevica vojni program i megajahte
02.04.08 Financije i gospodarstvo
Država preuzima više od 7 milijardi kuna gubitaka brodogradilišta
25.03.08 Financije i gospodarstvo
Polančec: Poboljšani planovi restrukturiranja brodogradilišta do 12. travnja
07.03.08 Tvrtke i tržišta
Polančec: Privatizacija Uljanika započinje već ove godine
01.02.08 Financije i gospodarstvo
Brodogradilišta, čiji gubici iznose oko 9 mlrd kuna, uopće se ne osiguravaju od valutnog rizika
14.01.08 Financije i gospodarstvo
Prema koalicijskom sporazumu troškovi restrukturiranja brodogradnje do 9 mlrd kuna
14.11.07 Tvrtke i tržišta
3. Maj: Devetomjesečni gubitak smanjen na 12,31 milijun kuna
24.10.07 Tvrtke i tržišta
Prodaja brodova zaslužna za snažan rast dobiti Uljanik plovidbe
11.10.07 Tvrtke i tržišta
Gubici pet brodogradilišta 5,2 mlrd kuna
02.08.07 Šira regija
EK: Čekamo odluku Vlade o sanaciji hrvatske brodogradnje
11.06.07 Trgovina na veliko
Privatizacija Uljanika do kraja 2007.
19.05.07 Statistika
3. Maj u prvom kvartalu: gubitak prema planu
19.05.07 Statistika
Uljanik u prvom kvartalu: gubitak i manji prihodi
17.03.07 Izvoz
U Uljaniku porinut brod za prijevoz automobila
26.01.07 Izvoz
Uljanik: brod za prijevoz 7.000 automobila
08.10.06 Izvoz
U Uljaniku porinut u more najveći brod za prijevoz auta i kamiona
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa