18.08.2009.
Gubitak HG Spota 18,3 milijuna kuna
Na pad dobiti najviše su utjecali nastavak financijske krize i recesija gospodarskog sustava te daljnji pad potrošnje
HG spot je u prvom polugodištu ostvario gubitak od 18,3 milijuna kuna, za razliku od istog lanjskog razdoblja kada je ostvarena dobit prije oporezivanja od 3,6 milijuna kuna, podaci su iz nekonsolidiranog financijskog izvješća tvrtke objavljenog na Zagrebačkoj burzi.
Ukupni prihodi ostvareni su u iznosu od 98,4 milijuna kuna, što je pad od 45,5 posto. Glavninu prihoda čine prihodi od prodaje koji su smanjeni za 41,4 posto i iznose 94,5 milijuna kuna.
Nastavak financijske krize i recesija gospodarskog sustava te daljnji pad potrošnje utjecali su na usporavanje i pad volumena poslovanja na IT tržištu u Hrvatskoj (primjerice pad tržišta prijenosnih računala za 46,5 posto i pad stolnih računala za 40,50 posto u prosjeku) te time i pad poslovnih aktivnosti u dijelu prihoda od prodaje u tvrtki, navodi se u objašnjenju poslovnih rezultata.
Tvrtka i dalje bilježi rast poslovnih aktivnosti u smislu broja prodanih komada kod svih glavnih grupa proizvoda (osobito u audio-video programu, foto i TV programu, prijenosnim i stolnim računalima te bijeloj tehnici), te zadržava vodeću poziciju u dijelu prodaje stolnih, odnosno HG spot računala, ističu iz HG spota i dodaju da bilježi i dalje povećanje tržišnih udjela i prodaju u programu bijele tehnike, malih kućanskih aparata i potrošačke elektronike.
Međutim, spomenuti nepovoljni globalni trendovi na IT tržištu te nastavak pada cijena IT proizvoda utjecali su, uz izostanak veleprodajnih aktivnosti, na pad prihoda od prodaje, navodi se u objašnjenjima.
Iz HG spota ističu da su, kako je već najavljeno u prošlom kvartalu, intenzivirali proces optimizacije poslovanja u dijelu rashoda što se i očituje u padu ukupnih poslovnih rashoda za 36 posto.
Također, primjetne su i uštede na pojedinim troškovnim stavkama poput, materijalnih troškova koji padaju za 38,27 posto, troškova osoblja za 8 posto, ostalih troškova poslovanja za značajnih 44,6 posto i amortizacije za 55 posto. Tvrtka i dalje bilježi rast financijskih rashoda za 25 posto.
Unatoč uštedama na troškovima poslovanja, izostanak rasta prihoda od prodaje i daljnji pritisak troškova financiranja uzrokovali su gubitak u poslovanju od 18,3 milijuna kuna, navodi se u objašnjenjima.
U HG spotu napominju kako je u tijeku i dalje intenzivan preustroj i restrukturiranje poslovanja (primjerice, zatvaranje neprofitabilnih malih dućana i orijentacija na megastore dućane i web portal...) kako bi se postigao što bolji rezultat poslovanja na operativnoj razini. (H)
|
|
|
|