O marketingu
Seniko studio
Istraživanja
16.06.2006. (gastro.hr ) I brendovi oblikuju prehrambeno ponašanje
Mega brendovi ostvaruju milijunski profit najviše zbog odanosti potrošača istima
Mega brendovi koji dominiraju na policama supermarketa i tanjurima prosječnog potrošača, često su, zbog kvalitete proizvoda, njegovog sastava, deklariranja, cijene, markentinške prakse isl., pod opsadom različitih udruga potrošača. Ipak, mega brendovi nastavljaju ostvarivati milijunski profit kroz prodaju i to najviše zbog odanosti potrošača svojim omiljenim proizvodima.
Prema James Tillotsonu, profesoru sa Svaučilišta Tufts, mega brendovi uspijevaju tako snažno utjecati na prehrambeno ponašanje potrošača jer jako dobro koriste simbiotsku vezu između potrošača, prehrambene industrije te prodajnih mjesta.
U svojoj kolumni Business and Nutrition, koju redovito objavljuje u časopisu Nutrition Today, mega brendove, zbog njihove sposobnosti da se obrane od konkurencije, naziva „brendovima utvrdama“. Također se divi, iako ne čudi, njihovoj sposobnosti da zadrže svoju čvrstu poziciju na tržištu usprkos činjenici da se nerijetko svojom prehrambenom vrijednošću (uglavnog zbog sadržaja šećera, masti, soli i nedostatka vlakana) kose sa prehrambenim preporukama vodećih krovnih zdravstvenih i nutricionističkih organizacija. Prema prof. Tillotsonu, ovakva pojava može se objasniti rezultatima brojnih istraživanja koja su nastojala utvrditi što utječe na odabir potrošača, gdje su rezultati uglavnom podudarni i ukazuju da, pri odabiru namirnica, još uvijek glavnu ulogu igra okus namirnice.
Prof. Tillotson objašnjava i ulogu supermarketa i sličnih prodajnih mjesta u učvršćivanju dominacije mega brendova u prehrani potrošača.
Naime, na profitabilnost poslovanja supermarketa uvelike utječe prodaja artikala po jedinici površine polica. Logično, veće zapremnine polica ustupaju se mega brendovima jer je njihova prodaja bolja u odnosu na male, nepoznate brendove. A i pokazano je, piše prof Tillotson, da je isplatljivije imati jedan do dva velika brenda čija je prodaja sigurna i dobra, nego nekoliko malih brendova koji se slabije prodaju. Nadalje, dobra prodaja mega brendovima osigurava i povoljnije marže, te bolje uvjete poslovanja sa prodajnim mjestima. Posljedica je, ograničen odabir ostalih brendova potrošačima, odnoso njihovo upućivanje na mega brendove.
Sklonost određenim brendovima često se prenosi i generacijama, pa su određeni brendovi i na ovaj način duboko ukorijenjeni u kulturu hranjenja.
U ovoj, gotovo darvinovskoj borbi, mega brendovi su sasvim sigurni pobjednici, zaključjuje prof. Tillotson.
Na pitanje „Zašto se na razviju novi, „zdraviji“, mega brendovi?“, prof. Tillotson odgovara da nastojanja postoje, no među istom skupinom određenih proizvoda izdvajaju se oni najčešće traženi i najprodavaniji, a njih je vrlo teško, ako ne i nemoguće, zbaciti s trona.
Prehrambene kompanije, posebice one veće, nastoje povećati broj svojih mega brendova i to na način da se udružuju i/ili pripajaju one manje kompanije sa poznatim brendovima te na način da same razvijaju nove brendove. Kao rezultat, ističe prof. Tillotson, danas imamo manji broj, velikih kompanija koje dominiraju tržištem.
Mega brendovi potrošačima nude garanciju očuvanja vrijednosti i kvalitete proizvoda, i što je posebno važno, ponekad čak i važnije od kombinacije dobrog okusa, dostupnosti i cijene proizvoda, pametno igraju na emocionalnu i psihološku kartu. Ovi proizvodu jako su dobro financirani od strane visokoprofesionalnih organizacija. S druge strane, krovne zdravstvene i nutricionističke organizacije koje kreiraju prehrambene proporuke, imaju dugu povijest propovijedanja o tome što bi trebali jesti, no nedostaje im savjeta o tome kako savjete primjeniti u praksi. Bez jednako snažnog marketinga koji je karakterističan za mega brendove, dobre strategije i budžeta, „Kako se Prehrambene preporuke uopće mogu natjecati s Mega brendovima“, pita se prof.Tillotson.
Prema kolumni Business and Nutrition, časopis Nutrition Today,

pripremila: Iva Alebić, dipl.ing.
Izvor: gastro.hr – 24.05.2006.

Povezani članci
29.09.15 Statistika
Hrvatski potrošači sve optimističniji, ali i dalje u negativnom raspoloženju
27.05.15 Istraživanja
GfK: povjerenje njemačkih potrošača na najvišoj razini u 13 i pol godina
20.04.15 Zakon o zaštiti potrošača
Nepoštena trgovačka praksa: Potrošači bi trebali biti aktivni i informirani!
13.03.15 Vijesti
Svjetski dan potrošača - 15. ožujka
07.11.14 Vijesti
RBA: Ne iznenađuje visoka razina pesimizma potrošača
23.01.14 Vijesti iz regije
EK: osjetno poboljšano povjerenje potrošača u eurozoni i EU u siječnju
23.07.13 Vijesti iz svijeta
Nastavljen rast povjerenja potrošača u svijetu, i u Hrvatskoj
16.07.13 Vijesti
GfK - Indeks povjerenja potrošača
15.07.13 Statistika
Prodaja u H&M-u poskočila u lipnju
05.07.13 Vijesti
Trgovci moraju obavijestiti potrošače o novoj, višoj cijeni cigareta
07.03.12 Vijesti
Vjesnik: I uz 26 udruga, potrošači i dalje nezaštićeni
12.03.11 Vijesti
Kako potrošača vratiti u središte interesa?
11.03.11 Vijesti
U HGK održana Konferencija „Provedba politike zaštite potrošača – edukacija i informiranje potrošača i trgovaca“
10.03.11 Vijesti
MINGORP - Konferencija o potrošačkim pravima
09.12.10 Vijesti
Sustav zaštite potrošača pred kolapsom
10.09.09 Vijesti
Završen projekt CARDS 2004 Twinning "Daljnje jačanje kapaciteta na području zaštite potrošača"
14.04.09 Vijesti
Europski potrošači se boje prikrivenih poskupljenja
03.03.09 Zaposlenost / plaće
Trećina zaposlenih ne osjeća krizu
15.02.08 Tvrtke i tržišta
Atlantic: Odgovoran odnos prema potrošaču nema alternativu
14.02.08 Vijesti
HUP: Posjećenost trgovina uobičajena
08.02.08 Vijesti
HUP o najavljenom bojkotu kupnje
19.12.07 Vijesti
GfK o potrošačkoj klimi u Hrvatskoj
01.12.07 Vijesti
EK: Predstavljanje projekta o zaštiti potrošača
20.11.07 Zakon o zaštiti potrošača
GfK: Većina građana ne zna za zakon o zaštiti potrošača
27.10.07 Vijesti
Susret poslodavaca s predstavnicima Udruge za zaštitu potrošača
11.07.07 Zakon o zaštiti potrošača
Sabor o zaštiti potrošača
28.06.07 Vijesti
Vlada uputila u Sabor novi Zakon o zaštiti potrošača
23.06.07 Neprehrambeni proizvodi
Potrošač: Kupnjom štedljivijih uređaja do uštede energije
11.06.07 Istraživanja
Potrošači vladaju Internetom
25.04.07 Vijesti
NHS: Građani u svibanj ulaze s kreditnom zaduženosti većom od 100 milijardi kuna
01.03.07 Vijesti
2007. godina edukacije potrošača u republici Hrvatskoj
22.02.07 Vijesti
Projekt CARDS 2002 - Jačanje kapaciteta na području zaštite potrošača
03.01.07 Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06 Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
30.11.06 Vijesti
Šibenik: Forum o pristupanju Hrvatske EU na temu zaštite potrošača
16.08.06 Vijesti
Vratiš kupljeno u roku 8 dana i dobiješ novac
03.08.06 Vijesti
Kupci ne znaju koliko ih zakon dobro štiti
18.07.06 Vijesti
Projekt „Informiranje o zaštiti potrošača“ za 2006. godinu
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa