24.06.2009.
Velike njemačke tvrtke prebrodile prvi udar recesije
Ekonomisti upozoravaju da trenutno pretjeranom optimizmu nema mjesta i ukazuju da je Njemačka, čija privreda u velikoj mjeri živi od izvoza, jedna od onih koje su najteže pogođene krizom
Iako su u dobrom dijelu prošle godine bile pogođene globalnom financijskom i ekonomskom krizom vodećih 500 kompanija u Njemačkoj povećalo je u 2008. promet za 6,1 posto, što je više nego 2007. kada je rast prometa iznosio 5,3 posto.
Istraživanje koje je obuhvatilo velike tvrtke u najvećoj europskoj ekonomiji pokazalo je da su prošle godine povećali i broj zaposlenih za 3,2 posto.
Analitičari kažu da su podaci za 2008. godinu povoljni, jer se recesija počela osjećati tek u posljednjem kvartalu te godine. Prvih devet mjeseci prošle godine obilježila je velika potražnja, a bilance su popravile i više cijene.
Prema rezultatima istraživanja najuspješnija njemačka kompanija i 2008. bila je autoindustrija Volkswagen s prometom od 113,8 milijardi eura.
Na drugom i trećem mjestu su auto-koncern Daimler i energetski koncern E.ON s prometom od 95,9 milijardi, odnosno 85,7 milijardi eura.
Slijede inženjerski div Siemens sa 77,3 milijarde eura prometa, trgovinski lanac Metro (67,9 milijardi), kemijski koncern BASF (62,3 milijarde), Deutsche Telekom (61,6 milijardi) i DHL (54,4 milijarde).
Iza njih na listi su se plasirali Schwarz-Gruppe kojoj pripadaju lanci prodavaonica živežnih namirnica s prometom od 54 milijarde i metalurški koncern Thyssen-Krupp s prometom od 51,4 milijarde.
Među deset najmoćnijih njemačkih kompanija više nije proizvođač automobila BMW čiji je promet prošle godine pao za pet posto.
Njemački ekonomski stručnjaci navode da će ova godina zbog dugotrajne recesije u koju je zapala najmoćnija ekonomija Europe biti neusporedivo teža za njemačke kompanije.
"Bit će sve više njemačkih tvrtki na prodaju, pri čemu će tu priliku za ulazak na njemačko tržište koristiti indijske i kineske, dijelom i kompanije iz arapskih zemalja", ocjenjuju eksperti.
Recesiju će mnoge tvrtke, predviđaju stručnjaci, iskoristiti kao šansu da smanje i izmjeste upravne i servisne službe i s tim povezane troškove i da sa popisa proizvoda izbace one koji donose gubitke.
Kao posljedica, bit će sve više kompanija koje ekonomisti nazivaju "brand factory". To su poduzeća kao što je Adidas, koja se koncentriraju gotovo isključivo na razvoj proizvoda, nego na marke, marketing i organizaciju suradnje s firmama koje za njih rade, dok će proizvodnju i logistiku preuzeti poduzeća sa strane.
Taj trend će se nastavljati, ali, kako se zaključuje u analizi, neće ugroziti industrijsko jezgro u Njemačkoj, koje je bilo i ostaje osnova njemačke privrede.
|
Ekonomisti upozoravaju da trenutno pretjeranom optimizmu nema mjesta i ukazuju da je Njemačka, čija privreda u velikoj mjeri živi od izvoza, jedna od onih koje su najteže pogođene krizom. Savezni zavod za statistiku objavio je u utorak kako je njemački izvoz u prvom kvartalu pao za 21,2 posto i njegova vrijednost iznosila je samo 199 milijardi eura. (Bankamagazin)
|
|
|
|